ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ασκήσεις ισορροπίας στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Η φωτιά συνεχίζει να καίει

Kathimerini.gr

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΟΣ

Ασκήσεις ισορροπίας πραγματοποιούνται, κυριολεκτικά, από την Παρασκευή το πρωί, στο επιβατηγό οχηματαγωγό «Ελευθέριος Βενιζέλος», το οποίο βρίσκεται πλαγιοδετημένο στον ΟΛΠ από τα ξημερώματα της Τετάρτης, μετά τη φωτιά που εκδηλώθηκε στα γκαράζ του. Η σταδιακή εκφόρτωση των φορτηγών προκάλεσε μετατόπιση του κέντρου βάρους του πλοίου, με αποτέλεσμα χιλιάδες τόνοι νερού που έχουν πέσει στο πλαίσιο της πυρόσβεσης να ταλαντεύουν το πλοίο, επί του διαμήκους άξονά του.  

Μάλιστα, το πρωί της Παρασκευής η αλλαγή της κλίσης από αριστερά προς τα δεξιά ήταν τόσο απότομη και μεγάλη, που ανάγκασε τους υπευθύνους να καλέσουν σε εκκένωση τους ευρισκόμενους στο πλοίο. Αργότερα η κλίση αποκαταστάθηκε με τη συνεχή απάντληση υδάτων και την αρωγή των ρυμουλκών, που από την αρχή του συμβάντος συνδράμουν το πλοίο και την Πυροσβεστική. Τέτοιου είδους προβλήματα αναμένεται να συνεχιστούν και σήμερα, αλλά και τις επόμενες ημέρες, λόγω της φύσης της φωτιάς και των υλικών που καίει, αναφέρουν οι ειδικοί.    

Υπενθυμίζεται πως το πλοίο επέστρεψε τα ξημερώματα της Τετάρτης στον Πειραιά μετά την εκδήλωση πυρκαγιάς τα μεσάνυχτα της Τρίτης και ενώ αυτό έπλεε στα ανοιχτά της Υδρας με ρότα προς την Κρήτη, με 875 επιβάτες, 140 άτομα πλήρωμα, 80 φορτηγά και 152 Ι.Χ. Η έγκαιρη και σωστή αντίδραση όλων των εμπλεκομένων και η υποδειγματική λειτουργία του συστήματος πυρόσβεσης του πλοίου απέτρεψαν, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, μια καταστροφή και οιονδήποτε τραυματισμό.


Η αλλαγή της κλίσης στο πλοίο ήταν τόσο απότομη, που ανάγκασε τους υπευθύνους να καλέσουν σε εκκένωση.

Στις 10 το βράδυ της Τρίτης το 175 μέτρων επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο της ΑΝΕΚ «Ελευθέριος Βενιζέλος», ναυπήγησης του 1992, απέπλευσε από το λιμάνι του Πειραιά με προορισμό το λιμάνι της Σούδας στα Χανιά. Πριν περάσει μία ώρα, στις 11.45 μ.μ. εκδηλώθηκε φωτιά στο γκαράζ νούμερο 3, εκεί όπου φορτώνονται τα φορτηγά. Η φωτιά απέκτησε απειλητικές διαστάσεις επειδή ξέσπασε πλησίον φορτηγού κάπου στα μέσα και προς την πλώρη, στην αριστερή πλευρά του πλοίου, το οποίο ήταν φορτωμένο με ιδιαίτερα εύφλεκτη ξυλεία νοβοπάν. Αποτέλεσμα ήταν το θερμικό φορτίο να φθάσει, σύμφωνα με τους ειδικούς, μέχρι τους 500 βαθμούς Κελσίου. Παρά το γεγονός ότι η γενικότερη εικόνα εμφανίζεται βελτιωμένη, οι καταστροφές εντός του πλοίου συνεχίζονται.

Οι πληροφορίες αργά χθες το απόγευμα ανέφεραν πως επλήγη το control room, νευραλγικό σημείο για τον συντονισμό όλων των συστημάτων, μέσω του οποίου πραγματοποιείται η επικοινωνία με τη γέφυρα.   

Σε κάθε περίπτωση τόσο η Πυροσβεστική, η οποία έχει το γενικό πρόσταγμα όλης της επιχείρησης, όσο και ο ΟΛΠ, που από την αρχή υποστήριξε όλη την προσπάθεια υποδειγματικά, όπως και η ακτοπλοϊκή εταιρεία ΑΝΕΚ, παραμένουν μαζί με τους συνεργαζόμενους αρωγούς (ρυμουλκά, απορρύπανση κ.ά.) σε πλήρη εγρήγορση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση

X