ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Με 10 χρόνια καθυστέρηση θα ανοίξει το αεροδρόμιο Βερολίνου

Οι καθυστερήσεις άφησαν την πρωτεύουσα της μεγαλύτερης οικονομίας χωρίς σύγχρονο αεροδρόμιο

ΠΗΓΗ: skai.gr

Τον Οκτώβριο του 2020, δηλαδή με καθυστέρηση εννέα ετών σε σχέση με ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί, αναμένεται να ανοίξει το νέο διεθνές αεροδρόμιο του Βερολίνου, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του έργου.

Ο αερολιμένας ήταν αρχικά προγραμματισμένο να τεθεί σε λειτουργία τον Οκτώβριο του 2011, όμως το άνοιγμά του έχει αναβληθεί επανειλημμένα λόγω αλλεπάλληλων λαθών στον σχεδιασμό και στην κατασκευή.

Οι αστοχίες έχουν διογκώσει και το κόστος του έργου, το οποίο αρχικά είχε προϋπολογισμό 2 δισεκατομμυρίων ευρώ όμως πλέον αναμένεται να κοστίσει 6,5 δισεκ. ευρώ.

Το αποκορύφωμα των αναβολών ήλθε τον Μάιο του 2012, όταν τα λαμπρά εγκαίνια ακυρώθηκαν μόλις τρεις εβδομάδες πριν την πρώτη πτήση, προκαλώντας προβλήματα σε αερομεταφορείς που είχαν ήδη προγραμματίσει δρομολόγια.

Οι αλλεπάλληλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του αεροδρομίου έχουν αφήσει την πρωτεύουσα της μεγαλύτερης οικονομίας στην Ευρώπη χωρίς σύγχρονο αεροδρόμιο μεγάλης χωρητικότητας.

Επί του παρόντος το Βερολίνο εξυπηρετείται από τους παλιούς αερολιμένες Τέγκελ και Σόνεφελντ, οι οποίοι μάλιστα έχουν αθροιστικά μεγαλύτερη χωρητικότητα σε κίνηση επιβατών συγκριτικά με το νέο αεροδρόμιο – που σε πρώτη φάση θα μπορεί να εξυπηρετήσει 27 εκατομμύρια ταξιδιώτες ετησίως.

Το Τέγκελ είναι προγραμματισμένο να κλείσει όταν θα ανοίξει ο νέος αερολιμένας, όμως τον Σεπτέμβριο οι κάτοικοι του Βερολίνου ψήφισαν σε μη δεσμευτικό δημοψήφισμα να το κρατήσουν σε λειτουργία, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει περαιτέρω πονοκεφάλους.

Η «οδύσσεια» με την κατασκευή του νέου αερολιμένα έχει προκαλέσει μπαράζ αντιδράσεων σε μία χώρα που θεωρείται συνώνυμη της ακρίβειας και της μηχανικής αρτιότητας, δεν είναι όμως η μοναδική περίπτωση προβλημάτων.

Στις αρχές της εβδομάδας η νέα σιδηροδρομική ταχεία ανάμεσα σε Βερολίνο και Μόναχο ολοκλήρωσε το παρθενικό της δρομολόγιο με καθυστέρηση που υπερέβη τις δύο ώρες. Έκτοτε η σιδηροδρομική εταιρεία Deutsche Bahn αντιμετωπίζει διαρκώς καθυστερήσεις και τεχνικά προβλήματα στη γραμμή.

Το νέο αεροδρόμιο είναι από κοινού ιδιοκτησία της ομοσπονδιακής γερμανικής κυβέρνησης και των κυβερνήσεων των κρατιδίων του Βερολίνου και του Βρανδεμβούργου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΠΗΓΗ: skai.gr

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση