Τελευταία Ενημέρωση: 10:05

Νομπέλ Φυσικής στους Βρετανούς Τάλες, Χόλντεϊν και Κόστερλιτς

Έχουν αξιοποίησει μαθηματικές μεθόδους για να ερμηνεύσουν φυσικά φαινόμενα

Newsroom Κ, Αθήνα

Τρεις Βρετανοί επιστήμονες, οι Ντέιβιντ Τάλες, Φ. Ντάνκαν Χόλντεϊν και Τζ. Μάικλ Κόστερλιτς, βραβεύονται με το Νόμπελ Φυσικής για τις έρευνές τους επί της ύλης.

«Οι ανακαλύψεις τους επέτρεψαν την καταγραφή προόδου στην θεωρητική κατανόηση των μυστηρίων της ύλης και στη δημιουργία νέων προοπτικών για την ανάπτυξη καινοτόμων υλικών», αναφέρεται στην ανακοίνωση του Ιδρύματος Νόμπελ.

Ο καθηγητής Χόλντεϊν σχολίασε: «Είμαι έκπληκτος και πολύ ευτυχισμένος. Η δουλειά αυτή έγινε πολλά χρόνια πριν, αλλά πρόσφατες ανακαλύψεις βασισμένες στην πρωτότυπη δουλειά μας την ανανέωσαν και παρέτειναν τη διάρκειά της».

Και οι τρεις φυσικοί έχουν αξιοποίησει μαθηματικές μεθόδους για να ερμηνεύσουν φυσικά φαινόμενα σε καταστάσεις της ύλης που απαντώνται σπάνια. Μάλιστα επικεντρώθηκαν στις επίπεδες μορφές ύλης, προβάλλοντας την πρωτοποριακή άποψη ότι σε ορισμένες περιπτώσεις αυτές θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως δισδιάστατες, ακόμα και μονοδιάστατες, σε αντίθεση με την τρισδιάστατη μορφή με την οποία αναγνωρίζουμε την ύλη έως σήμερα.

Newsroom Κ, Αθήνα

Διαγράφηκαν δάνεια εκτοπισθέντων γεωργοκτηνοτρόφων από την ΣΚΤ

«Γειά σου Ψάχνετε για ένα επείγον δάνειο; Έχω καλά νέα για εσάς! Προσφέρουμε δάνεια που κυμαίνονται ...»
Ντέρεκ Ντάγκλας  |  01:32

Μαχαλεπί και πρόβα τζενεράλε

«Τζαι τι θα γίνει με τους πύργους αν λυθεί το Κυπριακό τζαι τα διαβατήρια θα είναι πουμισιάρικα με τους ...»
Άσχετος  |  19:42

Αποκτά και τρίτο Υφυπουργείο η Κύπρος

«Κανονίστε αλλόναν άριστον!»
christopher  |  11:45

Αποκτά και τρίτο Υφυπουργείο η Κύπρος

«Από ύφος ...πάμε καλά!!!»
Ai Em  |  10:10