ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Καδής: Απαξιωτικές και ισοπεδωτικές οι αναφορές του ΑΚΕΛ

«Οι δηλώσεις ΑΚΕΛ ξενίζουν τον όποιο καλόπιστο κριτή» δήλωσε ο υπουργός

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Της Ιωάννας Σκορδή

Λόγο για «απαξιωτικές και ισοπεδωτικές αναφορές από πλευράς ΑΚΕΛ» έκανε χθες το απόγευμα ο υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Κώστας Καδής, ως προς τις τοποθετήσεις του ΑΚΕΛ διά του Εκπροσώπου Τύπου του κόμματος Γιώργου Λουκαΐδη ότι «χρειαζόμαστε μια πιο ποιοτική, δημοκρατική και ανθρωποκεντρική παιδεία και οι κυβερνώντες εδώ και τρία χρόνια, με μια αντιμεταρρύθμιση της παιδείας, σπρώχνουν τα πράγματα προς πιο συντηρητική, πιο αυταρχική παιδεία σε βάρος κυρίως των λαϊκών στρωμάτων».

Συγκεκριμένα, ο υπουργός δήλωσε ότι «απαξιωτικές και ισοπεδωτικές αναφορές από πλευράς ΑΚΕΛ σε αντιμεταρρύθμιση, συντηρητική και αυταρχική παιδεία δεν μπορούν παρά να ξενίζουν τον όποιο καλόπιστο κριτή μελετά τα θέματα της κυπριακής εκπαίδευσης τα τελευταία τρία χρόνια».

Προσεκτική μελέτη των δηλώσεων ΑΚΕΛ

Ο υπουργός διαβεβαίωσε ότι το υπουργείο μελέτησε με ιδιαίτερη προσοχή τις δηλώσεις του κ. Λουκαΐδη περί Παιδείας και υπογράμμισε πως «είναι πραγματικά με θλίψη που βλέπουμε ότι και τα θέματα Παιδείας θυσιάζονται στο βωμό προεκλογικών σκοπιμοτήτων».

Επεσήμανε πως η εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθείται από το υπουργείο έχει ως βάσεις τον «δομημένο δημόσιο διάλογο, τη σύνθεση των απόψεων, την επιστημονική τεκμηρίωση και την οικοδόμηση μιας παιδείας που βασίζεται στη συλλογικότητα».

Παράλληλα, εξέφρασε την πεποίθησή του ότι τα τρία τελευταία χρόνια πραγματοποιείται «ουσιαστική και συνολική μεταρρύθμιση στο εκπαιδευτικό μας σύστημα». Τόνισε δε ότι αυτή η μεταρρύθμιση «δεν μένει, όπως συνέβαινε στο παρελθόν,στο επίπεδο των προθέσεων και των εξαγγελιών, αλλά περνά στο επίπεδο της υλοποίησης και της δράσης».

Διορθωτικός ρόλος της εκπαιδευτικής πολιτικής

Επιπρόσθετα, ο υπουργός έδωσε έμφαση στον διορθωτικό ρόλο της εκπαιδευτικής πολιτικής που ακολουθεί το υπουργείο, η οποία προβαίνει στη «διόρθωση πολιτικών που για πολλά χρόνια απασχόλησαν το εκπαιδευτικό μας σύστημα». Υπογράμμισε δε ότι σε αυτές τις λανθασμένες πολιτικές «η προηγούμενη διακυβέρνηση δεν κατάφερε να δώσει διέξοδο».

Ψέγοντας τον «απαξιωτικό λόγο» που αξιοποιεί το ΑΚΕΛ, ο υπουργός επεσήμανε πως το υπουργείο ούτε ακυρώνει αλλά και ούτε αμαυρώνει τις προηγούμενες μεταρρυθμιστικές προσπάθειες. Αντιθέτως, σύμφωνα με τον υπουργό, κατά τα τρία αυτά χρόνια το υπουργείο προχώρησε σε αξιολόγηση στη βάση επιστημονικών κριτηρίων και αξιοποίηση επιστημόνων που χρησιμοποίησε η προηγούμενη κυβέρνηση, καθώς επίσης και του σχετικού έργου που είχε γίνει.

Από την άλλη, ο υπουργός τόνισε ότι «εντοπίσαμε παραλείψεις και καταθέσαμε βελτιωτικές προτάσεις και προχωρήσαμε σε μια ουσιαστική μεταρρύθμιση, εκσυγχρονίζοντας και το περιεχόμενο και τη δομή του σχολικού προγράμματος σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης».

Αποτιμώντας τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις

Κατά τα τρία τελευταία χρόνια, ο κ. Καδής είπε ότι από τον Σεπτέμβριο του 2015 εφαρμόζονται νέα ωρολόγια και νέα αναλυτικά προγράμματα στη Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση ενώ στην Τεχνική Εκπαίδευση η εφαρμογή τους θα ξεκινήσει από το επόμενο σχολικό έτος. Συνεχίζοντας, τόνισε ότι επιτέλους καταργείται ο προβληματικός θεσμός του Ενιαίου Λυκείου, ενώ το υπουργείο μέσα από διάλογο, σύμφωνα με τον υπουργό, πέτυχε την ψήφιση ενός νέου αδιάβλητου και αξιοκρατικού συστήματος διορισμών στην εκπαίδευση.

Ειδική μνεία στη Φοιτητική Μέριμνα

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο θέμα της Φοιτητικής Μέριμνας, τονίζοντας ότι το υπουργείο πέτυχε να περάσει νομοθεσία σύμφωνα με την οποία προωθείται μία νέα διαδικασία για παραχώρηση της Φοιτητικής Μέριμνας. Η νέα αυτή διαδικασία, κατά τον υπουργό, θα σπρώξει προς την κατεύθυνση της εξάλειψης της γραφειοκρατίας και της ταλαιπωρίας των πολιτών, δημιουργώντας μηχανισμούς διαφάνειας και αξιοκρατικής εξέτασης των αιτήσεων.

Στις δηλώσεις του ο κ. Καδής τόνισε επίσης πως η πρόνοια για τη Φοιτητική Μέριμνα που περιλήφθηκε στους κρατικούς προϋπολογισμούς για την τελευταία τριετία, παραμένει στα ίδια ακριβώς επίπεδα χωρίς μείωση ούτε κατά ένα σεντ, σε αντίθεση με το «μεγαλύτερο κουτσούρεμα της Φοιτητικής Μέριμνας, που παρατηρήθηκε το 2012, αφού στον τότε προϋπολογισμό μειώθηκε κατά 26%».

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση

X