ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Έβγαλε την ΕΦ στη φόρα

Του Απόστολου Τομαρά

Του Απόστολου Τομαρά

tomarasa@kathimerini.com.cy

Από την εποχή των S300 και μετά, άτυπα υιοθετήθηκε πως τα θέματα που σχετίζονται με την Εθνική Φρουρά δεν μπορεί και δεν πρέπει να τυγχάνουν, ειδησεογραφικά , του ίδιου χειρισμού, με το χαλούμι π.χ. Χωρίς να αλλοιώνεται ο ρόλος και η αποστολή του Τύπου, υιοθετήθηκε ένας κώδικας που ουσιαστικά θέτει κάποιους περιορισμούς στη ροή ειδήσεων, ειδικά αν έχουν σχέση με ευαίσθητα ζητήματα όπως αυτά της άμυνας. Π.χ σε θέματα εξοπλισμών μειώθηκε η ανεξέλεγκτη δημοσιοποίηση για τους σχεδιασμούς και την αγορά, ή δεν γίνονται αναφορές σε συγκεκριμένους στρατιωτικούς σχηματισμούς, ονομασίες, τοποθεσίες στρατοπέδων, δομή, αριθμητική δύναμη. Η εφεδρεία δεν αποτελεί εξαίρεση.

Είναι ένα κομμάτι της Εθνικής Φρουράς και μάλιστα από τα πιο αξιόλογα. Το ερώτημα που τίθεται, μετά τα όσα μας απασχολούν το τελευταίο διάστημα είναι αν ένας θεσμικός αξιωματούχος, όπως ο Γενικός Ελεγκτής, στο όνομα της διαφάνειας μπορεί να κινείται σε μια τελείως διαφορετική λογική και πρακτική από τον Τύπο, που δεν έχει θεσμικό ρόλο. Χωρίς να αμφισβητείται στο ελάχιστο το έργο και η αποστολή ενός θεσμικού αξιωματούχου, το ζητούμενο από την δημοσιοποίηση ευαίσθητων πληροφοριών ποιο είναι; Η διόρθωση των κακώς εχόντων ή η δημιουργία θορύβου και εντυπώσεων; Η πρακτική του Γενικού Ελεγκτή να δημοσιοποιεί τα ευρήματα των ελέγχων που πραγματοποιεί, ενισχύει τη βασική αρχή της συμμετοχικής δημοκρατίας. Ο πολίτης δεν είναι παραμερισμένος, ενημερώνεται άρα συμμετέχει, έχει πληρέστερη εικόνα όταν επιλέγει τους εκλεκτούς του λαού. Και αν επρόκειτο για κάποιον ημικρατικό οργανισμό ουδείς θα μπορούσε να αμφισβητήσει το σκεπτικό και τον τρόπο που ενεργεί ο Γενικός Ελεγκτής. Στην προκειμένη περίπτωση με την εφεδρεία και τους λουφαδόρους της Εθνικής Φρουράς, το ερώτημα που υπάρχει είναι ποια ανάγκη ικανοποίησε η δημοσιοποίηση πληροφοριών. Γιατί με την ίδια λογική, ο Γενικός Ελεγκτής θα έπρεπε να ελέγχει και την ΚΥΠ, αν ακούει «φίλους» και εχθρούς και ποιους και να δημοσιοποιεί τα ευρήματα.

Η Εθνική Φρουρά, χωρίς να σημαίνει πως είναι στο απυρόβλητο, δεν είναι cyta ούτε ΑΗΚ. Είναι ένας οργανισμός με πασιφανείς ιδιαιτερότητες. Σε άλλες χώρες η δημοσιοποίηση ευαίσθητων πληροφοριών, που σχετίζονται με την κρατική ασφάλεια έχει συνέπειες και δεν νομιμοποιείται, ακόμα και θεσμικός αξιωματούχος να περνά τα όρια. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν περιορίζει το έργο της Ελεγκτικής Υπηρεσίας. Τα ευρήματά του, ο Γενικός Ελεγκτής με πλήρη περιγραφή την δομή της εφεδρείας, θα μπορούσε κάλλιστα να τα παρουσιάσει στα συντεταγμένα όργανα της πολιτείας και να παρακολουθεί αν υπήρχε συμμόρφωση. Σε διαφορετική περίπτωση ο Γενικός Ελεγκτής, κινδυνεύει να επικριθεί ότι δίνει τροφή στον κιτρινισμό.

Ο Γενικός Ελεγκτής στοχοποίησε και χαρακτήρισε λουφαδόρους, τους δημοσιογράφους, τους πολιτικούς τους βουλευτές. Όλοι αυτοί μαζί δεν συμπληρώνουν ούτε το 2% της εφεδρείας. Οι υπόλοιποι ποιοι είναι; Το αν κάποιοι ήταν «αόρατοι» στην Εθνική Φρουρά και δεν γνώριζαν τι πάει να πει Εφεδρεία πρέπει να απασχολήσει σοβαρά το Υπουργείο Άμυνας και το ΓΕΕΦ. Το αν δεν εντοπιζόντουσαν οι λουφαδόροι πρέπει να απασχολήσει την Αστυνομία. Ο Γενικός Ελεγκτής ελέγχεται για τον τρόπο διαχείρισης των ευρημάτων του. Θα μπορούσε να κάνει την δουλειά του, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα του ελεγχόμενου. Ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης ας πάει στο ΓΕΕΦ να εξηγήσει το σκεπτικό του, και ας ακούσει τους αξιωματικούς τι θα του πουν. Το Υπουργείο Άμυνας και ο ίδιος ο Σάββας Αγγελίδης, θα πρέπει να κόψει μαχαίρι τις απαλλαγές σε γνωστούς και φίλους και σε όλους αυτούς που έπεσαν από τα σύννεφα με τις «αποκαλύψεις» του Γενικού Ελεγκτή. Και ο νοών νοείτω.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Τομαρά

Απόστολος Τομαράς: Τελευταία Ενημέρωση

X