ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Αλαλούμ με καφετέριες σε σκάφη στο Blue Lagoon

Παρά τα όσα διαβεβαιώνουν κατά καιρούς οι αρμόδιοι, δεν υπάρχει αποτελεσματικός έλεγχος για την προστασία της θαλάσσιας περιοχής του Ακάμα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Μια μόνο επίσκεψη στην χερσόνησο του Ακάμα και πιο συγκεκριμένα στο Blue Lagoon είναι αρκετή  για να διαπιστώσει κανείς ότι επικρατεί χάος και αλαλούμ στον τρόπο χρήσης της περιοχής, τόσο από τα σκάφη όσο και τους μεμονωμένους επισκέπτες.

Σκάφη με καφετέριες, σκάφη με φουκούδες κυκλοφορούν στο θαλάσσιο μέρος προσφέροντας στους επιβάτες, φαγητό, μαζί με την τιμή του εισιτηρίου ενώ είναι προφανές ότι το άναμμα καρβούνων μπορεί να καταστεί επικίνδυνο είτε για πυρκαγιά, είτε και για ρύπανση των υδάτων. Την ίδια ώρα μεμονωμένοι επισκέπτες κατασκηνώνουν ανεξέλεγκτα, αφού δεν υπάρχει συγκεκριμένος κατασκηνωτικός χώρος στην περιοχή. Και όλα αυτά σε χώρους που αποτελούν τον εθνικό πλούτο της χώρας μας.

Πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό θέμα, αναφέρει σχετικά ο Κυριάκος Κοφτερός, λειτουργός του Τμήματος Εμπορικής ναυτιλίας. Μιλώντας στην «Κ» ο κ. Κοφτερός αναφέρει ότι σε ότι αφορά τις αρμοδιότητες του τμήματος του, δεν περιλαμβάνεται η έκδοση αδειών για σκάφη- καφετέριες αλλά περιορίζεται στην έκδοση πιστοποιητικού ασφαλείας. «Κάποιο κενό πρέπει να υπάρχει. Δεν υπάρχει ειδική άδεια για να λειτουργεί καφετέρια σε σκάφος»

Ενώ ανέφερε ότι η λειτουργία τέτοιου σκάφους αφορά τις υγειονομικές υπηρεσίες, οι οποίες με τη σειρά τους ελέγχουν κατά πόσο τηρούνται οι κανόνες ώστε να διασφαλίζεται η υγεία των επιβατών και δεν είναι άρμόδιες για έκδοση αδειών.

Κάποιο κενό πρέπει να υπάρχει. Δεν υπάρχει ειδική άδεια για να λειτουργεί καφετέρια σε σκάφος. Εμείς ελέγχουμε το σκάφος για διαρροή λυμμάτων, σημείωσε ο κ. Κοφτερός.  'Εθεσε θέμα παράλληλα και για την ασφάλεια από πλευράς υγείας των επιβατών του σκάφους και την απουσία απινιδωτών από σκάφη τα οποία μεταφέρουν πέραν των 150 επιβατών. Όπως ανέφερε, ενώ η νομοθεσία προνοεί ότι πρέπει να υπάρχουν απινιδωτές σε πλοία εντούτος δεν διευκρινίζει τα κριτήρια για τα οποία ένα σκάφος είναι απαραίτητο να έχει απινιδωτή.  Από την πλευρά του το τμήμα εμπορικής ναυτιλίας έχει ενημερώσει σχετικά το υπουργείο υγείας και τον σύνδεσμο ακτοπλοϊκών σκαφών ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Κοφτερό, δεν υπήρξε μεγάλη ανταπόκριση.

Πάντως το Τμήμα Περιβάλλοντος αναφέρει ότι οι έλεγχοι που πραγματοποιούνται στην κρατική δασική έκταση είναι καθημερινοί ώστε να να περιοριστεί τουλάχιστον η ανεξέλεγκτη κατασκηνωτική δραστηριότητα και να αποτρέπονται τυχόν πυρκαγιές. Σε πιο μακροπρόθεσμο επίπεδο, το Υπουργείο Γεωργίας ετοιμάζει την υλοποίηση του εθνικού σχεδίου για τον Ακάμα, οι εργασίες του οποίου αναμένεται να ξεκινήσουν περί τα μέσα Σεπτεμβρίου.

 

 

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση