ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Συνέδριο: Η Κύπρος στην ψηφιακή ατζέντα (βίντεο)

Επί τάπητος η ηλεκτροκίνηση και τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης στο συνέδριο «Cyprus in the Digital Agenda»

Της Μαρίας Ηρακλέους

Πώς επιτυγχάνεται η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στην Κύπρο και ποια τα κίνητρα που θα δοθούν; Πώς η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει τον τομέα των μεταφορών; Με ποιο τρόπο μπορεί να αξιοποιηθεί ο όγκος των δεδομένων στον τομέα της διαφήμισης; Απαντήσεις σε αυτά και συναφή με την ψηφιακή εποχή και τη θέση της Κύπρου σε αυτή ερωτήματα, θα επιχειρήσει να δώσει το συνέδριο «Cyprus in the Digital Agenda» που διοργανώνει ο Όμιλος Sppmedia και η εφημερίδα «Η Καθημερινή». Το συνέδριο πραγματοποιείται με στόχο την παρουσίαση των διεθνών εξελίξεων στην τεχνολογία το αποτύπωμα αυτών στην οικονομία, και τη μεταφορά τους στην κυπριακή πραγματικότητα. Πρόκειται για πέντε συνολικά θεματικές τις οποίες θα αναλύσουν ειδικοί από το εξωτερικό, υπουργοί και κυβερνητικοί αξιωματούχοι καθώς και άμεσα ενδιαφερόμενα μέρη των επιχειρήσεων (stakeholders).

Το συνέδριο «Cyprus in the digital Agenda» θα πραγματοποιηθεί στις 21 Ιουνίου στο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο στη Λευκωσία. Πληροφορίες και εγγραφές, στο www.sppmedia.com. Μέγας χορηγός του συνεδρίου, η εταιρία MTN.

Ηλεκτροκίνηση και αυτόματος πιλότος

Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση είναι γεγονός στην Ε.Ε. και έχει ενισχυθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία στοχεύει μέσω συναφών πολιτικών στη μείωση των συνολικών εκπομπών ρύπων στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα μέχρι 40% έως το 2030, και 30% στα ελαφρά φορτηγά. Η Νορβηγία είναι «οδηγός» σε αυτή τη νέα εποχή που διάγουμε, καθώς μέσα σε μόλις ένα μήνα έχει σημειώσει ρεκόρ εγγραφής 8034 οχημάτων, χωρίς εκπομπές ρύπων. Και καθώς δίνεται σειρά κινήτρων για αγορά ηλεκτροκίνητου οχήματος, οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων στη Νορβηγία μειώθηκαν το 2017 στο 23%, από το 31% το 2016. Συγκριτικά με την Κύπρο, τα μεγέθη είναι σαφώς μικρότερα, ωστόσο είναι σαφές ότι υπάρχει σημαντική αύξηση σε επίπεδο τριετίας. Συνολικά 1448 υβριδικά και ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν εγγραφεί το 2017, όταν σύμφωνα με στοιχεία του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, το 2014 είχαν εγγραφεί 21 ηλεκτροκίνητα οχήματα σε σύγκριση με 99 το 2017. Μεγαλύτερη η προτίμηση για τα υβριδικά από τους Κύπριους καταναλωτές με τις 305 εγγραφές το 2014 να τετραπλασιάζονται και να φτάνουν τις 1349 το 2017. Σημαντική ώθηση προς την ηλεκτροκίνηση αναμένεται να δοθεί μέσω της παροχής κινήτρων για χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Σημειώνεται έτσι ότι προεκλογικά ο Νίκος Αναστασιάδης είχε περιλάβει στο πρόγραμμά του την επέκταση του δικτύου σταθμών ταχείας φόρτισης, καθώς και την ετοιμασία σχεδίου χορηγιών για την επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Στο πακέτο κινήτρων είχαν περιληφθεί και μειωμένα τέλη κυκλοφορίας, καθώς και ειδικά τέλη χρήσης χώρων στάθμευσης, κάτι που εφαρμόζεται ήδη με επιτυχία που αποτυπώνεται σε αριθμούς, στην πρωτοπόρο Νορβηγία. Την πραγματική εικόνα της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας καθώς και το μέλλον στη χρήση του αυτόματου πιλότου στις μεταφορές θα αναλύσει ο ψηφιακός πρωταθλητής Κύπρου δρ Στέλιος Χειμώνας, ο οποίος σε αυτό το πλαίσιο αναμένεται ότι θα ανακοινώσει και τα επόμενα βήματα της κυβέρνησης για τα κίνητρα για στροφή προς την ηλεκτροκίνηση τα οποία θα δοθούν προς τους καταναλωτές. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η παρουσίαση του θέματος από το στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας BMW, Sebastian Waldbauer (Senior Product and Price Manager Digital Services & E- Mobility BMW Group CSEU).

Ηλιακή ενέργεια και τεχνητή νοημοσύνη

Οι προοπτικές για αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας στις μεταφορές στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρες από τη στιγμή που διαθέτουμε 80% ετήσια άμεση ηλιακή ακτινοβολία. Η αξιοποίηση αυτού του πλεονεκτήματος σε συνδυασμό με τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να αλλάξουν άρδην τα δεδομένα στον τομέα των μεταφορών. Η τεχνητή νοημοσύνη άρχισε να αναπτύσσεται τη δεκαετία του 1960, γνώρισε μεγάλη άνθηση από το 2000 και μετά, ενώ πλέον τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης είναι μέρος της καθημερινότητάς μας λόγω και των απεριόριστων δυνατοτήτων που προσφέρουν οι αλγόριθμοι μέσω των αναλύσεων και των συνδυασμών των αναλύσεων που επεξεργάζονται. Με τη γνώση του για το θέμα ως πρώην υψηλό στέλεχος του τεχνολογικού κολοσσού της Microsoft , ο υπουργός Ενέργειας Γιώργος Λακκοτρύπης θα αναπτύξει τις προκλήσεις και τις προοπτικές που διανοίγει η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και θα παρουσιάσει πώς το πάντρεμά της με την ηλιακή ενέργεια μπορεί να φέρει νέα σελίδα στον τομέα των μεταφορών.

Στο περιεχόμενο το κλειδί

Ως προέκταση του ζητήματος των Fake News στο συνέδριο θα συζητηθεί η σημασία του ποιοτικού περιεχομένου που προσφέρουν τα Μέσα μαζικής ενημέρωσης, διαδικτυακά και μη, ωστόσο υπό μια άλλη οπτική. Στο συνέδριο θα αναλυθεί το πώς μεγάλες εταιρίες επενδύουν σε ΜΜΕ με κριτήριο, το ποιοτικό περιεχόμενο το οποίο προσφέρουν. Το θέμα θα παρουσιάσει η Τάνια Γιακουμάκη, γενική διευθύντρια της εταιρίας ψηφιακής επικοινωνίας Bakers, βραχίονα του ομίλου εταιριών V+O, η οποία διαθέτει μεγάλη εμπειρία στον τομέα του μάρκετινγκ, και του ψηφιακού οικοσυστήματος, την επικοινωνία και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Της παρουσίασης θα ακολουθήσει συζήτηση με διευθυντές μεγάλων ΜΜΕ της Κύπρου και του εξωτερικού.

Ο ωκεανός των δεδομένων στη διαφήμιση

Ένας ωκεανός δεδομένων και πληροφοριών διακινείται καθημερινά στο διαδίκτυο, και κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου οι χρήστες μοιράζονται οικειοθελώς τις συνήθειες, και τα ενδιαφέροντά τους. Είναι σαφές ότι ο καταιγισμός τέτοιων πληροφοριών μπορούν να αποτελέσουν ισχυρό εργαλείο στον τομέα της διαφήμισης. Ένα σημαντικό ζήτημα το οποίο εγείρεται είναι πώς αυτός ο όγκος δεδομένων μπορεί να μειωθεί ούτως ώστε οι εταιρίες να μπορούν να λάβουν τα σωστά μηνύματα από την ψηφιακή συμπεριφορά και να τα αξιοποιήσουν στη διαφήμιση των προϊόντων τους. Είναι, ωστόσο, γνωστό ότι η τάση που υπάρχει στους χρήστες του διαδικτύου είναι να αποφεύγουν τις διαφημίσεις που εμφανίζονται από το πουθενά στις οθόνες τους. Αυτή την πραγματικότητα κατάφερε να αντιστρέψει η ομάδα του Avocarrot εταιρία στον τομέα του με mobile advertising, η οποία με την εφαρμογή της μετέτρεψε τις ενοχλητικές διαφημίσεις σε ευχάριστη εμπειρία με το να δίνει κίνητρο στους καταναλωτές να αγοράσουν το προϊόν που χρειάζονται τη στιγμή που το χρειάζονται. Η επιτυχία της start up εταιρίας με Κύπριους δημιουργούς, έφερε και τη συμφωνία εξαγοράς της εταιρίας ύψους 20 εκατ. δολαρίων από τη γερμανική Glispa Global Group η οποία συγκαταλέγεται στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες του κόσμου του δείκτη INC 500. Άρα οι κ. Γιώργος Μακκουλής και Πάνος Παπαγεωργίου εκ των ιδρυτών της εταιρίας Avocarrot, είναι ίσως οι πλέον κατάλληλοι να εξηγήσουν τις προοπτικές που διανοίγονται και τον τρόπο αξιοποίησης αυτού του εργαλείου των πληροφοριών στη διαφήμιση, από τις εταιρίες.

Σχοινάς και Παπαχελάς για fake news

Από το κάδρο των ψηφιακών εξελίξεων δεν θα μπορούσε απουσιάζει και το ζήτημα των ψευδών ειδήσεων (fake news) και η διάχυση αυτών μέσα από κοινωνικά δίκτυα και ιστοσελίδες. Το ζήτημα των Fake News αναδείχθηκε με αφορμή τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές και τους ισχυρισμούς ότι υποκινούμενα από τη Ρωσία fake news έχουν καθορίσει το αποτέλεσμα των αμερικανικών εκλογών και έδωσαν τη νίκη στον Ντόναλντ Τραμπ. Στοιχεία μάλιστα κάνουν λόγο για χιλιάδες διαφημίσεις οι οποίες προωθήθηκαν σε εκατομμύρια χρήστες του κοινωνικού δικτύου, με περιεχόμενο διχαστικά πολιτικά μηνύματα. Πρόκειται κατά κοινή ομολογία για αρνητική εξέλιξη, σημείο ωστόσο των καιρών που προκύπτει ακριβώς λόγω της περιόδου για τα ΜΜΕ στην ψηφιακή εποχή αλλά και τη δυναμική που έχουν αποκτήσει σελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Twitter. Σημειώνεται ότι πριν από μόλις πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσα από το Κολέγιο των Επιτρόπων υιοθέτησε σειρά μέτρων και προτάσεων για αυτορρύθμιση του θέματος, καθώς και κώδικα ορθών πρακτικών για την παραπληροφόρηση σε όλη την Ε.Ε., ώστε να υπάρξουν μέχρι τον Οκτώβριο του 2018, μετρήσιμα αποτελέσματα. Θέτοντας μια σειρά από εννέα στόχους προς αυτή την κατεύθυνση η Κομισιόν υποστηρίζει τη δημιουργία ενός ανεξάρτητου ευρωπαϊκού δικτύου ελεγκτών για τον καθορισμό κοινών μεθόδων εργασιών, την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών καθώς και τη δημιουργία ασφαλούς ευρωπαϊκής ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την παραπληροφόρηση και την στήριξη του δικτύου των ελεγκτών γεγονότων και των σχετικών ακαδημαϊκών ερευνητών. Προτείνεται, επίσης, η ενίσχυση της παιδείας, ως προς τη χρήση των social media, καθώς και ένα ανεξάρτητο δίκτυο ελεγκτών και εργαλείων, προς όφελος της ποιοτικής δημοσιογραφίας. Σε αυτό το πλαίσιο θα δώσει έμφαση με την παρουσία του στο συνέδριο ο Διευθυντής Επικοινωνίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτης Σχοινάς, ενώ συζήτηση για το ζήτημα των fake news θα γίνει με συντονιστή τον διευθυντή της «Καθημερινής» κ. Αλέξη Παπαχελά.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Σχόλια αναγνωστών

#PoliticsBlog Ο πιο εύκολος αντίπαλος, η Λουτ και το αγνοούμενο πόρισμα

«Εσύ και ο συνομιλητής σου, που πολύ βολικά δεν αναφέρεις ποιος είναι, πρέπει να αντιληφθείτε ότι ανήκετε ...»
Yiannos  |  10:15

Γ. Εισαγγελέας: Καμιά σχέση με συγκεκριμένη πώληση τεμαχίου στον Πωμό

«Κάτι μου λέει ότι δεν είναι τυχαία που άρχισε η υπόσκαψη του Γ.Ε. Μετά από διαφωνίες του με κάποιες ...»
CGA  |  09:36

Ζητά βοήθεια η Ερευνητική Επιτροπή για ΣΚΤ

«Eλπίζω όταν αυτή η Επιτροπή τελειώσει το έργο που ανέλαβε, να μην ντρέπεται να κυκλοφορεί στους ...»
knak  |  20:51

GEEK: Τελευταία Ενημέρωση

Το «πιστεύω» της Google, το οποίο πέρασε εδώ και χρόνια στην αφάνεια, ήταν το «Don´t be evil», «Μη κάνεις τίποτα κακό».

20 χρόνια Google

Η πρώτη εκδοχή της μηχανής, που προγραμματίστηκε από τους δύο ιδρυτές το 1996, ονομάζονταν BackRub
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  GEEK