ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Εξαπλώνεται η πετρελαιοκηλίδα στη Σαλαμίνα

Τα συνεργεία δίνουν μάχη με τον χρόνο

Kathimerini.gr

Πολυετείς αναμένεται να είναι, σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι συνέπειες της οικολογικής καταστροφής που έχει συντελεστεί στον Σαρωνικό Κόλπο από το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ», παρότι, όπως διαβεβαίωναν και χθες από το υπ. Ναυτιλίας, το μεγαλύτερο μέρος του καθαρισμού της θάλασσας και των ακτών θα έχει ολοκληρωθεί εντός των προσεχών 20-30 ημερών.

Αλλωστε, η ρύπανση είναι πλέον διάσπαρτη στο μεγαλύτερο μέρος της Αθηναϊκής Ριβιέρας, φτάνοντας μέχρι και τη Σαρωνίδα, όπου, σύμφωνα με το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών, τα πρώτα δείγματα είναι λίαν επιβαρυμένα, όχι όμως στον βαθμό των αντίστοιχων της Γλυφάδας. Υπενθυμίζεται ότι πλέον έχει ξεκινήσει συστηματική δειγματοληψία υδάτων, προκειμένου να διερευνηθούν οι επιπτώσεις της πετρελαιοκηλίδας του πλοίου, μέχρι και την περιοχή της Αναβύσσου, ενώ οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι σε όλο το μήκος της ακτογραμμής από τον Πειραιά μέχρι τη Γλυφάδα είναι σε ισχύ η απαγόρευση για το κολύμπι.

Σε ενημέρωσή του χθες, ο όμιλος Σπανόπουλου που έχει αναλάβει την ασφάλεια και προστασία του ναυαγίου, ανέφερε ότι μέχρι σήμερα έχουν απαντληθεί περίπου 1.550 κυβικά μέτρα φορτίου ναυτιλιακών καυσίμων, με την έμφαση να δίνεται στις μεγαλύτερες σε χωρητικότητα δεξαμενές.

Η δε στεγανοποίηση έχει ολοκληρωθεί από το πρωί της 12ης Σεπτεμβρίου, αν και έκτοτε έχουν σημειωθεί αναμενόμενες μικροδιαρροές που αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά. Ωστόσο, το δεξαμενόπλοιο Lassea, ηλικίας 42 ετών, στο οποίο μεταφορτώνονται τα καύσιμα που απαντλούνται πρόκειται να αντικατασταθεί άμεσα, καθώς και αυτό φέρει πιστοποιητικά ασφαλείας που λήγουν σήμερα και δεν χορηγήθηκε δίμηνη άδεια παράτασης, κατά την πάγια πρακτική.

Σύμφωνα με τη χθεσινή ενημέρωση από το Κέντρο Συντονισμού που συστάθηκε για πρώτη φορά εντός του Σαββατοκύριακου, οι περιοχές που εξακολουθούν να εμφανίζουν ρύπανση εντοπίζονται στον Αγ. Κοσμά (Ομιλος Αιγυπτιωτών, ΕΛΚΕΘΕ), στο Ελληνικό (Ιππόκαμπος), στη Γλυφάδα (Αστέρια - Αrc - Balux) και ασφαλώς στη Σαλαμίνα (Κυνόσουρα, Λημνιώνας). Επίσης, περιοχές με διάσπαρτα ίχνη ρύπανσης ή ιριδισμούς καταγράφονται στη Σαλαμίνα (Θεατράκι, κόλπος Σεληνίων), στον Αλιμο (Ακτή του Ηλιου), στο Ελληνικό (ελεύθερη παραλία) στη μαρίνα Γλυφάδας 2, 3, 4 και στο Μικρό και Μεγάλο Καβούρι. Αντιθέτως, χωρίς ίχνη ρύπανσης είναι πλέον η Ακτή Τζελέπη στο Πέραμα, η νοτιοανατολική και ανατολική ακτογραμμή της Σαλαμίνας, οι παραλίες Φλώρα και Βότσαλα, το Παλαιό Φάληρο (Θεατράκι), η Βουλιαγμένη, το Λαγονήσι και η Πειραϊκή (Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, Αχινός).

Συνολικά, στο έργο του καθαρισμού συμμετέχουν πλέον πέντε απορρυπαντικά σκάφη του Λιμενικού, έξι ιδιωτικά σκάφη, συμπεριλαμβανομένου και του πλοίου «Aκταία» της EMSA, έξι ρυμουλκά, δύο λάντζες και δύο φουσκωτά σκάφη, με τον συνολικό αριθμό των ανθρώπων που συνδράμουν στην επιχείρηση να ανέρχεται σε 160. Μάλιστα, προβλέπεται η αύξηση των μέσων και του αριθμού των συμμετεχόντων στις περιοχές Πειραϊκής, «Μαριδάκι» Γλυφάδας και ελεύθερης παραλίας Ελληνικού.

Εν τω μεταξύ, η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Αγία Ζώνη ΙΙ» συνεχίζει την υπερασπιστική της γραμμή ότι για τη ρύπανση των ακτών της Αττικής ευθύνεται το Blue Star «Patmos», ενώ χθες μήνυση κατά παντός υπευθύνου κατέθεσε και το WWF Ελλάς, θεωρώντας ότι πρόκειται για περιβαλλοντικό έγκλημα που χρήζει παραδειγματικής τιμωρίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση

X