ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Δυναμική επέκταση από τη Microsoft τώρα και στην Κίνα

Mια ασυνήθιστη κίνηση που σηματοδοτεί την έναρξη μακροπρόθεσμης συνεργασίας

Kathimerini.gr

Σε συμφωνία που θα επιτρέψει στις δύο εταιρείες να επεκταθούν σε νέες αγορές κατέληξαν η Microsoft και η κινεζική εταιρεία κατασκευής κινητών τηλεφώνων Xiaomi. Σε μια ασυνήθιστη κίνηση που σηματοδοτεί την έναρξη μακροπρόθεσμης συνεργασίας, ο αμερικανικός γίγαντας συμφώνησε να πουλήσει περίπου 1.500 πατέντες στην κινεζική εταιρεία, η οποία σε αντάλλαγμα θα αρχίσει να εφοδιάζει τα κινητά της τηλέφωνα με λογισμικό της Microsoft.

Η συμφωνία ανακοινώθηκε την περασμένη Τετάρτη και αναμένεται να επιτρέψει στην Xiaomi, η οποία ανταγωνίζεται με την Huawei για τον τίτλο της μεγαλύτερης κινεζικής εταιρείας κατασκευής κινητών τηλεφώνων, να επεκταθεί σε αγορές πέρα από την Κίνα.

Παράλληλα η Xiaomi θα αρχίσει να εγκαθιστά εκ των προτέρων στα κινητά της τηλέφωνα προγράμματα της Microsoft, όπως το Office και το Skype. Εκπρόσωποι Τύπου και των δύο εταιρειών αρνήθηκαν να συζητήσουν την οικονομική διάσταση της συμφωνίας. «Πρόκειται για πολύ σημαντική συμφωνία συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών», δήλωσε στο Reuters ο Γουάνγκ Σιανγκ, αντιπρόεδρος της Xiaomi. Οι πατέντες που αγόρασε η κινεζική εταιρεία καλύπτουν ευρύ φάσμα τεχνολογιών: ασύρματη επικοινωνία, βίντεο, υπηρεσίες αποθήκευσης στο Διαδίκτυο, τεχνολογίες πολυμέσων. Η Xiaomi έχει αρχίσει να πουλάει κινητά τηλέφωνα σε αναδυόμενες αγορές, ωστόσο το γεγονός ότι δεν διέθετε ευρύ φάσμα πατεντών μάλλον ήταν εμπόδιο για την επέκτασή της και σε αγορές όπως η ευρωπαϊκή και η αμερικανική. Η είσοδος της Xiaomi στην ινδική αγορά, προς το παρόν τη μεγαλύτερη αγορά έξω από την Κίνα, συνοδεύτηκε από κατάθεση αγωγής από την Ericsson για παραβίαση πατεντών.

Η Xiaomi είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες νεοφυείς κινεζικές εταιρείες, σύμφωνα με το Bloomberg. Εχει καταφέρει να αποκτήσει κεφαλαιοποίηση που υπολογίζεται στα 45 δισ. δολάρια πουλώντας όχι ιδιαίτερα προηγμένες, αλλά αξιόπιστες, τηλεφωνικές συσκευές απευθείας στους καταναλωτές. Στη συνέχεια, τους προσφέρει καινοτόμες δυνατότητες κοινωνικής δικτύωσης και παραμετροποίησης των συσκευών που έχουν αγοράσει μέσω Διαδικτύου. Πλέον όμως η Xiaomi είναι αναγκασμένη να επεκταθεί εκτός κινεζικής αγοράς, δεδομένου ότι εκεί οι πωλήσεις της είναι πλέον στάσιμες. Η απόκτηση πατεντών είναι καλό πρώτο βήμα, ωστόσο τώρα η κινεζική εταιρεία θα πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να επεκταθεί στην παγκόσμια αγορά, ιδίως στην αμερικανική.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Geek: Τελευταία Ενημέρωση

X