ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πάτωσαν οι κύπριοι μαθητές στο τέστ του PISA

Πήραν την 49η θέση από τις 72 χώρες που συμμετείχαν

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Προβηματισμό για το επίπεδο του εκπαιδευτικού μας συστήματος αποτελούν τα αποτελέσματα του τεστ διεθνούς αξιολόγησης PISA, αφού με τις επιδόσεις των κύπριων μαθητών, η Κύπρος κατέλαβε την 47η θέση, από τις 72 χώρες οι οποίες συμμετείχαν. Στην 43η θέση βρίσκεται η Ελλάδα.

Οι επιδόσεις των κύπριων μαθητών είναι σχεδόν σε όλα τα πεδία κάτω του μέσου όρου, ενώ στο μόνο πεδίο που καταφέρνει να ξεπεράσει το μέσο όρο, είναι τα μαθηματικά. Ωστόσο σύμφωνα με την έκθεση PISA η επίδοση των μαθητών μας έπεσε σε τρία επίπεδα. Στις Θετικές Επιστήμες από 438 το 2012 έπεσε πέντε μονάδες, στις 433. Το ίδιο συνέβη και στα Μαθηματικά από 440 το 2012 μειώθηκε κατά τρεις μονάδες, στις 437. Αποκορύφωμα η απόκλιση των έξι μονάδων το 2015 στην ανάγνωσή/ κατανόηση κειμένου από 449 στις 443.

Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι σύμφωνα με τα στοιχεία οι Κύπριοι μαθητές που είχαν ολοκληρώσει την προσχολική εκπαίδευση σημείωσαν σημαντικά καλύτερα αποτελέσματα στα μαθηματικά σε σύγκριση με τους συμμαθητές τους που δεν συμμετείχαν καθόλου ή συμμετείχαν για ένα μόνο έτος στην προσχολική εκπαίδευση.

Το πρόγραμμα PISA αφορά στην έρευνα για τις δεξιότητες και ικανότητες μαθητών ηλικίας 15 μέχρι 16 ετών στα μαθηματικά, τις θετικές επιστήμες και την ανάγνωση και τα αποτελέσματα αποτυπώνουν πολυμορφία επιδόσεων στα κράτη μέλη.

Προβληματισμός από το Υπουργείο Παιδείας

Τα αποτελέσματα αυτά αποτελούν σημαντικά εργαλεία για προβληματισμό και ενδυναμώνουν τις προσπάθειες μας για ουσιαστικό εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Τα τελευταία χρόνια οι προσπάθειες αυτές έχουν συστηματοποιηθεί προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις.

Στη βάση του Στρατηγικού Σχεδιασμού του, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού καταβάλλει επίπονη και επίμονη προσπάθεια, ώστε σφαιρικά και συστημικά, να βελτιώσει τόσο τις δομές όσο και το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι έχουμε προβεί σε σοβαρές αλλαγές στα Αναλυτικά και Ωρολόγια Προγράμματα των σχολείων, έχουμε εκσυγχρονίσει τις πολιτικές μας που αφορούν στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς (σύστημα διορισμών, επιμόρφωση και επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών) και προχωρούμε σε βελτιώσεις και αλλαγές στα θέματα αξιολόγησης εκπαιδευτικού και μαθητή, ηλεκτρονικής διακυβέρνησης των σχολείων μας, κ.ά.

Τα αποτελέσματα όλων αυτών των αλλαγών αναμένεται να φανούν κατά τα επόμενα χρόνια, όταν θα έχουν εφαρμοστεί και εμπεδωθεί οι μεταρρυθμιστικές πολιτικές μας.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση

X