ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ένας θησαυρός που λέγεται αρχαιότητες

Του Δημήτρη Δημητρίου

Του Δημήτρη Δημητρίου

twitter

Είναι σκληρή αλήθεια πως παραμελήσαμε ως κράτος τις αρχαιότητές μας. Μέχρι σήμερα δεν καταφέραμε δυστυχώς να τις συνδέσουμε ούτε με την παιδεία μας, αλλά ούτε και με την προβολή της χώρας μας. Και σίγουρα δεν καταφέραμε να εντάξουμε τον πλούτο αυτό στο τουριστικό πακέτο της χώρας μας. Οι λόγοι για αυτή μας την αποτυχία μπορεί να είναι αρκετοί. Από το γεγονός πως το τμήμα αρχαιοτήτων ήταν για πολλά χρόνια το ορφανό παιδί του υπουργείου Συγκοινωνιών, μέχρι και το γεγονός πως τρέχουν συνεχώς πίσω από την χάραξη του οδικού δικτύου όπου ανακαλύπτονται τυχαία αρχαιότητες. Πιστεύω πως όλοι συμφωνούμε πως ποτέ δεν ήταν στις προτεραιότητές μας και ποτέ δεν δείξαμε την απαραίτητη πολιτική βούληση για να καταρτιστεί και να ολοκληρωθεί ένας στρατηγικός σχεδιασμός για αυτές.

Το αποτέλεσμα είναι να έχουμε σήμερα εκατοντάδες αρχαία στα κασόνια στα υπόγεια των μουσείων, οι αρχαιολογικοί χώροι να λειτουργούν στο ωράριο της δημόσιας υπηρεσίας και να μην έχουμε φτιάξει ένα πωλητήριο με το μπράντινγκ της Κύπρου ως σήμα κατατεθέν της πλούσιας και σε βάθος ιστορίας μας. Αφήνουμε εντελώς ανεκμετάλλευτο μια αγορά και ένα τουριστικό προϊόν που μπορεί, πέρα από το οικονομικό όφελος, να δημιουργήσει και ανέλπιστους φίλους της χώρας μας.

Βέβαια, θα ήταν λάθος να μην υπογραμμίσουμε την διαδικασία ανέγερσης του νέου αρχαιολογικού μουσείου στη Λευκωσία. Μια τεράστια αναγκαιότητα αν αναλογιστούμε πώς είναι το σημερινό αρχαιολογικό μουσείο. Από μόνη της η ανέγερση και η μετέπειτα λειτουργία θα προσθέσει ελάχιστα στο πρότζεκτ αξιοποίηση των αρχαιοτήτων μας. Χρειάζεται να τις διασυνδέσουμε με την παιδεία μας. Να εντάξουμε στο αναλυτικό μας πρόγραμμα την διαδραστικότητα των μαθητών με αξιοποίηση της τεχνολογίας. Καλές οι επισκέψεις στην Χοιροκοιτία και στο Κούρειο, αλλά συμφωνούμε πως χρειαζόμαστε πολύ περισσότερα. Για να μεγιστοποιήσουμε το όφελος από τις αρχαιότητες, θα πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε εμείς οι ίδιοι την πραγματική τους αξία. Χρειάζεται να βρούμε την αισθητική στον τρόπο προώθησής τους. Να δημιουργήσουμε προϊόντα που θα έχουμε προστιθέμενη αξία. Να φτιάξουμε λογότυπο, πέρα από το «Love Cyprus» και μικρά προϊόντα που θα πωλούνται στα πωλητήρια και θα δημιουργούν ακολούθους και πρεσβευτές του τεράστιου αυτού πλούτου.

Η μεγάλη πρόκληση όμως είναι ο τουρισμός. Ο τόπος μας έχει μια ευλογία που πρέπει επιτέλους να την αξιοποιήσουμε πέρα από τη θάλασσα και το παραλιακό μέτωπο. Οι ιδανικές καιρικές συνθήκες και η μεγάλη περίοδος ηλιοφάνειας πρέπει να αξιοποιηθούν για να δημιουργήσουμε ένα ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν που θα περιλαμβάνει αρχαιολογικούς περιπάτους μέσα στις αρχαιότητες. Αυτό είναι το μεγάλο πλεονέκτημα που δεν έχουν ούτε στη Νέα Υόρκη, ούτε στο Λονδίνο. Χρειαζόμαστε όμως σωστές υποδομές που να διαφημίζουν τη χώρα και όχι να την δυσφημίζουν. Στο χέρι μας είναι.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Δημήτρη Δημητρίου

Δημήτρης Μ Δημητρίου: Τελευταία Ενημέρωση