ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

«Affiliate Marketing» (ή Μάρκετινγκ Συνεργατών) & Μύθοι

*Του Σπύρου Τινή

To «Affiliate Marketing» (Μάρκετινγκ συνεργατών όπως είναι ο ελληνικός όρος) είναι η πιο διαδεδομένη μέθοδος Performance Marketing.

Ο όρος «Affiliate Marketing» στην ουσία περιγράφει τη σχέση ανάμεσα στον Διαφημιζόμενο (Merchant ή Advertiser) και στον Affiliate (ή Publisher), κατά την οποία ο δεύτερος, με εργαλείο το Διαδίκτυο, προωθεί επισκέπτες στην ιστοσελίδα του πρώτου και πληρώνεται μόνο εφόσον οι επισκέπτες αυτοί πραγματοποιήσουν μία προσυμφωνημένη Ενέργεια/Συναλλαγή/Εγγραφή (τις περισσότερες φορές η Ενέργεια/Συναλλαγή/εγγραφή αυτή είναι η πραγματοποίηση μιας αγοράς).

Αυτός ο τρόπος πληρωμής λέγεται Cost per Action (CPA) και είναι αυτός που διαφοροποιεί το «Affiliate Marketing» από τις άλλες μεθόδους προώθησης και διαφήμισης.

Πιο Αναλυτικά:

Ο Διαφημιζόμενος μπορεί να είναι οποιαδήποτε εταιρεία διατηρεί ιστοσελίδα, όπου ο επισκέπτης μπορεί να πραγματοποιήσει κάποιου είδους συναλλαγή. Τις περισσότερες φορές μιλάμε για την ολοκλήρωση μιας αγοράς (σε αυτή την περίπτωση δηλαδή ο Διαφημιζόμενος διατηρεί ηλεκτρονικό κατάστημα/e-shop) αλλά η συναλλαγή αυτή μπορεί να αφορά και άλλες ενέργειες, όπως τη συμπλήρωση μιας φόρμας παραγγελιών, την εγγραφή του επισκέπτη στην ιστοσελίδα, την εισαγωγή του email του για την εγγραφή σε newsletter κ.α.

Ο Affiliate (Συνεργάτης), μπορεί να είναι οποιοσδήποτε (ιδιώτης ή εταιρεία) διατηρεί ιστοσελίδα από την οποία έχει τη δυνατότητα να στέλνει επισκέπτες μέσω links (banners ή text links) στη σελίδα του Διαφημιζόμενου.
 
Affiliate επίσης μπορεί να είναι κάποιος που στέλνει επισκέπτες στον Διαφημιζόμενο μέσω Pay per Click (PPC) Campaigns που έχει δημιουργήσει στις μηχανές αναζήτησης. O Affiliate το κάνει αυτό με σκοπό να πληρωθεί από το Διαφημιζόμενο ένα προσυμφωνημένο ποσό ή προμήθεια εφόσον ο επισκέπτης που του στείλει πραγματοποιήσει την επιθυμητή Ενέργεια/Συναλλαγή.

Η αμοιβή του Affiliate είναι καθορισμένη από τον Διαφημιζόμενο είτε ως ποσοστό στην αξία της πώλησης ή συγκεκριμένο ποσό για την ολοκλήρωση της Ενέργειας/Συναλλαγής.

Έτσι λοιπόν, Affiliate μπορεί να γίνει μία ιστοσελίδα σύγκρισης τιμών (price comparison), ένα site με πληροφορίες για ένα συγκεκριμένο θέμα, ένα forum ή ακόμα και ένα blog.

Υπάρχουν πολλοί μύθοι σχετικά με το Affiliate Marketing και αυτοί οι μύθοι μπορεί να κάνουν τις εταιρίες να αποφεύγουν τέτοιου είδους προγράμματα.

Είναι σημαντικό να καταλάβετε κάποιους από αυτούς τους μύθους, ώστε να πάρετε τις σωστές αποφάσεις όσον αφορά τη μελλοντική ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Α. Τα συστήματα affiliate είναι γρήγορα και εύκολα στον χειρισμό
Ένα πρόγραμμα affiliate marketing απαιτεί πολύ δουλειά και στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, οπότε κατά πάσα πιθανότητα δεν θα σας επιφέρει χρήματα αμέσως. Οι επιχειρηματίες υποθέτουν ότι το μόνο που χρειάζεται είναι να στήσεις μια ιστοσελίδα και να διαλέξεις ένα Affiliate δίκτυο με το οποίο θα την συσχετίσεις και απλά να αφήσεις τα πράγματα να πάρουν τον δρόμο τους. Όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι. Τα προγράμματα αυτά απαιτούν χρόνο και προσπάθεια για να χτιστούν και να αποφέρουν χρήματα.
Η επιχείρηση του affiliate marketing βασίζεται σε προαγωγή σχέσεων. Προάγετε αυτές τις σχέσεις με το να:
• Σχεδιάστε σωστή στρατηγική ώστε να φέρνετε τους σωστούς affiliates στο πρόγραμμά σας
• Ψάχνετε καλύτερους και πιο αποτελεσματικούς affiliates
• Ενημερώνετε το περιεχόμενο σας τακτικά ώστε να είναι πάντα καινούργιο και φρέσκο
Ένα πρόγραμμα affiliate μπορεί μόνο να φέρει επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα ή την επιχείρησή σας. Εσείς είστε υπεύθυνοι να μετατρέψετε την επισκεψιμότητα σε πωλήσεις.
Β. Πρέπει να δουλεύετε σε έναν πολύ δημοφιλή και επικερδή κλάδο για να κάνετε το affiliate marketing να έχει αποτελέσματα για την επιχείρησή σας.
Πολλές εταιρίες δεν ασχολούνται καν με προγράμματα affiliate marketing επειδή θεωρούν ότι η αγορά τους είναι πολύ μικρή. Κάποιες εταιρίες θα προσπαθήσουν να εισβάλουν σε μεγαλύτερους κλάδους ακόμα και εάν δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον για αυτό το κομμάτι της αγοράς.


Είναι αλήθεια ότι οι δημοφιλείς κλάδοι τα πάνε καλύτερα στο affiliate marketing, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι εσείς δεν έχετε καμία τύχη στο να επιτύχετε. Μείνετε σε συμφωνία με τους στόχους και την αποστολή της επιχείρησής σας και βρείτε affiliates που
καταλαβαίνουν πόσο σημαντικό είναι να δουλεύετε σε μια αγορά όπου είστε άνετοι.

Γ. Το Affiliate marketing είναι μία στρατηγική του παρελθόντος
Εξαιτίας των καινούργιων αλγορίθμων της Google για την βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης, το link building θεωρείται από πολλούς ξεπερασμένο, και αυτό μπορεί να αποθαρρύνει την δραστηριότητα σχετικά με το affiliate marketing.
Μπορεί να αντιμετωπίσετε κάποια προβλήματα σχετικά με τα link και την Google εάν δεν διαχειρίζεστε το πρόγραμμά σας, αλλά γενικά η όλη έννοια του affiliate marketing ακόμα βγάζει νόημα στην Google – προσφέρει ένα ακόμα σχετικό και συναφές βοήθημα στους καταναλωτές.

Δ. Η επιτυχία στο affiliate marketing έγκειται στο να καταφέρεις να βάλεις το προϊόν σου σε όσο το δυνατόν περισσότερες σελίδες.
Ο καλύτερος τρόπος να σκεφτείτε το affiliate marketing είναι με όρους ποιότητας και ποσότητας. Υπάρχουν πολλές μικρές σελίδες οι οποίες θα προωθήσουν το προϊόν σας, αλλά το κλειδί είναι να βρείτε ένα μικρό αριθμό συνεργατών που θα αποφέρουν μετατροπές.

*O Σπύρος Τινής (PhD,DBA) είναι Διευθυντής Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Προσωπικότητες στην ''Κ'': Τελευταία Ενημέρωση