ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ανοίγουν τα σχολεία

Του Δημήτρη Δημητρίου

Του Δημήτρη Δημητρίου

twitter

«Ο πιο μακροχρόνιος σχεδιασμός που καταφέραμε να κάνουμε είναι αυτός που αφορά αυτούς που θα διδάσκουν και όχι αυτούς που θα διδάσκονται».

Μέσα στο επόμενο εικοσαήμερο όλα θα είναι στη θέση τους. Το κουδούνι θα κτυπήσει στα σχολεία, οι παιδικές φωνές θα κατακλύσουν τις αυλές, η κίνηση στους δρόμους θα επανέλθει στα φυσιολογικά για την εποχή επίπεδα. Οι βουλευτές θα κάνουμε την πατροπαράδοτη βόλτα μας σε τάξεις και αυλές για να επιβεβαιώσουμε άλλοι πως είναι όλα εντάξει και άλλοι για να ψέξουμε τα κενά και τις ελλείψεις. Μέχρι το τέλος του Σεπτέμβρη θα βρει τον δρόμο της και η παραπαιδεία. Τα φροντιστήρια, κρατικά και ιδιωτικά, νόμιμα και παράνομα, θα ανοίξουν και αυτά τις πύλες τους για να συμπληρώσουν τις γνώσεις των παιδιών και να καλύψουν και τις ψυχολογικές ανάγκες των γονιών.

Θα μπορούσα να γράψω πολλά άρθρα για τη θετική συμβολή της παρούσας διακυβέρνησης στον χώρο της παιδείας. Από τη μεταρρύθμιση στον τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών μέχρι την αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων. Δεν είναι όμως αυτός ο σκοπός του κειμένου. Θα μπορούσα επίσης να αναφερθώ στις αδυναμίες και στις ατασθαλίες. Ούτε αυτός όμως είναι ο σκοπός.

Χρειαζόμαστε όραμα για την παιδεία μας. Χρειάζεται να κάτσουμε και να συμφωνήσουμε τι μαθητές θέλουμε να βγάζουμε από τα σχολεία μας σε δεκαπέντε χρόνια. Τι γνώσεις να έχουν, αλλά και ποιες δεξιότητες. Πώς θέλουμε να σκέφτονται και πώς να λειτουργούν. Ο πιο μακροχρόνιος σχεδιασμός που καταφέραμε να κάνουμε είναι αυτός που αφορά αυτούς που θα διδάσκουν και όχι αυτούς που θα διδάσκονται. Και αυτό είναι κρίμα. Ανοίξαμε σαν λάστιχο τη διάρκεια της ταυτόχρονης ισχύς των καταλόγων αυτών που θα διορίζονται με την παλιά μέθοδο και αυτών που θα διορίζονται με τη νέα. Αποδείξαμε πως μπορούμε να μιλούμε για δέκα και δώδεκα χρόνια μετά. Ας κάνουμε το ίδιο και για τους μαθητές.

Οι μαθητές λοιπόν σε δέκα χρόνια δύσκολα θα μπορέσουν να ακολουθήσουν τις σημερινές μεθόδους διδασκαλίας. Θα είναι ακόμα δυσκολότερο από σήμερα να ανοίγουν τα βιβλία τους. Όσες παραμέτρους και αν διαταράσσονται, όσα συμφέροντα και αν θίγονται, όσο και αν ξεβολεύονται όσοι έμαθαν την παραδοσιακή μέθοδο, η πλήρης ψηφιοποίηση είναι κατά τη γνώμη μου μονόδρομος. Άλλωστε δε θα ανακαλύψουμε τον τροχό. Ας δούμε σήμερα τι κάνουν άλλες χώρες και άλλα υπουργεία παιδείας.

Η χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση δεν πρέπει να μπαίνει υπό συζήτηση. Όσο γέλιο μας προκάλεσε η πρόσφατη απόφαση για κατάργηση της χρήσης του διαδικτύου στα σχολεία άλλο τόσο κλάμα πρέπει να μας προκαλεί. Ξεγυμνώνει τους αρμόδιους και την έλλειψη βασικής αντίληψης για τη χρήση και τις δυνατότητές του. Προδίδει την ανεπάρκεια όλων μας. Η ψηφιοποίηση των βιβλίων, η διαδραστικότητα των μαθητών μεταξύ τους αλλά και με τους εκπαιδευτικούς μόνο θετικό αντίκτυπο μπορούν να έχουν.

Για να πετύχει το όποιο εγχείρημα χρειάζεται πολιτική βούληση και συνέπεια στην τήρηση των όσων θα αποφασιστούν. Αλίμονο αν συνεχίσουμε την τακτική του σήμερα ράβω και αύριο ξηλώνω. Ειδικά στην παιδεία μας. Είναι για αυτό που επιμένω πως ό,τι αποφασιστεί πρέπει να αποφασιστεί από όλες τις πολιτικές δυνάμεις για να διαφυλάξουμε ακριβώς τη συνέχεια των μεγάλων και μακροχρόνιων σχεδιασμών. Διαφορετικά θα μείνουμε και σε αυτό το ζήτημα στη μετριότητα. Με τη διαφορά πως στην παιδεία δεν κρίνεται το μέλλον της παρόντων αλλά των παιδιών μας.


ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΔΗΣΥ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ | twitter: @dmdemetriou

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Δημήτρη Δημητρίου

Δημήτρης Μ Δημητρίου: Τελευταία Ενημέρωση

X