ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Με γονική συναίνεση η απαλλαγή από τον Εκκλησιασμό

Οι τροποποιήσεις που ζητεί η ΟΕΛΜΕΚ

Της Αριάνας Χαριλάου

Τροποποιήσεις στους νέους κανονισμούς που προωθούνται για τη λειτουργία των Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης επιχειρεί η ΟΕΛΜΕΚ. Σε προχθεσινή συνεδρίαση του Κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου της οργάνωσης, συζητήθηκαν οι προτάσεις του υπουργείου Παιδείας για εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων κανονισμών λειτουργίας των σχολείων, με την ΟΕΛΜΕΚ να εισηγείται κάποιες τροποποιήσεις σε συγκεκριμένες προτάσεις που αναμένεται να προκαλέσουν ποικίλες αντιδράσεις.

«Σκληρές» τροποποιήσεις

Πιο συγκεκριμένα, η ΟΕΛΜΕΚ αναφέρεται στο θέμα εκκλησιασμού των μαθητών, στο οποίο σύμφωνα με τους κανονισμούς που υφίστανται, αλλά και με τους νέους, κάθε μαθητής δεν υποχρεούται να συμμετάσχει σε ομαδικό εκκλησιασμό, αν το δηλώσει ο γονέας ή ο κηδεμόνας του ή ο ίδιος, αν είναι ηλικίας μεγαλύτερης των δεκαέξι ετών, κατά την έναρξη του σχολικού έτους. Η ΟΕΛΜΕΚ ζητεί να καταργηθεί το σημείο αυτό και το άρθρο να διαμορφωθεί. Όπως αναφέρει ο οργανισμός, οι 16χρονοι μαθητές δεν μπορούν από μόνοι τους να δηλώνουν ότι δεν θα συμμετέχουν σε ομαδικό εκκλησιασμό, αλλά μόνο με δήλωση των κηδεμόνων τους.

Σε δηλώσεις του στην «Κ», ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Δημήτρης Ταλιαδώρος ανέφερε πως δεν κατανοεί αυτή τη δυσμενή διάκριση για τον Εκκλησιασμό, ενώ σε όλους τους άλλους κανονισμούς ο μαθητής διατηρεί την ιδιότητα του μαθητή.

«Όταν σε όλα τα άλλα θέματα ο μαθητής ζητεί την υπογραφή κηδεμόνα, δεν έχω καταλάβει γιατί σε αυτό το άρθρο ο ίδιος ο μαθητής να μπορεί από μόνος του να αποφασίζει» σημείωσε, διευκρινίζοντας πως η ΟΕΛΜΕΚ δεν αφαιρεί το δικαίωμα σε κανένα παιδί που ανήκει σε άλλη θρησκεία με την υπογραφή του κηδεμόνα του να απαλλαγεί από το μάθημα. «Υπάρχει μια ομοιόμορφη ρύθμιση όλων των θεμάτων, εκτός από το θέμα του Εκκλησιασμού» τόνισε.

Εκτός από τον εκκλησιασμό, η ΟΕΛΜΕΚ ζητεί και την τροποποίηση του άρθρου που αφορά στις εκδηλώσεις της ΠΣΕΜ. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, όποιος μαθητής συμμετέχει στις εκδηλώσεις της ΠΣΕΜ δεν παίρνει απουσία από το σχολείο και η ηγεσία των καθηγητών επιθυμεί όπως το άρθρο αυτό αλλάξει και σημειώνονται απουσίες σε όποιον μαθητή συμμετέχει στις εκδηλώσεις, αν και αυτό δεν συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα.

Όπως ανέφερε ο κ. Ταλιαδώρος στην «Κ», οι μαθητές από τη στιγμή που απουσιάζουν από τα μαθήματά τους πρέπει να παίρνουν απουσίες, έστω και αν συμμετέχουν σε απεργία ή οργανωμένη αποχή από τα μαθήματά τους.

Ακόμα, για τη μονάδα που παίρνει ο μαθητής όταν αδικαιολόγητα δεν θέλει να γράψει σε διαγώνισμα, όπως προνοεί ο κανονισμός, η ΟΕΛΜΕΚ ζητεί να προστεθεί ότι ο μαθητής που δεν συμμετέχει σε ένα διαγώνισμα βρίσκεται στο σχολείο και δεν μπαίνει μέσα στην τάξη.

Ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ εξήγησε πως όταν ένας μαθητής αρνείται να γράψει σε ένα διαγώνισμα, είτε βρίσκεται μέσα στην τάξη είτε βρίσκεται αποδεδειγμένα στο σχολείο, σημαίνει ότι απουσίαζε σκόπιμα από την αίθουσα για να μη γράψει στο διαγώνισμα. «Πρέπει να υπάρχει ισότητα ανάμεσα στους μαθητές» σημείωσε.

Όσον αφορά στις εξετάσεις τετραμήνου που εισάγονται στους προτεινόμενους κανονισμούς, η ΟΕΛΜΕΚ συμφωνεί, αφού όπως τονίζει ο κ. Ταλιαδώρος, με την εισαγωγή των εξετάσεων θα βελτιωθεί η ποιότητα του δημόσιου σχολείου και θα ελέγχονται και οι εκπαιδευόμενοι, αλλά και οι εκπαιδευτές.

Για την εισαγωγή της αριθμητικής βαθμολογίας στο Γυμνάσιο, όπως προνοείται στους νέους κανονισμούς, η ΟΕΛΜΕΚ συμφωνεί με την πρόταση αυτή. Σύμφωνα με τον κ. Ταλιαδώρο, η αριθμητική βαθμολογία είναι πιο αντικειμενική, πιο αξιοκρατική και πιο δίκαιη για τα παιδιά.

Διαφωνίες και από τη Συνομοσπονδία Γονέων

Από την άλλη, η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων και Κηδεμόνων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης απέστειλε την Τρίτη επιστολή στον υπουργό Παιδείας Κώστα Καδή, αναφορικά με τις αποφάσεις που έλαβε στις 8 Μαΐου 2016 σε Παγκύπρια Συνδιάσκεψη για τους νέους κανονισμούς Λειτουργίας των Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, τις Εξετάσεις Τετραμήνων και τον Διαχωρισμό Παγκύπριων Εξετάσεων.

Όπως αναφέρεται στην επιστολή «διαφάνηκε η προχειρότητα και η χωρίς τεκμηρίωση παρουσίαση των προτάσεων για εξετάσεις τετραμήνων και διαχωρισμό των εξετάσεων», μετά από μία μαραθώνια συζήτηση έξι ωρών με τους εκπροσώπους των Συνδέσμων Γονέων των δημοσίων σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης όλων των επαρχιών».

Η Συνομοσπονδία, η οποία συμμετείχε στην Επιτροπή που ανέλαβε να εκσυγχρονίσει τους υφιστάμενους κανονισμούς διαφωνεί μόνο με την εισαγωγή της αριθμητικής βαθμολογίας στο Γυμνάσιο και τις εξετάσεις τετραμήνων και εκφράζει την αντίθεσή της για τη συμπερίληψή τους στους Κανονισμούς Λειτουργίας των Σχολείων.

Αναφορικά με τις εξετάσεις τετραμήνων, η Συνομοσπονδία αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι αποφάσισε να απορρίψει την πρόταση, όπως αυτή έχει κατατεθεί. Κατά τη συζήτηση της πρότασης εκφράστηκαν σοβαρότατες αμφιβολίες για την επιτυχία και τη σκοπιμότητα της όλης πρότασης.

Όσον αφορά στο διαχωρισμό των Παγκύπριων Εξετάσεων, η Παγκύπρια Συνομοσπονδία απορρίπτει την πρόταση, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι με την εμπλοκή πολλών θεματοθετών, κινδυνεύει το αδιάβλητο της εξέτασης.

Εισηγείται οι Παγκύπριες Εξετάσεις να μη διαχωριστούν, όπως προτείνεται στην πρόταση, αλλά να είναι μία εξέταση, την ίδια μέρα και να αποτελείται από δύο μέρη και συγκεκριμένα το Α` μέρος θα είναι για απόλυση και το Β` για πρόσβαση, και το κάθε μέρος θα έχει το βαθμό δυσκολίας που αναλογεί στο αποτέλεσμα που ζητείται από τον απόφοιτο.

Τέλος, η Συνομοσπονδία ζητεί από τον υπουργό όπως αξιολογηθεί το υφιστάμενο σύστημα των τετραμήνων και εντοπιστούν οι λόγοι που δεν εφαρμόστηκαν όλες οι πρόνοιες, όπως εφαρμοστεί άμεσα η πρόταση για Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών και η πρόταση για καθολική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών, όπως δοθεί παράταση στην εφαρμογή των Εξετάσεων τετραμήνων και να αξιολογηθεί καλύτερα η πρόταση.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση