ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

183 υποψήφιοι βουλευτές δεν κατέθεσαν τα έξοδα τους

Τι αναφέρει αναλυτικά η σημερινή, σχετική έκθεση του Γενικού Ελεγκτή

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Αποκλίσεις στον τρόπο συμπλήρωσης των «Εκθέσεων εκλογικών δαπανών» από τους υποψηφίους αφού, σημαντικός αριθμός υποψηφίων δεν δήλωσαν αναλυτικά τα ονόματα των προσώπων προς τα οποία έγιναν πληρωμές και τα ποσά που πληρώθηκαν ξεχωριστά, εντοπίζει ο γενικός ελεγκτής στην έκθεσή του για τις βουλευτικές του 2016. 

Αναφέρεται επίσης πως από σύνολο 498 υποψηφίων οι οποίοι υπέβαλαν «Έκθεση εκλογικών δαπανών», 183 υποψήφιοι δεν κατέθεσαν οποιαδήποτε αποδεικτικά στοιχεία/ τιμολόγια για τα έξοδα που δηλώθηκαν.

Αναφέρει σχετικά η έκθεση:

Από τον έλεγχο μας διαπιστώθηκαν οι ακόλουθες αδυναμίες αναφορικά με τη σχετική νομοθεσία που είχαν σαν αποτέλεσμα σε αδυναμία απόκτησης επαρκών και κατάλληλων ελεγκτικών τεκμηρίων που οδήγησαν σε περιορισμό στον έλεγχο που διεξήχθηκε.
(α) Σύμφωνα με τη νομοθεσία, «κάθε πληρωμή που διενεργείται από υποψήφιο ή τον εκλογικό του αντιπρόσωπο σε σχέση με δαπάνη για τη διεξαγωγή της εκλογής, υποστηρίζεται από τιμολόγιο ή απόδειξη και προκειμένου για ποσό πέραν των εκατόν ευρώ (€100) αυτή διενεργείται μέσω τραπεζικού εμβάσματος ή επιταγής».

(i) Από σύνολο 498 υποψηφίων οι οποίοι υπέβαλαν «Έκθεση εκλογικών δαπανών», 183 υποψήφιοι δεν κατέθεσαν οποιαδήποτε αποδεικτικά στοιχεία/ τιμολόγια για τα έξοδα που δηλώθηκαν, εφόσον η υποχρέωση για επισύναψη τους στην «Έκθεση εκλογικών δαπανών» δεν ήταν σαφής από τη νομοθεσία.

(ii) Στην «Έκθεση εκλογικών δαπανών» δεν απαιτείται να δηλώνεται κατά πόσο η πληρωμή διενεργήθηκε με μετρητά ή επιταγή.

(β) Παρατηρήθηκαν αποκλίσεις στον τρόπο συμπλήρωσης των «Εκθέσεων εκλογικών δαπανών» από τους υποψηφίους αφού, σημαντικός αριθμός υποψηφίων δεν δήλωσαν αναλυτικά τα ονόματα των προσώπων προς τα οποία έγιναν πληρωμές και τα ποσά που πληρώθηκαν ξεχωριστά, αλλά δήλωσαν το συνολικό ποσό που πλήρωσαν, ανά κατηγορία εξόδου.

(γ) Η «Έκθεση εκλογικών δαπανών» για μεν τις εισπράξεις και τα προσωπικά έξοδα προνοεί ότι «το όνομα και περιγραφή εκάστου προσώπου προς το οποίο εγένετο η πληρωμή και το πληρωθέν εις έκαστον δέον να δεικνύεται κεχωρισμένως» σε αντίθεση με τις δαπάνες που αφορούν στις διαφημίσεις για τις οποίες κάτι τέτοιο δεν προνοείται.

(δ) Στην «Έκθεση εκλογικών δαπανών» δεν απαιτείται να δηλώνονται στοιχεία επικοινωνίας με τους υποψηφίους, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η επικοινωνία μαζί τους για τυχόν διευκρινίσεις σχετικά με ασάφειες στις δηλώσεις τους.

(ε) Λόγω της φύσης των εξόδων που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια μιας προεκλογικής εκστρατείας, είναι πρακτικά αδύνατος ο έλεγχος της πληρότητας τους στις «Εκθέσεις εκλογικών δαπανών».

(ζ) Δεν υπάρχει σαφής ορισμός στη νομοθεσία αναφορικά με τις προσωπικές δαπάνες, με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτός ο έλεγχος των δαπανών και των ανώτατων ορίων που προνοούνται στη κάθε κατηγορία δαπάνης από τη νομοθεσία.

Συστάσεις:

Η εισήγησή μας αναφορικά με τις «Εκθέσεις εκλογικών δαπανών» είναι όπως εξεταστεί το ενδεχόμενο:

(i) Της υποχρεωτικής υποβολής αποδεικτικών στοιχείων από τους υποψηφίους μαζί με τις «Εκθέσεις εκλογικών δαπανών».
(ii) Της δήλωσης στις «Εκθέσεις εκλογικών δαπανών» κατά πόσο η δαπάνη έγινε με επιταγή ή μετρητά και στην περίπτωση της πληρωμής με επιταγή να δίνεται το όνομα της τράπεζας και ο αριθμός της επιταγής με την οποία έγινε η πληρωμή.
(iii) Της συμπερίληψης στην «Έκθεση εκλογικών δαπανών», στοιχείων επικοινωνίας με τους υποψηφίους για σκοπούς παροχής τυχόν διευκρινήσεων.
(iv) Γενικά θα πρέπει να επαναξιολογηθεί η διαμόρφωση της «Έκθεσης εκλογικών δαπανών» με σκοπό την ομοιόμορφη συμπλήρωση της από τους υποψηφίους.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση