ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Προσπάθεια Facebook για επαναπροσέγγιση των ΜΜΕ

Το facebook πειραματίζεται με νέα προϊόντα και υπηρεσίες

Kathimerini.gr

Ύστερα από μια χρονιά διαρροής πολλών fake news και αλλαγών στους αλγόριθμό του, το Facebook επιχειρεί να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των ΜΜΕ, τη στιγμή που νέες μιντιακές πλατφόρμες του ασκούν πίεση.

Σε μια συζήτηση, μάλιστα, στο πλαίσιο της διάσκεψης SXSW, η επικεφαλής του ειδησεογραφικού υλικού του αμερικανικού κολοσσού, Αλεξάνδρα Χάρντιμαν, δήλωσε ότι η εταιρία «επαναπροσδιορίζει τη σχέση της» με τους εκδότες, ενώ «πειραματίζεται με νέα προϊόντα και υπηρεσίες» για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ειδησεογραφικών οργανώσεων αλλά και την άρτια απόδοση των γεγονότων.

Ακόμη, η κα Χάρντιμαν δήλωσε την περασμένη Παρασκευή πως προκειμένου το Facebook να κάνει στροφή στην ποιότητα και να ελαχιστοποιήσει τα fake news, όλα τα ενδεχόμενα είναι δυνατά, ενώ επισήμανε πως πραγματοποιούνται «συνομιλίες με πολλούς εκδότες, ακαδημαϊκούς και ειδικούς του χώρου», ώστε οι χρήστες του Facebook να διαβάζουν αξιόπιστες πληροφορίες στη ροή ειδήσεων.

Όσο για την κριτική του δημοσιογράφου του CNN, Mπράιαν Στέλτερ, ότι το Facebook δεν ανταποκρίνεται ανά διαστήματα στους κανόνες των ΜΜΕ, η κα Χάρντιμαν απάντησε ότι η εταιρία θα πληρώνει πλέον άμεσα γι’ αυτό, γεγονός που προκάλεσε ενθουσιασμό στο ακροατήριο, το οποίο απαρτιζόταν ως επί το πλείστον από δημοσιογράφους.

Σχετικά με την κατηγορία ότι η αλλαγή στον αλγόριθμο του Facebook αποτέλεσε το κύριο αίτιο για το κλείσιμο της ιστοσελίδας «LittleThings» στα τέλη Φεβρουαρίου, η κα Χάρντιμαν αρνήθηκε κάτι τέτοιο, λέγοντας ότι οι εκδότες είναι πιθανό να καταχράστηκαν το σύστημα με άλλους τρόπους.

Αυτό που επισήμανε ως «πρόβλημα για εμάς στο Facebook, είναι ότι δεν διαχωρίζαμε ποτέ τα είδη ειδήσεων». Το γεγονός, δηλαδή, ότι το Facebook συγχέει όλων των ειδών τις ειδήσεις, συνεπάγεται με την κρίση εμπιστοσύνης προς εκείνο. Αυτό συμβαίνει για τον λόγο ότι το Facebook έχει τροποποιήσει τον αλγόριθμό του με σκοπό να εμφανίζονται περισσότερες δημοσιεύσεις από φίλους αντί για ειδήσεις. Ωστόσο, οι μετατροπές αυτές έκαναν τον κόσμο να χρησιμοποιεί λιγότερο το Facebook.

Την περασμένη Παρασκευή, όμως, η επικεφαλής του ειδησεογραφικού υλικού δήλωσε πως οι αλλαγές στο σύστημα της εταιρίας βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο. Όσο για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να γίνει εφικτός ο επαναπροσδιορισμός των σχέσεών του Facebook με τους εκδότες ειδήσεων, αυτός είναι μία μορφή οικονομικής στήριξης.

Η κα Χάρντιμαν δήλωσε χαρακτηριστικά ότι το Facebook βοηθά τις υπηρεσίες ειδήσεων να βρουν βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένης και της επένδυσης τριών εκατομμυρίων δολαρίων για ένα πρόγραμμα επιτάχυνσης των δημοσιεύσεων.

Τα τρία εκατομμύρια δολάρια όμως, σύμφωνα με τον κ. Στέλτερ, είναι ένα πολύ μικρό μέρος των εσόδων του Facebook, δεδομένου ότι η εταιρεία είχε κέρδη αξίας 13 δισ. δολαρίων, το τελευταίο τρίμηνο του 2017. 

Όταν ερωτήθηκε για τις επιπτώσεις της παραπληροφόρησης, η Χάρντιμαν απάντησε: «Μας έχουν ακυρωθεί πολλές δουλειές», αλλά «σημειώνουμε μεγάλη πρόοδο».  Συγκεκριμένα, την περασμένη μόλις εβδομάδα, το Facebook προέβη σε συνεργασία με το Associated Press, έναν από τους μεγαλύτερους οργανισμούς ειδήσεων στον κόσμο, προκειμένου να ελέγχει δημοσιεύσεις περί πολιτικής σε 50 κράτη.

Ωστόσο, το Facebook εξακολουθεί να κρατά επιθετική στάση απέναντι σε όσους καταχράστηκαν την πλατφόρμα του για παραπληροφόρηση και προπαγάνδα. Το 2016, για παράδειγμα, Ρώσοι το χρησιμοποίησαν ως μέσο για να προκαλέσουν σύγχυση στις Ηνωμένες Πολιτείες μέσω fake news και memes.

Έτσι, το κοινωνικό δίκτυο καλείται να απαντήσει σε ερωτήματα του Κογκρέσου αλλά και των χρηστών του σχετικά με το αν είναι επαρκές ή αν πρέπει να ρυθμιστεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Geek: Τελευταία Ενημέρωση