ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Και τα έπιπλα ασθενούν

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

 

Ήταν μία από εκείνες τις ημέρες που ο ήλιος και πάλι έλαμπε χωρίς να φωτίζει. Με δυσκολία άνοιξε τα πατζούρια και τράβηξε τις κουρτίνες, και το υπνοδωμάτιο σαν να πήρε χρώμα. Ο μόνος λόγος για τον οποίο άνοιγε το παράθυρο ήταν για να μπαίνει πρωινός καθαρός αέρας. Πάντα πίστευε ότι μόνο το πρωί ο αέρας δεν μεταφέρει μικρόβια και ιούς. Κάποιος το είχε πει, κάπου το είχε διαβάσει, αλλά φυσικά δεν θυμόταν ούτε πού ούτε ποιος, αρκούσε, όμως, που το ήξερε.

Η κουζίνα ήταν ο επόμενος σταθμός, καφές και απαραίτητα δύο φρυγανιές με μαρμελάδα δαμάσκηνο και μετά επιστροφή στο δωμάτιο για να κλείσει τα πατζούρια και το παράθυρο. Αρκετός αέρας μπήκε, άλλωστε θα έπρεπε να ετοιμαστεί και για τη δουλειά. Άνοιξε την ντουλάπα, διάλεξε τι θα φορέσει, και τα άπλωσε με προσοχή στο κρεβάτι, που είχε με επιμέλεια στρώσει, αμέσως μετά που ξύπνησε. Όλα κι όλα, το κρεβάτι πρέπει να είναι στρωμένο, όταν δεν κοιμάται κάποιος. Ήταν ένας κανόνας που δεν μπορούσε με κανέναν τρόπο να παραβεί. Τα καθαρά και περιποιημένα ρούχα είχαν φυσικά επιλεγεί για να ταιριάζουν με τα παπούτσια και τα εσώρουχα. Ω, ναι! Με τα εσώρουχα, το μέσα και το έξω πρέπει να βρίσκονται σε αρμονία, ό,τι βλέπει κανείς απ’ έξω να αντικατοπτρίζει και το μέσα. Κινήθηκε προς το μπάνιο για το καθιερωμένο ντους, να πλύνει δόντια, και ό,τι άλλο κάνει κάποιος στην τουαλέτα τέλος πάντων, μη ζητάτε λεπτομέρειες. Αυτή η διαδικασία, όσο απλή και αν ακούγεται δεν είναι, μην ξεγελιέστε. Χρειαζόταν τουλάχιστον 40 λεπτά για ένα γρήγορο ντους, ένα τέταρτο για τα δόντια και κάμποση ώρα για τα υπόλοιπα. Έβγαζε σχεδόν μεροκάματο μέσα σε δέκα τετραγωνικά. Αφού τελείωσε και από το μπάνιο, πήγε στο υπνοδωμάτιο για να ντυθεί. Αυτό ήταν σχετικά εύκολο, δεν χρειάζεται κόπος, αλλά καμιά φορά δεν μπορούσε να δει αν όλα ήταν εντάξει. Έπαιρνε ρίσκο, με τα χρόνια είχε μάθει πώς να μην τραβάει τα βλέμματα.

Τελευταία πράξη του δράματος… γιατί περί δράματος πρόκειται, είναι ο δρόμος προς την εξώπορτα. Μη φανταστείτε, δεν ήταν και δρόμος μετ’ εμποδίων ούτε στρωμένος με αγκάθια, ένας απλός διάδρομος ήταν που στο μέσον του είχε ένα έπιπλο-κρεμάστρα, ένα κλασικό κομμάτι, από εκείνα που δεν τα βρίσκεις πια. Το είχε πάρει πολλά χρόνια πριν από το πατρικό σπίτι, εκεί σε κανέναν δεν χρειαζόταν, κανείς δεν έβγαινε και κανείς δεν έμπαινε. Το πήρε και από τότε το έπιπλο τον είχε βγάλει ασπροπρόσωπο. Φορτωνόταν δύο βαριά παλτά, μία ελαφριά ζακέτα, ένα μπουφάν και στη θήκη στο μπροστινό μέρος του είχε σαν έτοιμο από καιρό ένα ζευγάρι ομπρέλες. Διά παν ενδεχόμενο.

Αλλά πολλά είπαμε για το έπιπλο, δεν είναι παρά ένα ξύλινο κατασκεύασμα, εξαιρετικής τέχνης, αλλά τώρα τελευταία είχε αρχίσει να φιλοξενεί κάτι πλάσματα… που αν το σούρουπο ή νωρίς το πρωί τύχαινε να τα δεις από άλλη γωνία έμοιαζαν τεράστια και όπως πήγαιναν εφ’ ενός ζυγού ένιωθε να απειλείται. Βλέπετε τι μπορεί να κάνει ένα έπιπλο; Κατ’ αρχάς μπορεί να σε αποσυντονίσει από την αφήγηση των γεγονότων, μπορεί επίσης να δημιουργήσει φοβίες, αλλά ταυτόχρονα να σε εξυπηρετεί, φορτώνοντάς του τα παλτά σου και τις ομπρέλες σου.

Αλλά ας επιστρέψουμε στον μακρύ διάδρομο. Μέχρι το μέσον, όπου και θα συναντούσε το έπιπλο, δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα, μπορούσε να το περπατήσει πολύ γρήγορα. Στο σημείο, όμως, που θα συναντούσε το έπιπλο τα πράγματα δυσκόλευαν. Ξέχασα να σας πω ότι στο πάνω μέρος του, στην αριστερή πλευρά υπήρχε ένας καθρέπτης, αλλά επειδή από καιρό κανείς δεν τον υπολόγιζε είχε ασθενήσει από μία εξανθηματική ασθένεια… είχε πετάξει κάτι μαύρα στίγματα. Ναι, καλά διαβάσατε, αρρωσταίνουν και οι καθρέπτες, και η ασθένειά τους είναι κολλητική, όταν θα κοιταχτείς δεν θα σε δεις καθαρά, αλλά σκοτεινό, δεν θα σε αναγνωρίσεις. Πάντως, το έπιπλο δεν έφταιγε, παρέμενε εκεί και περίμενε και άλλα παλτά, περίμενε κάποιον να το απαλλάξει από την αισχρή αποικία. Ήλπιζε σε ένα καλό λουστράρισμα, ήθελε να περνάει ο άλλος και να σταματάει, να του λέει μια καλημέρα, να μην το προσπερνάει βιαστικά.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Αρθρογραφία: Τελευταία Ενημέρωση