ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 22:57
 

Στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής βάζει και τους τουρίστες η ΑΑΔΕ στην Ελλάδα

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ξεκίνησε καμπάνια με την ονομασία «Apodixi please» με στόχο να ενημερώσει τους τουρίστες για τα δικαιώματά τους

Newsroom Κ, Αθήνα

ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ

Η εκτίναξη της φοροδιαφυγής κινητοποιεί τη φορολογική διοίκηση, η οποία βάζει στο «παιχνίδι» και τους τουρίστες σε μια προσπάθεια αφενός να αυξήσει τα έσοδα του Δημοσίου, αφετέρου να ανακόψει το κύμα της μη έκδοσης αποδείξεων, κυρίως στις τουριστικές περιοχές. Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ξεκίνησε καμπάνια με την ονομασία «Apodixi please», με στόχο να ενημερώσει τους τουρίστες για τα δικαιώματά τους, αλλά και για τα κόλπα που χρησιμοποιούν επιτήδειοι στη χώρα μας προκειμένου να κλέψουν την εφορία. Παράλληλα εξετάζεται η αύξηση των προστίμων στις επιχειρήσεις που παραπλανούν το κοινό και αρνούνται να δεχθούν κάρτες, ενώ στο στόχαστρο των ελεγκτών μπαίνουν καταστήματα και εστιατόρια με τις λιγότερες συναλλαγές με πλαστικό χρήμα.

Η καμπάνια αναπτύσσεται σε δύο πεδία. Κατ’ αρχάς, με banners τα οποία μέσω Google campaign αναρτώνται σε ξένα sites, τα οποία σε οδηγούν σε ειδική διαμορφωμένη σελίδα της ΑΑΔΕ. Οι τουρίστες ενημερώνονται ότι με ελάχιστες εξαιρέσεις (ταξί, περίπτερα) μπορούν να πληρώνουν με κάρτα και ως εκ τούτου οι υπόχρεοι, π.χ. εστιατόρια ή καφέ, δεν έχουν το δικαίωμα να τους ζητούν μετρητά. Επιπλέον, ενημερώνονται ότι άπαντες υποχρεούνται σε έκδοση απόδειξης και μάλιστα μέσω ταμειακής μηχανής –πάλι με ελάχιστες εξαιρέσεις– με την επισήμανση ότι αν δεν λάβουν απόδειξη, δεν υποχρεούνται να πληρώσουν τον λογαριασμό. Η αλήθεια είναι ότι αν και οι τουρίστες έχουν ιδιαίτερη ευαισθησία σε θέματα φοροδιαφυγής, δεν θα χαλάσουν και τις διακοπές τους επειδή κάποιος δεν τους έκοψε απόδειξη. Σε αντίθεση με τους Ελληνες που κάνουν χρήση των καρτών προκειμένου να εξασφαλίσουν το αφορολόγητο όριο, οι τουρίστες δεν έχουν κανένα κίνητρο, πέραν της ευαισθησίας.

Ενημερώνονται λοιπόν με την αντιπαραβολή δύο φωτογραφιών για το κόλπο που χρησιμοποιεί πληθώρα εστιατορίων και καφέ, όπου αντί απόδειξης αποδίδεται το δελτίο παραγγελίας. Μέσω των δύο φωτογραφιών οι τουρίστες μαθαίνουν ποια στοιχεία είναι αυτά που ξεχωρίζουν ένα απλό δελτίο παραγγελίας από την κανονική απόδειξη. Επίσης, σημειώνεται ότι από τη στιγμή που στην τιμή συμπεριλαμβάνεται ο φόρος, αν συνδράμουν στην είσπραξή του από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, συνδράμουν στα δημόσια έσοδα και ακολούθως στη βελτίωση των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών. Το δεύτερο πεδίο της καμπάνιας «τρέχει» στις πύλες εισόδου της χώρας, κυρίως στα αεροδρόμια, με αφίσες «Apodixi please», όπου οι επισκέπτες ενημερώνονται για το δικαίωμά τους να πληρώνουν με κάρτα, ενώ παράλληλα καλούνται να ζητούν απόδειξη. Μετά το τέλος της τουριστικής περιόδου η καμπάνια θα συνεχισθεί, με έμφαση πλέον στους τουρίστες τη Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, με επίκεντρο τις αγορές της Πλάκας και του Μοδιάνου αντίστοιχα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε πολλές περιπτώσεις τουριστών οι επιτήδειοι –ιδιοκτήτες εστιατορίων, καφέ και κέντρων διασκέδασης– δεν χρησιμοποιούσαν ελληνικά POS, αλλά βουλγαρικά και όπως αποδείχθηκε σε ορισμένες περιπτώσεις και POS συνδεδεμένα με την Ελβετία. Στις περιπτώσεις αυτές δεν εκδιδόταν απόδειξη στον πελάτη, αλλά μόνο το δελτίο παραγγελίας, καθώς και το παραστατικό του ξένου τερματικού. Με τον τρόπο αυτό χάνονταν τα ίχνη του χρήματος. Σε γενικές γραμμές, πάντως, στη χώρα μας, πάρα πολλές επιχειρήσεις λιανικής ακόμα προσπαθούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να αποτρέψουν τους πελάτες να πληρώσουν με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Ενας τρόπος είναι μέσω εκπτώσεων, που πάντα κερδισμένος βγαίνει ο επιχειρηματίας καθώς αφενός υφαρπάζει τμήμα του ΦΠΑ, αφετέρου τα χρήματα που παίρνει είναι μαύρα. Επίσης, εκατοντάδες είναι τα κρούσματα των... χαλασμένων POS ή των προβλημάτων του Διαδικτύου που δεν επιτρέπουν τη σύνδεση για τη χρήση της κάρτας, με αποτέλεσμα οι πελάτες να αναγκάζονται να πληρώνουν με μετρητά. Πληροφορίες αναφέρουν ότι στις σκέψεις της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών είναι η αύξηση των προστίμων για όσους παραπλανούν το κοινό. Στο πλαίσιο αυτό η ΑΑΔΕ, μέσω των κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου, θα ξεκινήσει ελέγχους σε επιχειρήσεις λιανικής με βάση τις συναλλαγές που έχουν μέσω χρεωστικών και πιστωτικών καρτών. Δηλαδή, στην κορυφή των ελεγκτών θα μπουν οι επιχειρήσεις με τις λιγότερες συναλλαγές με πλαστικό χρήμα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ, Αθήνα

Σχόλια αναγνωστών

Ακιντζί: Αποκεντρωμένη ομοσπονδία με αποτελεσματική συμμετοχή Τ/κ

«Ευτυχως που οι διεθνεις συγκυριες δεν ευνοουν τους τουρκαλλαδες, οποτε οι απειλες και εξυπνοβλακιες ...»
Ντόμπρος Κελαήδης  |  07:53

Ο Πρόεδρος δεν είναι το πρόβλημά μας

«Πολύ καλό το άρθρο σας αλλά εγώ θα άλλαζα τον τίτλο σε «Ο Πρόεδρος δεν είναι το ΜΟΝΟ πρόβλημά μας». ...»
Yiannos  |  07:41

ΓΓ ΑΚΕΛ: Αποφεύγει να συζητήσει ουσιαστικά ζητήματα του Κυπριακού ο Πρόεδρος

«Γιάννο, τον τύπο τον διαβάζω εδώ και καιρό. Είναι φανατικά οπαδός της άρνησης και του αντιακελισμού, ...»
ΧΧΧ  |  10:21

ΓΓ ΑΚΕΛ: Αποφεύγει να συζητήσει ουσιαστικά ζητήματα του Κυπριακού ο Πρόεδρος

«Και αφού έχει την μαγική και εύκολη συνταγή ο Άντρος και αφού θεωρεί ότι έχει έρισμα στους Τουρκοκύπριους, ...»
Γιώργος  |  10:07

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση