ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μειωμένες κατά 75% οι καθυστερήσεις πτήσεων το 2016

Σύμφωνα με το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας η μέση ετήσια καθυστέρηση ήταν 0,69 λεπτά/πτήση

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Σημαντική μείωση κατά 75% σημειώθηκε το 2016 στις καθυστερήσεις πτήσεων, συγκριτικά με το 2015, τονίζει το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας (ΤΠΑ), υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι “οι Υπηρεσίες Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας έχουν διαχειριστεί επιτυχώς την καλοκαιρινή αεροπορική κίνηση που ήταν ιδιαίτερα αυξημένη στα δύο αεροδρόμια, αλλά και στο Κέντρο Ελέγχου Πτήσεων Λευκωσίας (ΚΕΠΛ)”.

Σε σημερινή ανακοίνωση το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας αναφέρει ότι η συσσωρευμένη μέση ετήσια καθυστέρηση πτήσεων να ανέρχεται μόλις 0,69 λεπτά ανά πτήση μέχρι το Σεπτέμβριο του 2016, σε σχέση με 2,76 λεπτά ανά πτήση την αντίστοιχη περίοδο του 2015, σύμφωνα και με τις μηνιαίες στατιστικές αναφορές που δημοσιεύονται από τον αρμόδιο τομέα του Διαχειριστή Δικτύου του EUROCONTROL.

“Παρ’ όλες τις πιο πάνω δύσκολες επιχειρησιακές συνθήκες, η προσπάθεια για τη μείωση των καθυστερήσεων ήταν αξιοσημείωτη και στηρίχτηκε πάνω σε ένα συστημικό επίπεδο που αποτελείται από το ανθρώπινο δυναμικό, τεχνικό εξοπλισμό και Διεύθυνση”, αναφέρει το Τμήμα, προσθέτοντας ότι “πρωτεύοντα ρόλο και στα τρία μέρη του επιπέδου παροχής υπηρεσιών έπαιξε το ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο από διάφορες θέσεις διαχειρίστηκε τις ροές της εναέριας κυκλοφορίας με ασφάλεια και αυξημένη αποδοτικότητα”.

Αυξημένη η αεροπορική κίνηση

Σύμφωνα με το ΤΠΑ, στα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου καταγράφηκε μεγάλη αύξηση του αριθμού πτήσεων συγκριτικά με το 2015. Συγκεκριμένα, για την περίοδο Μαΐου-Σεπτεμβρίου 2016, η οποία αντιπροσωπεύει την καλοκαιρινή περίοδο της αεροπορικής κίνησης, ο Πύργος Ελέγχου Αεροδρομίου Λάρνακας εξυπηρέτησε συνολικά 30.595 διεθνείς πτήσεις, ενώ κατά την αντίστοιχη περσινή περίοδο εξυπηρέτησε 23.918, με το ποσοστό αύξησης να ανέρχεται στο 28%.

Για την ίδια περίοδο του 2016, ο Πύργος Ελέγχου Πάφου εξυπηρέτησε 8.995 πτήσεις, σε σύγκριση με 8.425 πτήσεις την ίδια περίοδο του 2015, παρουσιάζοντας ένα ποσοστό αύξησης 7%.

“Με τις προσπάθειες, τον ζήλο, τον επαγγελματισμό και το ομαδικό πνεύμα του προσωπικού των Πύργων Ελέγχου, η διαχείριση της αεροπορικής κίνησης έγινε με επιτυχία, χωρίς σοβαρά προβλήματα”, προσθέτει.

Αναφορικά με το ΚΕΠΛ, το ΤΠΑ αναφέρει ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016, αυτό εξυπηρέτησε τον ίδιο σχεδόν αριθμό αεροσκαφών συγκριτικά με την ήδη αυξημένη χρονιά του 2015 (σε σχέση με το 2014) και σημειώνει ότι “σημαντική διαφορά του 2016 σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, αποτελεί η βελτίωση των επιδόσεων της παροχής υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, αφού οι καθυστερήσεις πτήσεων έχουν μειωθεί κατά 75%, συγκριτικά με το 2015”.

Προσθέτει ότι “το ΚΕΠΛ, λόγω της γεωγραφικής θέσης της Κύπρου, που γειτνιάζει με μη ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και χώρες στις οποίες υπάρχουν πολεμικές επιχειρήσεις, αντιμετωπίζει αρκετές φορές αυξημένες και περίπλοκες ροές εναέριας κυκλοφορίας, που δεν τυγχάνουν αποτελεσματικής διαχείρισης από τον EUROCONTROL”.

Αναφέρει επίσης ότι η σημαντική αύξηση της κυκλοφορίας από το Ισραήλ και η διόδευση της κυκλοφορίας αυτής αποκλειστικά από την Κυπριακή Περιοχή Ελέγχου Πτήσεων (FIR) συμβάλουν στην αξιοσημείωτη αύξηση του φόρτου εργασίας και προσθέτει ότι “οι λόγοι αυτοί, μαζί με την έλλειψη συνεργασίας και συντονισμού της Τουρκίας, συνεχίζουν να επιβαρύνουν την προσπάθεια του προσωπικού για διαχείριση της κυκλοφορίας και επιφέρουν τις συγκεκριμένες καταγεγραμμένες καθυστερήσεις για το 2016”.

“Οι αυξημένοι ρυθμοί εξυπηρετήσεως ανά τομέα και μονάδα, η βελτιστοποιημένη διαχείριση, αλλά και οι υπόλοιπες υποστηρικτικές λειτουργίες του προσωπικού, όπως τεχνική υποστήριξη, συνεχής εκπαίδευση, εκπαίδευση νέου προσωπικού, κ.α., επέφεραν τα πολύ καλά αποτελέσματα του 2016”, προσθέτει.

Σύμφωνα με το ΤΠΑ, “η προσπάθεια αυτή αναμένεται να είναι συνεχής με σκοπό τις μόνιμα χαμηλές καθυστερήσεις και με μόνιμα ψηλά τα επίπεδα ασφάλειας”.

“Το προσωπικό των πιο πάνω Μονάδων Ελέγχου, παρά τις δύσκολες συνθήκες που αντιμετωπίζει, επέδειξε ιδιαίτερο επαγγελματισμό, αξιέπαινη προσπάθεια και ζήλο, ανταποκρινόμενο αποτελεσματικά στην εκτέλεση των καθηκόντων του για αποτελεσματική διαχείριση της κίνησης με ασφάλεια και αξίζει συγχαρητήρια”, καταλήγει το ΤΠΑ.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση