ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Απάντηση Επιτρόπου Διοικήσεως σε δημοσίευμα του «Φ»

«Αποσπασματική και επιλεκτική η διαρροή»

24sports.com.cy

info@24sports.com.cy

Με ανακοίνωση της η Επίτροπος Διοικήσεως και Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Μάρια Στυλιανού Λοττίδη, σχολιάζει την επιλεκτική και αποσπασματική διαρροή επιστολής, η οποία είδε το φώς της δημοσιότητας το Σάββατο (12/5), στην εφημερίδα «Φιλελεύθερος».

Όπως σημειώνει η Επίτροπος, «η εν λόγω επιστολή απαντήθηκε» με επιστολή της στις 22 Μαρτίου 2018, θέτοντας δύο θεμελιώδη ερωτήματα και με βάση αυτή, ακολούθησε επιστολή στήριξης του Διεθνούς Ινστιτούτο Επιτρόπων Διοικήσεως (IOI), με ημερομηνία 13 Μαρτίου 2018.

Παράλληλα, σημειώνεται ότι η επιστολή του Διεθνούς Ινστιτούτου Επιτρόπων Διοικήσεως αναφέρει χαρακτηριστικά πως «προσπάθεια που αντικαθιστά την κρίση της Επιτρόπου, με αυτή του Γενικού Ελεγκτή, κατά τη διάρκεια ενός ελέγχου, θα παραβίαζε την ανεξαρτησία σας, και αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, το ΙΟΙ θα εξέταζε το ενδεχόμενο λήψης περαιτέρω μέτρων σύμφωνα με την πολιτική μας τακτική».

Δείτε αυτούσια την ανακοίνωση της Επιτρόπου:

Έλαβα γνώση της επιλεκτικής και αποσπασματικης διαρροής επιστολής του Γενικού Εισαγγελέα της Δημοκρατίας ημερομηνίας 8,Μαρτίου 2018 ,που δημοσιεύτηκε σήμερα 12,Μαΐου 2018 στην εφημερίδα φιλελεύθερος και σημειώνω ότι :

Αφενός η εν λόγω επιστολή απαντήθηκε με επιστολή μου ημέρομηνιας 22, Μαρτιου 2018 θέτοντας δυο θεμελιώδη ερωτήματα ,και αφετέρου ότι είναι επι αυτής της επιστολής που ακολούθησε η επιστολή στήριξης του «IOI» (INTERNATIONAL OMBUDSMAN INSTITUTE) με ημερομηνία 13,Μαρτίου 2018.

Στην εν λόγω επιστολή μου ημέρ.22.3.18 προς τον Γενικό Εισαγγελέα της Δημοκρατίας , αφού επισύναψα καθηκοντως την επιστολή του «IOI» προς ενημέρωση του ανέφερα μεταξύ άλλων:

« Εκ παραδρομής, όμως, δεν φαίνεται να τέθηκε ενώπιον σας και να λήφθηκε υπόψη το άρθρο 7 του ίδιου πιο πάνω Νόμου (Ν. 113(I)/2002), το οποίο φέρει τον πλαγιότιτλο «Άρση αμφιβολιών για εξουσία Γενικού Ελεγκτή» και αναφέρει επί λέξει τα εξής:

«Προς αποφυγή οποιασδήποτε αμφιβολίας, με τον παρόντα Νόμο δηλώνεται ότι ο Γενικός Ελεγκτής έχει εξουσία και δύναται να διεξάγει διαχειριστικό έλεγχο σε Υπουργείο, ή τμήμα ή υπηρεσία του, σε οποιοδήποτε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου, δήμο, κοινοτικό συμβούλιο ή σε άλλο ταμείο ή οργανισμό που ελέγχεται από αυτόν, για να διαπιστώσει αν οι πιο πάνω λειτουργούν και χρησιμοποιούν τους διαθέσιμους πόρους τους με οικονομικό, αποδοτικό και αποτελεσματικό τρόπο.»

Είναι προφανές ότι ο ίδιος ο νομοθέτης ενέταξε το άρθρο 7 στο συγκεκριμένο νομοθέτημα ακριβώς επειδή ανησυχούσε ... καθόρισε πολύ συγκεκριμένα και περιοριστικά, προς άρση κάθε αμφιβολίας, τα πρόσωπα στα οποία ο Γενικός Ελεγκτής έχει εξουσία διαχειριστικού ελέγχου και στα οποία, ο Επίτροπος Διοικήσεως και Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, δεν περιλαμβάνεται.»

Επιπλέον με την ίδια επιστολή έθεσα προς προβληματισμό ποια θα ήταν η θέση του Γενικού Εισαγγελέα αν ελάμβανε υπόψη αφενός το πιο πάνω άρθρο αφετέρου ποια θα ήταν η τύχη και η αξία των εκθέσεων του/της Επιτρόπου , εάν ο κάθε ελεγχόμενος, στην προκειμένη περίπτωση ο Γενικός Ελεγκτής, για αποφυγή συμμόρφωσης του με το περιεχόμενο της, αναζητούσε και τελικά ελάμβανε γνωμάτευση από τον Γενικό Εισαγγελέα της Δημοκρατίας, με τυχόν διαφορετικό περιεχόμενο από την Έκθεση της Επιτρόπου.

Αυτό δεν θα κατέλυε το Θεσμό του «Επιτρόπου»...;

Σχετική είναι η Απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου ημερομηνίας 17 Δεκεμβρίου 2014, στην Υπόθεση αρ. 1695/2009, Νικολέττα Χαραλαμπίδου v. Κυπριακής Δημοκρατίας, στην οποία αναφέρονται τα εξής:

«...Θεωρώ λοιπόν ότι μια απόφαση που λαμβάνεται από όργανο στο οποίο έχει ανατεθεί η αποφασιστική και αποκλειστική αρμοδιότητα, μπορεί να τύχει ελέγχου από ανώτερο ιεραρχικά όργανο και όχι από το Γενικό Εισαγγελέα. Ο τελευταίος δεν έχει εξουσία να απορρίψει ή αγνοήσει τις εισηγήσεις του Επιτρόπου.»

Σε απόλυτη συμφωνία και εναρμόνιση με τα πιο πάνω βρίσκονται και οι απόψεις του International Ombudsmen Institute (“IOI”)... το οποίο απάντησε αμέσως μετά την επιστολή του Γενικού Εισαγγελέα (8.3.18),υποδυκνειοντας ότι η Επίτροπος δεν δύναται να λαμβάνει οποιαδήποτε κατεύθυνση από οποιαδήποτε δημόσια αρχή... Συγκεκριμένα αναφέρθηκε ότι:

«...Είναι σαφές ότι οποιαδήποτε προσπάθεια που αντικαθιστά την κρίση της Επιτρόπου, με αυτή του Γενικού Ελεγκτή, κατά τη διάρκεια ενός ελέγχου, θα παραβίαζε την ανεξαρτησία σας, και αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, το ΙΟΙ θα εξέταζε το ενδεχόμενο λήψης περαιτέρω μέτρων σύμφωνα με την πολιτική μας τακτική.

...Η ανεξαρτησία αποτελεί θεμελιώδη πτυχή του θεσμού του Διαμεσολαβητή, όπως ορίζεται στα άρθρα 2 και 6 των κανονισμών του ΙΟΙ, σύμφωνα με τους οποίους ένας Ombudsman «δεν δύναται να λαμβάνει οποιαδήποτε κατεύθυνση από οποιαδήποτε δημόσια αρχή που θα έθετε σε κίνδυνο την ανεξαρτησία του».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

24sports.com.cy

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση

X