Νομπέλ Φυσικής στους Βρετανούς Τάλες, Χόλντεϊν και Κόστερλιτς

Έχουν αξιοποίησει μαθηματικές μεθόδους για να ερμηνεύσουν φυσικά φαινόμενα

Newsroom Κ, Αθήνα

Τρεις Βρετανοί επιστήμονες, οι Ντέιβιντ Τάλες, Φ. Ντάνκαν Χόλντεϊν και Τζ. Μάικλ Κόστερλιτς, βραβεύονται με το Νόμπελ Φυσικής για τις έρευνές τους επί της ύλης.

«Οι ανακαλύψεις τους επέτρεψαν την καταγραφή προόδου στην θεωρητική κατανόηση των μυστηρίων της ύλης και στη δημιουργία νέων προοπτικών για την ανάπτυξη καινοτόμων υλικών», αναφέρεται στην ανακοίνωση του Ιδρύματος Νόμπελ.

Ο καθηγητής Χόλντεϊν σχολίασε: «Είμαι έκπληκτος και πολύ ευτυχισμένος. Η δουλειά αυτή έγινε πολλά χρόνια πριν, αλλά πρόσφατες ανακαλύψεις βασισμένες στην πρωτότυπη δουλειά μας την ανανέωσαν και παρέτειναν τη διάρκειά της».

Και οι τρεις φυσικοί έχουν αξιοποίησει μαθηματικές μεθόδους για να ερμηνεύσουν φυσικά φαινόμενα σε καταστάσεις της ύλης που απαντώνται σπάνια. Μάλιστα επικεντρώθηκαν στις επίπεδες μορφές ύλης, προβάλλοντας την πρωτοποριακή άποψη ότι σε ορισμένες περιπτώσεις αυτές θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως δισδιάστατες, ακόμα και μονοδιάστατες, σε αντίθεση με την τρισδιάστατη μορφή με την οποία αναγνωρίζουμε την ύλη έως σήμερα.

Διαβάζονται σήμερα

Newsroom Κ, Αθήνα

Ο Ερντογάν καλεί τους Τούρκους να μετατρέψουν τα χρήματα τους σε τουρκικές λίρες

«ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΣΕ ΑΚΟΥΣΟΥΝ ΤΑ ΤΟΥΡΚΟΥΘΚΙΑ, ΕΤΣΙ ΟΤΑΝ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ Η ΚΑΤΡΑΚΥΛΑ ΤΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ ΣΟΥ ΘΑ ΧΑΣΟΥΝ ...»
ΠΑΝΑΣΙΑΝΟΣ  |  10:43

Σήμερα στην «Κ»: Πως βρέθηκε σε δοκιμασία το Προεδρικό

«Στο Πέραπεδι τα ρίχνουν και στην προ-προηγούμενη κυβέρνηση άμα τους γωνιάσεις!!!»
Ai Em  |  09:41