ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Διάψευση από το Facebook

Σύμφωνα με τους Times, επέτρεψε σε μηχανή διαδικτυακής αναζήτησης της Microsoft να επεξεργαστεί τα στοιχεία όλων των «φίλων» χρηστών του Facebook χωρίς την άδειά τους

Kathimerini.gr

A.P.

Τις καταγγελίες που θέλουν το Facebook να επιτρέπει την πρόσβαση σε δεδομένα χρηστών σε εταιρείες όπως οι Microsoft, Amazon, Netflix, Spotify και Yahoo, διέψευσε χθες η εταιρεία του Μαρκ Ζούκερμπεργκ.

Η εταιρεία, όμως, απέφυγε να κάνει λόγο για τις αποκαλύψεις ότι επέτρεψε την πρόσβαση σε πολύ περισσότερα δεδομένα χρηστών από ό,τι είχε αρχικά παραδεχθεί. Ρεπορτάζ των Times της Νέας Υόρκης αποκάλυψε ότι το Facebook επέτρεπε εδώ και χρόνια σε περισσότερες από 150 επιχειρήσεις την πρόσβαση σε δεδομένα χρηστών, στα οποία περιλαμβάνονται τα μηνύματα email και τα στοιχεία «φίλων» των χρηστών χωρίς να έχει εξασφαλίσει την άδεια των εμπλεκομένων. Οι πληροφορίες της εφημερίδας προήλθαν από εσωτερικά έγγραφα του Facebook και από συνεντεύξεις με περισσότερους από 50 πρώην εργαζομένους.

Σε δηλώσεις του το βράδυ της Τρίτης, το ανώτατο στέλεχος του Facebook, Στιβ Σάτερφιλντ, τόνισε ότι οι συνεργαζόμενες με το Facebook εταιρείες δεν αγνοούν τις ρυθμίσεις προστασίας των χρηστών, ενώ ο συνάδελφός του Κωνσταντίνος Παπαμιλτιάδης προσέφερε εξηγήσεις για τις σχέσεις μεταξύ Facebook και άλλων εταιρειών του Ιντερνετ.

Σύμφωνα με τους Times, το Facebook επέτρεψε σε μηχανή διαδικτυακής αναζήτησης της Microsoft να επεξεργαστεί τα στοιχεία όλων των «φίλων» χρηστών του Facebook χωρίς να έχει εξασφαλίσει την άδειά τους. Την ίδια ώρα, η εταιρεία του Μαρκ Ζούκερμπεργκ επέτρεψε σε Netflix, Spotify και στην τράπεζα Royal Bank of Canada να διαβάζουν, να παρεμβαίνουν και να σβήνουν προσωπικά μηνύματα χρηστών. Οι εμπλεκόμενες εταιρείες ανέφεραν σε χθεσινές ανακοινώσεις τους ότι δεν γνώριζαν ότι είχαν τέτοια εκτεταμένη πρόσβαση σε δεδομένα χρηστών του Facebook.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC), δεδομένα χρηστών του Facebook, που αφορούν φωτογραφίες, προφίλ, πολιτικές απόψεις και καταλόγους διαδικτυακών «φίλων», κατέστησαν προσβάσιμα χωρίς τη συναίνεση των χρηστών.

Από τη μεριά του, το Facebook επισήμανε ότι η συμφωνία του με τους χρήστες δεν απαιτεί αυτοί να ενημερώνονται ή να συναινούν στην προώθηση και τον διαμοιρασμό των προσωπικών τους δεδομένων. «Σε αντίθεση με ό,τι γίνεται με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, τις ιστοσελίδες αναπαραγωγής μουσικής και τις εφαρμογές που προέρχονται από τρίτους, οι εταίροι του Facebook προσφέρουν συγκεκριμένες δυνατότητες στους χρήστες, δεν έχουν πρόσβαση σε δεδομένα χρηστών και δεν έχουν τη δυνατότητα αξιοποίησης των δεδομένων αυτών για δικούς τους σκοπούς», αναφέρει η ανακοίνωση του Σάτερφιλντ.

Η ανακοίνωση της εταιρείας κλείνει με τη χιλιοειπωμένη πλέον αυτοκριτική της: «Συνειδητοποιούμε ότι πρέπει να δουλέψουμε σκληρά για να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη του κοινού».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Geek: Τελευταία Ενημέρωση