ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Instagram: Προς περιορισμούς στην προώθηση προϊόντων από διασημότητες

Στόχος να κρατήσουν υπό έλεγχο την επιχείρηση που έχει αναπτυχθεί «αθόρυβα» στα ΜΜΕ

Kathimerini.gr

Σε λήψη δραστικών μέτρων προς τα πρόσωπα με επιρροή στο Instagram προσανατολίζονται οι οργανισμοί για την προστασία των καταναλωτών στη Βρετανία και τις ΗΠΑ, σε μια προσπάθεια να κρατήσουν υπό έλεγχο την επιχείρηση που έχει αναπτυχθεί «αθόρυβα» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τον Απρίλιο το Instagram ανακοίνωσε ότι τα μέλη του έφτασαν τα 700 εκατομμύρια, γεγονός που αναδεικνύει την δημοτικότητά του ανάμεσα στους νέους και κυρίως στις γυναίκες. Η δημοτικότητα αυτή έχει οδηγήσει σε «χρυσό» εμπόριο μεταξύ εταιριών και των προσώπων με πολλούς «ακόλουθους».

Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα μέλη της οικογένειας Kardashian που προωθώντας μια μεγάλη γκάμα προϊόντων, φτάνουν σε κέρδη ακόμη και 500.000 δολαρίων ανά δημοσίευση. Κέρδος μπορούν να έχουν, ωστόσο, και διασημότητες με λιγότερη φήμη, χρησιμοποιώντας την αντίστοιχη εφαρμογή που προσφέρει το Facebook.

Καθώς πολλές επί πληρωμή προωθήσεις δεν αποκαλύπτονται, η θολή γραμμή ανάμεσα στις διαφημίσεις και στις «ειλικρινείς» προτάσεις προϊόντων που δεν αποσκοπούν στο κέρδος έχει οδηγήσει τους οργανισμούς προστασίας των καταναλωτών να λάβουν μέτρα για αναρτήσεις που προωθούν συγκεκριμένες μάρκες, από τις οποίες έχουν λάβει πληρωμή.

Συγκεκριμένα, στη Βρετανία τα προϊόντα που προωθούνται από τέτοια προφίλ θα πρέπει να αναγνωρίζονται ως διαφημίσεις, με την προσθήκη συγκεκριμένων hashtag (#ad ή #spon) από το 2014. Αυτό, ωστόσο, δεν τηρείται πάντοτε και έτσι τον Απρίλιο, η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων ανακάλυψε γνωστό λογαριασμό, που προωθούσε καλλυντικά, να έχει παραβιάσει τον κώδικα και να μην έχει διευκρινίσει ότι κάποιες δημοσιεύσεις αποτελούσαν στην πραγματικότητα διαφημίσεις.

Επιπλέον, εκπρόσωπος της Αρχής Διαφημιστικών Προτύπων τόνισε ότι οι μάρκες προϊόντων υγείας δεν επιτρέπεται να προσδίδουν στα προϊόντα τους χαρακτηρισμούς όπως, «συμβάλλουν στην υγεία και την ευημερία», χωρίς να παραθέτουν έγκυρους ισχυρισμούς από τους αρμόδιους φορείς.

Τα τελευταία χρόνια, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ έχει εντείνει τις προσπάθειες, ώστε τα πρόσωπα με επιρροή να συμμορφωθούν με τους κανόνες και τους κώδικες και να αποκαλύπτουν τη σχέση που έχουν με τις εταιρείες. Παρόλα αυτά, βρέθηκε ότι το 93% των δημοσιεύσεων δεν διευκρινίζουν ότι αποτελούν προώθηση, χρησιμοποιώντας παραπλανητικά hashtag.

Το Instagram διαβεβαίωσε πρόσφατα ότι θα εισάγει σύντομα ένα νέο hashtag, το οποίο θα καθιστά απολύτως σαφές ότι μια δημοσίευση συνιστά διαφήμιση και θα αποτελεί μέρος της πολιτικής περιεχομένου της πλατφόρμας, ώστε οι καταναλωτές να είναι σε θέση να γνωρίζουν την ακριβή σχέση μεταξύ των προσώπων και των εταιριών και να αποφασίζουν για τις αγορές τους συνετά και εμπεριστατωμένα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Geek: Τελευταία Ενημέρωση

X