ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η «συνομιλία» με τα κινητά είναι το μέλλον

Το τέλος της οθόνης αφής στα κινητά τηλέφωνα πλησιάζει.

Kathimerini.gr

Μπορεί να φαίνεται απίστευτο, αλλά είναι αληθινό. Το τέλος της οθόνης αφής στα κινητά τηλέφωνα μοιάζει να πλησιάζει, αλλάζοντας και τον τρόπο που αλληλεπιδρούμε με τις ηλεκτρονικές συσκευές που έχουν καταλάβει τη ζωή μας. Η επαφή μας με τις ψηφιακές συσκευές μέσω του λόγου είναι αυτό που θα στοιχειοθετήσει τη νέα πραγματικότητα. Είναι προφανές, άλλωστε, ότι η ομιλία ως εργαλείο επαφής με τη συσκευή είναι πολύ αρτιότερο από την αναζήτηση και την επιλογή με τα δάκτυλα μέσα από χιλιάδες μενού, όπως συμβαίνει σήμερα.

Η Siri της Apple, που βρίσκεται ήδη στα κινητά τηλέφωνα και τις ταμπλέτες της εταιρείας, όπως και η Alexa της Amazon είναι κάποια από τα γνωστότερα παραδείγματα της νέας τεχνολογίας. Ηδη, όμως, σήμερα ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επιλέξει και ανάμεσα σε δεκάδες άλλες «ψηφιακές βοηθούς» που είναι έτοιμες να σας υπηρετήσουν την κάθε του λέξη. Πρόσφατη έρευνα της Creative Strategies διαπίστωσε ότι λιγότερο από το 5% των χρηστών iPhone και Android δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ τις υπηρεσίες που ενεργοποιούνται με τη φωνή. Ωστόσο, μόλις το 33% τις χρησιμοποιεί τακτικά, κάτι που δείχνει ότι η υπάρχουσα τεχνολογία πόρρω απέχει από την αρτιότητα.

«Το να κοιτούμε τη μικρή οθόνη του κινητού είναι ένα από τα πιο παράδοξα πράγματα που κάνουμε σήμερα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Αξελ Ρόζλερ, καθηγητής Σχεδίων Αλληλεπίδρασης στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον. «Τα πράγματα εξελίσσονται προς την κατεύθυνση της λεκτικής αλληλεπίδρασης, με τη δημιουργία ενός συντρόφου που θα βρίσκεται στο πλάι σου κάθε στιγμή και σε οποιοδήποτε περιβάλλον». Η αλήθεια είναι ότι για πάρα πολλά χρόνια οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές δεν μπορούσαν να κατανοήσουν ακόμη και τις πιο απλές μορφές ομιλίας, αλλά σήμερα το πρόβλημα αυτό μοιάζει να έχει υπερκεραστεί και οι υπολογιστές κατανοούν τις περισσότερες φορές την ομιλία. Οι πιο εξελιγμένες ψηφιακές βοηθοί, άλλωστε, όπως η Siri, η Alexa η Contana της Microsoft, μπορούν να ανταποκριθούν στα αιτήματα του χρήστη, αλλά και να επικοινωνήσουν μαζί του με αστεία ή γρήγορες απαντήσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Geek: Τελευταία Ενημέρωση

X