ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αγάπη και οργή για επιτυχημένα tweets

Τα μηνύματα «ταξιδεύουν» καλύτερα αν επικαλούνται το συναίσθημα και την ηθική

Kathimerini.gr

Τα μηνύματα στο Twitter περιορίζονται σε λίγες λέξεις, αλλά αν μία απ’ αυτές επικαλείται το συναίσθημα, την ηθική, ή καλύτερα και τα δύο μαζί, τα μηνύματα «ταξιδεύουν» μακρύτερα. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε έρευνα του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, η οποία, μεταξύ άλλων, εξηγεί την επιτυχία των tweets του Ντόναλντ Τραμπ.

Εδώ και χρόνια, ο Τραμπ έχει υιοθετήσει ένα στυλ επικοινωνίας κατά το οποίο θίγει ένα θέμα και καταλήγει με τη λέξη «Θλιβερό!». Π.χ. « Ο ελαφρύς Τζεμπ Μπους ξοδεύει εναντίον μου μια περιουσία από χρήματα που του δίνουν ομάδες ειδικών συμφερόντων. Ψεύτικες διαφημίσεις. Απελπισμένος. Θλιβερό!»

Η έρευνα επεξεργάστηκε το περιεχόμενο 563.312 μηνυμάτων που αφορούσαν τρία καυτά θέματα, τον έλεγχο της οπλοκατοχής, τον γάμο ατόμων του ιδίου φύλου και την κλιματική αλλαγή. Οι μελετητές διαπίστωσαν ότι κάθε λέξη που αγγίζει ταυτόχρονα το συναίσθημα και την ηθική διευκολύνει τη διάδοση του tweet κατά 20%. Ως διάδοση ενός μηνύματος οι ερευνητές όρισαν τον αριθμό αναδημοσιεύσεων (retweets) και όχι τον αριθμό προβολών (impressions).

Λέξεις που επικαλούνταν μόνο την ηθική (π.χ. η λέξη καθήκον) ή μόνο το συναίσθημα (π.χ. η λέξη φόβος) είχαν μικρότερη επίδραση. Αντίθετα, περισσότερο αποτελεσματικές ήταν λέξεις που συνδυάζουν τις δύο κατηγορίες, όπως π.χ. η λέξη «μίσος», ένα συναίσθημα που σχετίζεται με τον προσωπικό ηθικό κώδικα.

Εκφραση συναισθημάτων

Τα συναισθήματα που διαδίδονται περισσότερο στο Twitter είναι η αγάπη και η οργή και λιγότερο η αηδία και η θλίψη. Τα μηνύματα του μονίμως «θλιμμένου» Ντόναλντ Τραμπ συχνά εκφράζουν οργή πριν καταλήξουν στη λέξη «θλιβερό».

Η έκφραση συναισθημάτων είναι κάτι που διαχωρίζει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τα ειδησεογραφικά ρεπορτάζ, προσφέροντας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μεγαλύτερη αμεσότητα και μέσω της επίκλησης στο συναίσθημα, μεγαλύτερη πολιτική αποτελεσματικότητα.

Προσοχή, όμως! Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι επικλήσεις στο συναίσθημα και την ηθική λειτουργούν ως δίκοπο μαχαίρι ως προς τη διάδοση ενός μηνύματος, αφού αυξάνουν μεν τις αναδημοσιεύσεις μεταξύ ατόμων με παρόμοιες ιδέες αλλά αποθαρρύνουν ανθρώπους που διαφωνούν.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Geek: Τελευταία Ενημέρωση

X