ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Προεδρικές 2018: Στρατηγική διαφοροποίησης και προεκλογικός σχεδιασμός

*Του Νίκου Γ. Σύκα

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Στην πορεία προς τις προεδρικές εκλογές του 2018, η διαφοροποίηση αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση. Απ’ τη μια η κινητικότητα και τα πολλαπλά κριτήρια των ψηφοφόρων. Απ’ την άλλη η περιπλοκότητα, ο κατακερματισμός, η ρευστότητα και η αβεβαιότητα που χαρακτηρίζει το πολιτικό τοπίο. Η διαφοροποίηση αποτελεί το δόρυ για να σπάσει το φράγμα της ομοιοτυπίας και της κοινοτοπίας.

Οι διαφοροποιήσεις πρέπει να καθορίζονται από τις απαντήσεις στα μεγάλα θέματα για να είναι ουσιαστικές και όχι απλές αντιπαραθέσεις μηχανισμών εξουσίας. Από την ενθάρρυνση της επιχειρηματικότητας μέχρι την ανάπτυξη νέων λύσεων για τα κοινωνικά προβλήματα… Από τη στρατηγική στο Κυπριακό μέχρι την επιστημονική τεκμηρίωση της βιωσιμότητας της λύσης…

Από τις συνεργασίες και την εκμετάλλευση του φυσικού αερίου μέχρι τη σύναψη στρατηγικών συμμαχιών και την αντιμετώπιση του τουρκικού επεκτατισμού… Από την πολυσυλλεκτικότητα των υποψηφίων μέχρι την άντληση ψήφων από την τεράστια δεξαμενή της αποχής…

Από τη στρατηγική της πειθούς και τα πολλαπλά κανάλια αμφίδρομης επικοινωνίας με τις διάφορες ομάδες του πληθυσμού μέχρι τη μετατροπή των likes σε ψήφους.

Στη σημερινή εποχή των χιλιάδων μηνυμάτων και του επικοινωνιακού clutter, η διαφοροποίηση αποτελεί την πεμπτουσία της πολιτικής επικοινωνίας και της εμπορικής διαφήμισης.

Το στοιχείο της διαφορετικότητας –σε επίπεδο θέσεων/προτάσεων, επικοινωνιακής στρατηγικής και εικόνας (image) του υποψήφιου– δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η διαφοροποίηση, παράγωγο της δημιουργικότητας και της καινοτομίας, μεγιστοποιεί τον αντίκτυπο και την αποτελεσματικότητα της πολιτικής καμπάνιας.

Η κύρια πρόκληση για το πολιτικό μάρκετινγκ είναι να συνδέσει τον λόγο, τις πράξεις και το όραμα του πολιτικού με την εκπλήρωση των ρεαλιστικών στόχων και προσδοκιών του εκλογικού σώματος.Η εικόνα του υποψήφιου πρέπει να ταυτίζεται με τις ανάγκες των ψηφοφόρων. Στόχος της προεκλογικής εκστρατείας είναι να:

1. Συνδέσει τη διακριτή στρατηγική τοποθέτηση του υποψήφιου με τις αποφάσεις των ψηφοφόρων.

2. Αναδείξει τη διαφορετικότητα των προγραμμάτων και των προτάσεων του υποψήφιου.

3. Δημιουργήσει/διατηρήσει δημόσια στήριξη για τις πολιτικές προτεραιότητες του υποψήφιου.

Η επιλογή, ανάπτυξη και προβολή της τοποθέτησης (positioning) του υποψήφιου πρέπει να εστιάζει στη συγκριτική αξιολόγηση των δυνατών σημείων και των αδυναμιών του υποψήφιου και των αντιπάλων του, τις μοναδικές αξίες οι οποίες είναι επιθυμητές από το εκλογικό σώμα και τις ευκαιρίες που προσφέρει η συγκεκριμένη καμπάνια.

Σε επίπεδο εικόνας, βασικός στόχος είναι αφενός να δοθεί έμφαση στα θετικά/διακριτά του χαρακτηριστικά του υποψήφιου και αφετέρου να εξουδετερωθούν τα όποια αρνητικά σημεία. Η εικόνα του υποψήφιου αξιολογείται τόσο έναντι του κύριου αντιπάλου του αλλά και σε σχέση με τα ηγετικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ο ιδανικός υποψήφιος.

Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, η διακριτή στρατηγική τοποθέτηση και η αποτελεσματική διαφοροποίηση είναι το άλφα και το ωμέγα της προεκλογικής εκστρατείας. Όμως με το 1/3 των ψηφοφόρων να μετακινούνται και σχεδόν το μισό εκλογικό σώμα να δηλώνει αποχή, ο υποψήφιος πρόεδρος πρέπει να έχει μια ανοιχτή προσέγγιση και διάλογο με τους πολίτες, χωρίς a priori αποκλεισμούς. Ο κύριος στόχος είναι η ενότητα.

Σύμβουλος Στρατηγικής & Καινοτομίας

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Προσωπικότητες στην ''Κ'': Τελευταία Ενημέρωση

X