ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Πόσα ξέρεις για το Instagram;

Είναι η μανία των social media που κατακτά όλο και περισσότερους οπαδούς και κλέβει τις εντυπώσεις. Σας παρουσιάζουμε το app που μέσα σε λίγα χρόνια έγινε παγκόσμιο φαινόμενο.

Του Νάκη Αντωνίου - από Περιοδικό GEEK 

Ακόμη κι αν είσαι ένας από τους λίγους που δεν έχουν λογαριασμό εκεί, σίγουρα έχεις ακούσει για αυτό. Πρόκειται για μια δωρεάν εφαρμογή για smartphones, που δίνει στον χρήστη τη δυνατότητα λήψης, επεξεργασίας και κοινοποίησης φωτογραφιών και βίντεο στο διαδίκτυο.

Το Instagram, που προέρχεται από τον συνδυασμό των λέξεων Instant (στιγμιαίο) και telegram (τηλεγράφημα), λανσαρίστηκε το 2010 και μέσα σε δύο μόλις χρόνια έγινε το κοινωνικό δίκτυο που συζητούσε όλος ο κόσμος.
Οι χρήστες μπορούν να μοιράζονται φωτογραφίες και βίντεο με τους followers τους ή με επιλεγμένη ομάδα φίλων, καθώς επίσης και να σχολιάζουν και να δηλώνουν ότι μία δημοσίευση τους αρέσει.

Το Instagram ξεκίνησε να σχεδιάζεται τον Οκτώβριο του 2010 στο Σαν Φρανσίσκο, όταν οι δημιουργοί του Kevin Systrom και Mike Krieger βάλθηκαν να προσαρμόσουν το ήδη υπάρχον check in project τους, το πολύ περίπλοκο για να επιζήσει «Burbn», δίνοντας αποκλειστικά έμφαση στη λήψη και ανάρτηση φωτογραφιών. Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2010, οι χρήστες του Instagram άγγιζαν το ένα εκατομμύριο, ενώ μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2011 ξεπέρασαν τα δέκα εκατομμύρια.

Το 2012 το Facebook αγόρασε το Instagram, έναντι ενός δισεκατομμυρίου σε μετρητά και μετοχές, προτού αλλάξει, λίγους μήνες μετά, τους κανόνες του: Είχε πια το δικαίωμα να πουλήσει τις φωτογραφίες οποιουδήποτε χρήστη και μάλιστα χωρίς καμιά προειδοποίηση ή χρηματική ανταμοιβή, γεγονός που έφερε για ένα διάστημα πτώση στον αριθμό των χρηστών. Αυτό, όμως, όπως μαρτυρούν οι σημερινοί αριθμοί, δεν κράτησε για πολύ. Η εφαρμογή μετρά αυτή τη στιγμή 20 δισεκατομμύρια φωτογραφίες από όλο τον κόσμο και 200 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες.

Η προβολή μέσω του κοινωνικού δικτύου
Πολλοί είναι αυτοί που πλέον χρησιμοποιούν το Ιnstagram ως μέσο προώθησης της δουλειάς τους και όχι μόνο. Μία από τις πρώτες celebrities που το χρησιμοποίησε, το 2012, ήταν η τραγουδίστρια Ellie Goulding, που ζήτησε από τους followers της να στείλουν φωτογραφίες που συνάδουν με τους στίχους του νέου της single «Anything Could Happen», με την καλύτερη φωτογραφία να συμπεριλαμβάνεται στο τελικό «lyric video» του τραγουδιού. Πάνω από 1.200 φωτογραφίες στάλθηκαν και το αποτέλεσμα ήταν ένα άκρως ενδιαφέρον βίντεο.

Άλλοι celebrities, κυρίως μοντέλα, όπως η Kendall Jenner και η Gigi Hadid, βασίζουν σήμερα ένα μεγάλο μέρος των εσόδων τους στη διαφήμιση που κάνουν σε διάφορα προϊόντα μέσω του συγκεκριμένου κοινωνικού δικτύου. Πέρα, όμως, από τις διάσημες προσωπικότητες, πολλοί χρήστες του Instagram, γυναίκες στην πλειονότητα, κατάφεραν να βγάλουν μεγάλα ποσά προωθώντας συγκεκριμένα προϊόντα, μέσω των φωτογραφιών που ανέβαζαν στα προφίλ τους.

Επιπλέον, το Instagram αποδείχτηκε ο ιδανικότερος τρόπος να προβληθεί η δουλειά νεότερων καλλιτεχνών, εικαστικών, φωτογράφων, σκιτσογράφων, ακόμα και σχεδιαστών μόδας. Θα έλεγε κανείς πως το κοινωνικό δίκτυο λειτουργεί πλέον σαν «showroom», δίνοντας στον χρήστη τη δυνατότητα όχι μόνο να θαυμάσει μία φωτογραφία ή ένα ρούχο, αλλά να μπει και στη διαδικασία του τρόπου δημιουργίας του κάθε προϊόντος ή και στο editing της κάθε φωτογραφίας.

Πριν κοινοποιήσει μία φωτογραφία ο χρήστης μπορεί να εφαρμόσει εφέ και φίλτρα, να επισημάνει άλλους χρήστες στις δημοσιεύσεις του (tag), να προσθέσει περιγραφή και τοποθεσία και να την κοινοποιήσει κατευθείαν στο Facebook, στο Twitter, στο Flickr, στο Tumblr κ.λπ..

Followers στην ουρά
Στη δική μας χώρα, το μοντέλο και παρουσιάστρια του MAD Έβελυν Καζαντζόγλου, που μετρά 46,1 χιλιάδες followers, έχει κάνει πολλές διαφημίσεις μέσω Instagram, για μεγάλα brands όπως Toi + Moi, Reebok, Sante, Very Gavello, αλλά και για πολλούς Κύπριους και Έλληνες σχεδιαστές. Το μοντέλο Όλγα Φαρμάκη επίσης ασχολείται ενεργά με την προώθηση προϊόντων μέσω του κοινωνικού δικτύου, συγκεκριμένα κοσμημάτων και ρούχων, με brands όπως M Missoni και Pandora.

Οι συμφωνίες για τέτοιου είδους διαφημίσεις, όμως, βασίζονται κατά ένα μεγάλο μέρος στον αριθμό ακολούθων που έχει η κάθε προσωπικότητα. Στην Κύπρο, μπορεί οι μεγαλύτεροι αριθμοί followers να μην αγγίζουν τις 100.000 (ακόμα), αλλά για τα δεδομένα του νησιού, πολλές προσωπικότητες κατάφεραν να μαζέψουν μεγάλους αριθμούς. H fashion designer Ραμόνα Φίλιπ μετρά τον εντυπωσιακό αριθμό των 94,6 χιλιάδων, ενώ πρόσωπα κυρίως από τον χώρο της τηλεόρασης και της μόδας όπως η Κωνσταντίνα Ευριπίδου, η Άντρεα Κυριάκου και η Χριστιάνα Αριστοτέλους έχουν 21, 13 και 15 χιλιάδες αντίστοιχα.

Όσον αφορά στο εξωτερικό, έχει γίνει πλέον «παράδοση» να δημοσιεύεται κάθε τέλος της χρονιάς η λίστα των celebrities με τους περισσότερους ακολούθους. Η Taylor Swift κατείχε την πρωτιά με την ολοκλήρωση του 2015, με 47,7 εκατομμύρια followers, με την Kim Kardashian να ακολουθεί από κοντινή απόσταση με 46,8 εκατομμύρια. Ακολούθησαν η Beyoncé με 46,1 εκατ., η Selena Gomez με 44,6 εκατ. και η Ariana Grande με 43,7 εκατ. Η φωτογραφία με τα περισσότερα likes για το 2015 ανήκει στην Kendall Jenner, που απεικονίζει την ίδια να ξαπλώνει στο πάτωμα με τα μαλλιά της να σχηματίζουν καρδούλες. Η εν λόγω φωτογραφία έχει μαζέψει 2,6 εκατομμύρια likes (and counting).
Λογοκρισία

Αν και τον τελευταίο καιρό έχει «χαλαρώσει» αρκετά, το Instagram αποδείχτηκε αυστηρότατο όσον αφορά στους κανονισμούς του. Ο πιο γνωστός απ’ αυτούς είναι η απαγόρευση του γυμνού χωρίς κάποιου είδους κάλυψη στα επίμαχα σημεία, ενώ υπάρχουν επιπλέον περιορισμοί στο ανέβασμα βίαιων ή με σεξουαλικό υπονοούμενο φωτογραφιών. Οι ιθύνοντες του κοινωνικού δικτύου εφαρμόζουν με αυστηρότητα τους πιο πάνω κανόνες, σε σημείο που επενέβησαν για να σβήσουν φωτογραφίες διάφορων διασημοτήτων, εφόσον αυτές περιείχαν γυμνά στήθη και άλλα...

Σημαντικότερο παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση της Rihanna, η οποία ανέβασε στον λογαριασμό της φωτογραφίες από την ημίγυμνη φωτογράφισή της σε γνωστό γαλλικό αντρικό περιοδικό. Το Instagram αφαίρεσε τις εν λόγω φωτογραφίες χωρίς προειδοποίηση, κάτι που εξόργισε την τραγουδίστρια και την οδήγησε στη διαγραφή του προφίλ της για αρκετούς μήνες.

Selfie και #TBT
Όλοι τις γνωρίζουμε και τις έχουμε αναρτήσει στο Facebook, αλλά το Instagram κατάφερε, κατά κάποιον τρόπο, να «κατοχυρώσει» τον όρο «selfie». Μάλιστα, η χρήση της συγκεκριμένης λέξης πήρε τέτοιες διαστάσεις, που το Oxford Dictionary την ανακήρυξε το 2013, «λέξη της χρονιάς», εντάσσοντάς την, μάλιστα, στα επίσημα λεξικά του. Η πιο δημοφιλής selfie τη χρονιά εκείνη ήταν μία φωτογραφία που τράβηξε ο τραγουδιστής Justin Bieber, μαζί με την τότε σύντροφό του, Selena Gomez, που κρατούσε τον ίδιο αγκαλιά και που έφτασε τα 1,9 εκατομμύρια likes.

Το 2014, ωστόσο, τραβήχτηκε μία selfie που έγινε πραγματικά «talk of the town» σε όλες τις άκρες της γης, και εννοούμε φυσικά την πασίγνωστη φωτογραφία που οργάνωσε η Ellen DeGeneres στα Όσκαρ. Πρόκειται για μία φωτογραφία που τράβηξε ο ηθοποιός Bradley Cooper , η οποία δείχνει πολλούς διάσημους ηθοποιούς μαζεμένους, όπως η Jennifer Lawrence, o Brad Pitt, η Angelina Jolie, η Meryl Streep και φυσικά η ίδια η DeGeneres, που χαμογελούν στον φακό. Η εν λόγω φωτογραφία «έριξε» το Instagram, με καταιγισμό από likes από το πρώτο δευτερόλεπτο που δημοσιεύτηκε.

Πέρα, όμως, από τις selfies, μία ακόμη συνήθεια που ξεκίνησε από το Instagram έγινε σε ανυποψίαστο χρόνο μόδα. Το λεγόμενο «ΤΒΤ», που σημαίνει Throwback Thursday, ξεκίνησε το 2011, δειλά-δειλά στην αρχή, προτού εξαπλωθεί στις αναρτήσεις όλο και περισσότερων followers. Σύμφωνα με τους ανεπίσημους κανόνες του, κάθε Πέμπτη ο χρήστης ανεβάζει μία παλιά φωτογραφία του με hashtag #TBT. Η συνήθεια αυτή υιοθετήθηκε, φυσικά, και από celebrities, όπως η Kim Kardashian, η οποία βοήθησε έμμεσα στην ευρύτερή της διάδοση.

Νέα: Τελευταία Ενημέρωση