ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η Tesla σχεδιάζει το άνοιγμα εργοστασίου της στην Κίνα

Το εργοστάσιο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε δύο ή τρία χρόνια

Kathimerini.gr

Αποφασισμένος να κερδίσει το στοίχημα της μαζικής παραγωγής ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων φαίνεται ότι είναι ο Ελον Μασκ, διευθύνων σύμβουλος της Tesla. Χθες ανακοινώθηκε ότι η Tesla κατέληξε σε προκαταρκτική συμφωνία με την περιφερειακή κυβέρνηση της Σαγκάης για την κατασκευή εργοστασίου που θα μπορεί να παράγει 500.000 οχήματα ετησίως. Το νέο εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων θα είναι ανάλογων προδιαγραφών με αυτό που διαθέτει η αμερικανική εταιρεία στο Φρίμοντ της Καλιφόρνιας. Αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε δύο ή τρία χρόνια για να μπορεί να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση της κινεζικής αγοράς. Αυτή η εξέλιξη οδήγησε την τιμή της μετοχής της Tesla σε άνοδο έως και 2,9%. Με αυτήν την κίνηση, η Tesla αποκτά τη δυνατότητα να διαφοροποιήσει την παραγωγή της από την αμερικανική αγορά και να παρακάμψει τις συνέπειες του εμπορικού πολέμου που έχει κηρύξει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ στον υπόλοιπο κόσμο. Η Ουάσιγκτον έχει θέσει στο στόχαστρο τον τεχνολογικό κλάδο της Κίνας, προκαλώντας την επιβολή αντιποίνων από το Πεκίνο.

Την περασμένη εβδομάδα, η Κίνα αύξησε στο 40% τους δασμούς στις εισαγωγές αυτοκινήτων από τις ΗΠΑ, αναγκάζοντας την Tesla να προχωρήσει σε αύξηση των τιμών έως και 20%. Οπότε χτίζοντας ένα εργοστάσιο στην Κίνα, η Tesla θα αποκτήσει άμεση πρόσβαση σε μια από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου, με μια αναδυόμενη μεσαία τάξη που αριθμεί εκατοντάδες εκατομμύρια άτομα. Πληροφορίες του πρακτορείου Bloomberg θέλουν την Tesla να δρομολογεί και την κατασκευή εργοστασίου στην Ευρώπη. Ανάλογα σχέδια για τη μεταφορά μονάδων παραγωγής στο εξωτερικό ανακοίνωσε πρόσφατα η εταιρεία μοτοσικλετών Harley-Davidson, προκαλώντας την οργή του Αμερικανού προέδρου, που την απείλησε ότι «θα φορολογηθεί όσο ποτέ άλλοτε».

Η προκαταρκτική συμφωνία της Tesla με την περιφερειακή κυβέρνηση της Σαγκάης συμβαδίζει και με τα σχέδια της κινεζικής κυβέρνησης για τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, των υβριδικών αυτοκινήτων και αυτών που λειτουργούν με κυψέλες υδρογόνου έφθασαν πέρυσι τις 777.000 οχήματα. Αναμένεται να ξεπεράσουν το ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα φέτος, σύμφωνα με την ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων της Κίνας. Στόχος της κινεζικής κυβέρνησης είναι να φθάσουν οι πωλήσεις τα επτά εκατ. οχήματα έως το 2025. H JPMorgan Chase εκτιμά ότι σχεδόν το 60% των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα πραγματοποιείται στην Κίνα έως το 2020.

Παρότι η μετοχή της Tesla έχει ενισχυθεί κατά 3,7% από τις αρχές του 2018, έχει ασκηθεί σκληρή κριτική στην εταιρεία, επειδή δεν έπιασε εγκαίρως τους στόχους για την παραγωγή του Model 3, το οποίο είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα που απευθύνεται στο ευρύ καταναλωτικό κοινό και κοστίζει 35.000 δολάρια (συμπεριλαμβάνεται η κρατική επιδότηση). H Tesla εξάντλησε κάθε δυνατό μέσο για να επιτύχει τον στόχο για την παραγωγή 5.000 αυτοκινήτων Model 3 την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου. Πληροφορίες αποκάλυψαν, μάλιστα, ότι πήρε εργαζομένους από άλλα τμήματα, για να βοηθήσουν στη συναρμολόγηση του Model 3, δημιουργώντας προβλήματα στη γραμμή παραγωγής των μοντέλων Model S και X, που περισσότερα από 100.000 των οποίων πωλούνται στις ΗΠΑ. Ο κ. Μασκ είχε αποπειραθεί να καταλήξει σε συμφωνία με τις κινεζικές αρχές και τον Απρίλιο του 2017, αλλά χωρίς αποτέλεσμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση

Ο ηγέτης του Κρεμλίνου έχει τον τρόπο να φέρνει τους κανόνες του παιχνιδιού στα μέτρα του και να εξουδετερώνει (πολιτικά ...
Kathimerini.gr
 |  ΚΟΣΜΟΣ