ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η διατροφή που σας εξασφαλίζει καλύτερο ύπνο

Επιδημιολογικές μελέτες έχουν δείξει ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να συμβάλει στην αύξηση του σωματικού βάρους

Newsroom Κ, Αθήνα

Επιδημιολογικές μελέτες έχουν δείξει ότι η έλλειψη ύπνου σε καθημερινή βάση μπορεί να συμβάλει στην αύξηση του σωματικού βάρους. Η αύξηση σωματικού βάρους είναι μονό μία από τις παρενέργειες της έλλειψης ύπνου, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε μακροχρόνια προβλήματα υγείας, όπως παχυσαρκία και διαβήτη.

Τροφές που μπορούν να καταπολεμήσουν τις αϋπνίες

• Ένα ζεστό ποτήρι γάλα πριν τον ύπνο (μια από τις παλαιότερες, αλλά καλύτερες θεραπείες): Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που αποτελεί πρόδρομο ουσία της σεροτονίνης (ουσία που προωθεί τη χαλάρωση) και μελατονίνης (ουσία που ρυθμίζει τον ύπνο).

• Υδατάνθρακες (φρούτα, λαχανικά, σιτηρά ολικής αλέσεως): μια διατροφή πλούσια σε υδατάνθρακες αυξάνει σταθερά τα επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα, γεγονός που βοηθά τη μεταφορά αμινοξέων στον εγκέφαλο, συμπεριλαμβανομένων και της τρυπτοφάνης. Η τρυπτοφάνη περιέχεται σε πολλές τροφές που περιέχουν πρωτεΐνη. Έτσι, ο συνδυασμός πρωτεϊνών και υδατανθράκων αποτελεί καλό σνακ πριν τον ύπνο, π.χ. γάλα με δημητριακά ολικής άλεσης.

• Το μαύρο ρύζι, το κινόα, η γαλόπουλα, ο σολομός, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το σπανάκι, η ψημένη πατάτα είναι τρόφιμα που μπορούν να ενισχύσουν τη διαθεσιμότητα των πιο πάνω σημαντικών χημικών ουσιών (σεροτονίνη, μελατονίνη).

• Βιταμίνες του συμπλέγματος Β: Βοηθούν στην καλή λειτουργία του εγκέφαλου, στη απορρόφηση και το μεταβολισμό της μελατονίνης και τρυπτοφάνης. Μερικά τρόφιμα πλούσια σε αυτές τις βιταμίνες είναι: ρύζι, κριθάρι, ξηροί καρποί, γαλοπούλα, σολομός, τόνος, αυγά, γάλα.

• Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο και κάλιο, όπως μπανάνες, αμύγδαλα, γλυκοπατάτες. Αυτά τα δύο βασικά μέταλλα είναι φυσικά μυοχαλαρωτικά και οι ελλείψεις τους έχουν συνδεθεί με την αϋπνία.

Τροφές που καλό θα ήταν να αποφεύγετε

• Καφεΐνη: Παρόλο που ο καφές αποτελεί την κύρια πηγή καφεΐνης , η σόδα, η σοκολάτα, μερικά τσάγια και ακόμη ορισμένα φάρμακα είναι πλούσια σε καφεΐνη, που αντί να καταπραΰνουν τον οργανισμό προκαλούν διέγερση.

• Υπερκατανάλωση αλκοόλ.

• Απλοί (ζάχαρη/γλυκά) και επεξεργασμένοι υδατάνθρακες (λευκό αλεύρι, άσπρο ρύζι, ψωμί).

• Μεγάλο γεύμα πλούσιο σε λιπαρά για βραδινό: Παρόλο που μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε υπνηλία, μπορεί και να προκαλέσει πόνο, στομαχική καούρα, κάνοντας τον ύπνο ακόμα πιο δύσκολο.

• Πικάντικα γεύματα: μπορούν να προκαλέσουν ξινίλες και καούρες, συμπτώματα τα οποία επιδεινώνονται όταν ξαπλώνουμε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ, Αθήνα

Σχόλια αναγνωστών

Ακιντζί: Αποκεντρωμένη ομοσπονδία με αποτελεσματική συμμετοχή Τ/κ

«Ευτυχως που οι διεθνεις συγκυριες δεν ευνοουν τους τουρκαλλαδες, οποτε οι απειλες και εξυπνοβλακιες ...»
Ντόμπρος Κελαήδης  |  07:53

Ο Πρόεδρος δεν είναι το πρόβλημά μας

«Πολύ καλό το άρθρο σας αλλά εγώ θα άλλαζα τον τίτλο σε «Ο Πρόεδρος δεν είναι το ΜΟΝΟ πρόβλημά μας». ...»
Yiannos  |  07:41

ΓΓ ΑΚΕΛ: Αποφεύγει να συζητήσει ουσιαστικά ζητήματα του Κυπριακού ο Πρόεδρος

«Γιάννο, τον τύπο τον διαβάζω εδώ και καιρό. Είναι φανατικά οπαδός της άρνησης και του αντιακελισμού, ...»
ΧΧΧ  |  10:21

ΓΓ ΑΚΕΛ: Αποφεύγει να συζητήσει ουσιαστικά ζητήματα του Κυπριακού ο Πρόεδρος

«Και αφού έχει την μαγική και εύκολη συνταγή ο Άντρος και αφού θεωρεί ότι έχει έρισμα στους Τουρκοκύπριους, ...»
Γιώργος  |  10:07

Γυναίκα: Τελευταία Ενημέρωση

Όλα τα έσοδα από τις εισπράξεις θα διατεθούν σε οικογένειες που χρειάζονται οικονομική στήριξη

Αλκυονίδες Fashion Bazaar 2018

Η έναρξη του Bazaar θα γίνει το Σάββατο 24 και Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2018 από τις 10.00π.μ. μέχρι τις 5.00μ.μ.
Δελτίο Τύπου
 |  ΓΥΝΑΙΚΑ