ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η διατροφή που σας εξασφαλίζει καλύτερο ύπνο

Επιδημιολογικές μελέτες έχουν δείξει ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να συμβάλει στην αύξηση του σωματικού βάρους

Newsroom Κ, Αθήνα

Επιδημιολογικές μελέτες έχουν δείξει ότι η έλλειψη ύπνου σε καθημερινή βάση μπορεί να συμβάλει στην αύξηση του σωματικού βάρους. Η αύξηση σωματικού βάρους είναι μονό μία από τις παρενέργειες της έλλειψης ύπνου, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε μακροχρόνια προβλήματα υγείας, όπως παχυσαρκία και διαβήτη.

Τροφές που μπορούν να καταπολεμήσουν τις αϋπνίες

• Ένα ζεστό ποτήρι γάλα πριν τον ύπνο (μια από τις παλαιότερες, αλλά καλύτερες θεραπείες): Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που αποτελεί πρόδρομο ουσία της σεροτονίνης (ουσία που προωθεί τη χαλάρωση) και μελατονίνης (ουσία που ρυθμίζει τον ύπνο).

• Υδατάνθρακες (φρούτα, λαχανικά, σιτηρά ολικής αλέσεως): μια διατροφή πλούσια σε υδατάνθρακες αυξάνει σταθερά τα επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα, γεγονός που βοηθά τη μεταφορά αμινοξέων στον εγκέφαλο, συμπεριλαμβανομένων και της τρυπτοφάνης. Η τρυπτοφάνη περιέχεται σε πολλές τροφές που περιέχουν πρωτεΐνη. Έτσι, ο συνδυασμός πρωτεϊνών και υδατανθράκων αποτελεί καλό σνακ πριν τον ύπνο, π.χ. γάλα με δημητριακά ολικής άλεσης.

• Το μαύρο ρύζι, το κινόα, η γαλόπουλα, ο σολομός, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το σπανάκι, η ψημένη πατάτα είναι τρόφιμα που μπορούν να ενισχύσουν τη διαθεσιμότητα των πιο πάνω σημαντικών χημικών ουσιών (σεροτονίνη, μελατονίνη).

• Βιταμίνες του συμπλέγματος Β: Βοηθούν στην καλή λειτουργία του εγκέφαλου, στη απορρόφηση και το μεταβολισμό της μελατονίνης και τρυπτοφάνης. Μερικά τρόφιμα πλούσια σε αυτές τις βιταμίνες είναι: ρύζι, κριθάρι, ξηροί καρποί, γαλοπούλα, σολομός, τόνος, αυγά, γάλα.

• Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο και κάλιο, όπως μπανάνες, αμύγδαλα, γλυκοπατάτες. Αυτά τα δύο βασικά μέταλλα είναι φυσικά μυοχαλαρωτικά και οι ελλείψεις τους έχουν συνδεθεί με την αϋπνία.

Τροφές που καλό θα ήταν να αποφεύγετε

• Καφεΐνη: Παρόλο που ο καφές αποτελεί την κύρια πηγή καφεΐνης , η σόδα, η σοκολάτα, μερικά τσάγια και ακόμη ορισμένα φάρμακα είναι πλούσια σε καφεΐνη, που αντί να καταπραΰνουν τον οργανισμό προκαλούν διέγερση.

• Υπερκατανάλωση αλκοόλ.

• Απλοί (ζάχαρη/γλυκά) και επεξεργασμένοι υδατάνθρακες (λευκό αλεύρι, άσπρο ρύζι, ψωμί).

• Μεγάλο γεύμα πλούσιο σε λιπαρά για βραδινό: Παρόλο που μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε υπνηλία, μπορεί και να προκαλέσει πόνο, στομαχική καούρα, κάνοντας τον ύπνο ακόμα πιο δύσκολο.

• Πικάντικα γεύματα: μπορούν να προκαλέσουν ξινίλες και καούρες, συμπτώματα τα οποία επιδεινώνονται όταν ξαπλώνουμε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ, Αθήνα

Σχόλια αναγνωστών

Το ακριβό διαζύγιο των Μπέζος

«Ολες οι γυναικες θα ηθελαν να ειναι στην θεση της κας μπεζου!!»
Ντόμπρος Κελαήδης  |  06:31

Τζ. Χούρικαν: Διαφορές υψηλόβαθμων αξιωματούχων παίζονται στο γήπεδο της Τρ. Κύπρου (Βίντεο)

«Ο κος Χούρικαν εθελοτυφλεί! Αγνοεί ότι ο σεντερ φορ του γηπέδου ειναι ο κος Πολυβίου. Με την κρίση του ...»
Πανικοδημος  |  10:53

Ξηλώνουν το Ανώτατο Δικαστήριο

«Ο βασικός νόμος της φύσης – και της κοινωνίας – είναι: «ότι δεν ελέγχεται είτε εκρήγνυται είτε ...»
Ai Em  |  09:29

Επαναβεβαίωση θέσεων από το Foreign Office για το Κυπριακό

«Αυτοκλιτοι και εντεταλμένοι πρέπει να απομονωθούν και να εκτεθούν δημόσια .»
Στέλιος Στυλιανού  |  17:33

Γυναίκα: Τελευταία Ενημέρωση

X