ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

H πινακοθήκη Ουφίτσι ζητά την επιστροφή πίνακα που έκλεψαν οι ναζί

Οι διαμεσολαβητές για την μεταφορά του έργου έχουν ζητήσει πληρωμή για την επιστροφή του, κάτι το οποίο δεν δέχεται η πινακοθήκη

ΠΗΓΗ: Reuters

Η πινακοθήκη Ουφίτσι της Φλωρεντίας, ένα από τα πιο διάσημα μουσείας της Ευρώπης, απέστειλε αίτημα την Τρίτη στη Γερμανία για την επιστροφή στην Ιταλία ενός πίνακα νεκρής φύσης του Ολλανδού ζωγράφου Γιαν Βαν Χούισουμ, ο οποίος εκλάπη από την ιταλική πόλη, μαζί με άλλα έργα τέχνης, από τα απερχόμενα γερμανικά στρατεύματα, κατά τη λήξη της γερμανικής κατοχής της Ιταλίας, στο τέλος του πολέμου.

«Η Γερμανίας έχει ηθικό καθήκον να επιστρέψει αυτόν τον πίνακα στο μουσείο μας», δήλωσε ο Γερμανός επικεφαλής της πινακοθήκης, Έικε Σμιτ, τονίζοντας ότι ιστορίες σαν και αυτή «δεν επιτρέπουν την επούλωση των πληγών που άφησε ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος και ο τρόμος του Ναζισμού».

Το μεγάλης αξίας έργο του ζωγράφου του 18ου αιώνα, το οποίο φέρει τον τίτλο «Βάζο με Λουλούδια», το έφερε στη Φλωρεντία για την προσωπική του συλλογή ο Λεοπόλδος ΙΙ, μέγας δούκας της Τοσκάνης, το 1824. Μέχρι το 1940, το έργο βρισκόταν στο Παλάτσο Πίττι της Φλωρεντίας, όταν και μεταφέρθηκε σε ένα κοντινό χωριό της Τοσκάνης, λόγω του ξεσπάσματος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής της Ιταλίας (1943-1945), η οποία ακολούθησε τη συνθηκολόγηση της τελευταίας τον Σεπτέμβριο του 1943, το έργο εκλάπη από τις δυνάμεις κατοχής και μεταφέρθηκε στη Γερμανία, όπου ανακαλύφθηκε πολλά χρόνια αργότερα, το 1991, βρισκόμενο στην κατοχή μίας οικογένειας.

Οι διαμεσολαβητές για την μεταφορά του έργου έχουν ζητήσει πληρωμή για την επιστροφή του, κάτι το οποίο δεν δέχεται η πινακοθήκη. Όλες οι προσπάθειες να το φέρουν πίσω διαμέσου νομίμων οδών έχουν αποτύχει, με το γερμανικό κράτος να δηλώνει ότι δεν μπορεί να παρέμβει, λόγω της ύπαρξης ενός νόμου που δεν επιτρέπει τη δίωξη εγκλημάτων που φέρονται να διαπράχθηκαν πριν από περισσότερο από τριάντα χρόνια. Ωστόσο, ο Σμιτ τόνισε ότι η Γερμανία δεν πρέπει να εφαρμόζει τον συγκεκριμένο νόμο σε υποθέσεις που αφορούν την κλοπή έργων τέχνης κατά την περίοδο του πολέμου.

Μάλιστα, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την παραμονή του πίνακα στη Γερμανία, ο Σμιτ τοποθέτησε μία ασπρόμαυρη φωτογραφία του πίνακα στο Παλάτσο Πίττι. Η ασπρόμαυρη εκδοχή του έργου συνοδεύεται από τη λέξη «κλεμμένο», η οποία έχει τυπωθεί εμφατικά στη φωτογραφία στα ιταλικά, τα γερμανικά και τα αγγλικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΠΗΓΗ: Reuters

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση