ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Google: Στοιχεία για ρωσική παρέμβαση στις εκλογές HΠΑ

Υπάρχουν αποδείξεις για δαπάνες χιλιάδων δολαρίων από τη ρωσική πλευρά σε διαφημίσεις στον κολοσσό

Kathimerini.gr

Η Google, στο πλαίσιο εσωτερικής έρευνας που πραγματοποιεί σε συνεργασία με ερευνητές για τις απόπειρες παραβίασης ηλεκτρονικών συστημάτων, φέρεται να διαθέτει πλέον επαρκή στοιχεία για ρωσική παρέμβαση σε πολλές από τις δημοφιλείς τεχνολογικές πλατφόρμες του στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 2016, σύμφωνα με ανώνυμες πηγές που επικαλείται η αμερικανική εφημερίδα Washington Post.

Αν και ο τεχνολογικός κολοσσός αρνήθηκε να σχολιάσει το δημοσίευμα της εφημερίδας, όπως επισημαίνει το πρακτορείο ειδήσεων Associated Press (AP), υπάρχουν πλέον αποδείξεις για δαπάνες δεκάδων χιλιάδων δολαρίων από τη ρωσική πλευρά σε διαφημίσεις σε υπηρεσίες της Google που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις εκλογές στις ΗΠΑ. Μάλιστα, οι εν λόγω διαφημίσεις εκτείνονται σχεδόν σε όλο το φάσμα των προϊόντων και υπηρεσιών της Google, όπως για παράδειγμα στο Youtube, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Gmail και την μηχανή αναζήτησης της Google.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η έρευνα αφορούσε σε διαφημιστικές δαπάνες της τάξεως των 100.000 δολαρίων με σκοπό να διαπιστωθεί αν η προέλευσή τους ήταν από ψεύτικους λογαριασμούς («τρολ») ή από επίσημους λογαριασμούς στη Ρωσία, σημειώνει η εφημερίδα.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές της εφημερίδας, οι οποίες παραμένουν ανώνυμες, η Google αποκάλυψε την ρωσική εμπλοκή σε καμπάνια παραπληροφόρησης ενόσω αναμένεται η απόφασή της για το αν θα καταθέσει επί του θέματος ενώπιον του Κογκρέσου τον επόμενο μήνα. Εξάλλου, μέχρι προσφάτως, η Google προσπαθούσε να υποβαθμίσει το ενδεχόμενο ρωσικής ανάμιξης μέσω της πλατφόρμας της κατά την εκλογική διαδικασία.

Υπενθυμίζεται ότι οι εταιρείες Facebook και Twitter έχουν συμφωνήσει ήδη να καταθέσουν. Στο πλαίσιο αυτό, το Facebook έχει ήδη καταθέσει στο Κογκρέσο 3,000 διαφημίσεις υποστηριζόμενες από τη ρωσική πλευρά. Ωστόσο, από την έρευνα της Google προκύπτει ότι η πηγή προέλευσης των χρημάτων δεν φαίνεται να είναι η ίδια με αυτή των αντίστοιχων ποσών που δαπανήθηκαν για τις διαφημίσεις στο Facebook.

Τέλος, το πρακτορείο ειδήσεων AP υπογραμμίζει σε τηλεγράφημά του ότι οι αμερικανικές υπηρεσίες πληροφοριών έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν βρίσκεται πίσω από την «καμπάνια παραπληροφόρησης» που είχε στόχο να βοηθήσει τον νυν Πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ να κερδίσει τις εκλογές.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Geek: Τελευταία Ενημέρωση

X