ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μαχητής της ζωής... το μήνυμα που στέλνει η μητέρα ενός τετραπληγικού μαθητή (pics)

Μητέρα ενός τετραπληγικού αγοριού με εγκεφαλική παράλυση και κώφωση δίνει τον δικό της προσωπικό αγώνα για τα δικαιώματα των παιδιών με κινητικές δυσκολίες

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να υποκλιθείς στο μεγαλείο αυτού του παιδιού και από την άλλη να προβληματιστείς για τα κενά που υπάρχουν στον τομέα της παιδείας.

Μητέρα τριών παιδιών το ένα εκ των οποίων γεννήθηκε με τετραπληγία, εγκεφαλική παράλυση και κώφωση η κ. Γιούλα Πιτσαλή δίνει τον δικό της προσωπικό αγώνα για τα δικαιώματα των παιδιών με κινητικές και όχι μόνο δυσκολίες και μας αποδεικνύει ότι η ισχυρή θέληση και η αγάπη κάνει τα αδύνατα … δυνατά.

Η κ. Πιτσιαλή πόσταρε πρόσφατα στην προσωπική της σελίδα στο Facebook το ενδεικτικό του γιού της και βλέποντας κανείς την βαθμολογία του μικρού μόνο θαυμασμό και δέος μπορεί να νιώσει γι αυτή την γυναίκα αλλά και το παιδί της. Από την ανάρτηση της δεν έλειψε και η κριτική για τα σχολεία και το σύστημα παιδείας γενικότερα αφού τα κενά που παρουσιάζονται λειτουργούν αποτρεπτικά στο να εξελιχθεί ένα παιδί με αναπηρία, και να λάβει τις απαραίτητες γνώσεις σε ένα περιβάλλον ίσων ευκαιριών.

Μια τεράστια νίκη η οποία οφείλεται και στον ατομικό συνοδό του παιδιού, κύριο Κωνσταντίνο Μαλεκκίδη, ο οποίος δεν περιορίστηκε στα καθημερινά καθήκοντα του συνοδού αλλά με υπομονή και επιμονή επεξηγούσε στο παιδί τα μαθήματα που παρέδιδαν οι καθηγητές στην τάξη.

Στην ανάρτηση της στο facebook η κυρία Πιτσιαλή μέσα από ένα συγκινητικό κείμενο, ευχαριστεί τον κύριο Μαλεκκίδη για την αυταπάρνηση και την ανθρωπιά του και εξηγεί τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ώστε να δώσει τα απαραίτητα εφόδια στο παιδί προκειμένου μπορέσει να ενταχθεί στο κοινωνικό σύνολο.

Διαβάστε αναλυτικά τα όσα αναφέρει στην ανάρτηση της:

«Πήραμε σήμερα το ενδεικτικό της Α Γυμνασίου. Μια χρονιά με πολλές εντάσεις και αγώνες να αποδείξουμε ότι ένα παιδί με τετραπληγία και απώλεια ακοής μπορεί να φοιτήσει στο Γυμνάσιο. Ένα παιδί που καταδικάστηκε πρίν ακόμη αρχίσει το Σχολείο να φοιτήσει σε διαχωριστικού πλαίσια εκπαίδευσης (ίδρυμα σπαστικών και αναπήρων, μονάδα στο δημοτικό) χωρίς να του δώσουν πρόσβαση στην εκπαιδευση όπως άλλα παιδιά της ηλικίας του. Κρίθηκε δηλαδή βάση της αναπηρίας του ότι δεν είναι εκπαιδεύσιμος. (φοίτησε μόνο σε 2 τάξεις στο δημοτικό και μόνο κάποιες ώρες).

Στο Γυμνάσιο, μας αρνήθηκαν την ειδική εκπαιδευτικό για κωφά, που θα βοηθούσε το παιδί να αναπτύξει τις γνώσεις του στα ελληνικά, μας αρνήθηκαν στην ατομική του στήριξη να διδάσκετε βάση του δικού του επιπέδου. Μας έλεγαν συνέχεια ότι επειδή είναι κανονικός μαθητής πρέπει να κάνει μόνο την ύλη!! Εδωσαν οδηγίες να γίνονται καταγράμμα τα ίδια διαγωνίσματα με τα άλλα παιδιά για να μην αδικήσουμε τα άλλα παιδιά (την αδικία που βίωνε ο ίδιος που είχε να αντιμετωπίσει μια εκπαιδευτική ύλη που όταν γραφόταν σίγουρα δεν ληφθηκαν υπόψην οι δικές του εκπαιδευτικές ανάγκες δεν τους ενδιέφερε).

Οι καθηγητές είχαν να μεταφέρουν τα κείμενα σε συμβολογράφο για να μπορεί ο μαθητής να διαβάσει την ύλη του. Εκει να δείτε , μαργαριτάρια (πολλές ήταν οι φορές που το σύμβολο δεν είχε καμία σχέση με το περιεχόμενο..Κάθε φορά που υποδικνύαμε τις αδυναμίες ακούγαμε το ίδιο ποιήμα : εμείς δεν είμαστε ειδικοί, κάνουμε ότι μπορούμε (και υπονοούσαν: τώρα εσείς τί θέλετε από μας , εμείς είμαστε καθηγητές για κανονικά παιδιά , αυτό το σχολείο είναι για ᾽κανόνικά παιδιά᾽) Θύμωσαν μαζί μας, η διευθυνση στο τέλος δύσκολα μας χαιρετούσε, η ατμοσφαιρα ηλεκτρισμένη ...οι αχάριστοι γονείς, οι ανικανοποίητοι,οι παράλογοι ...

Όχι όλοι οι καθηγητές όμως, να μην είμαστε άδικοι, ήταν και αυτοί που προσπάθησαν , που πραγματικά προσπάθησαν να διδάξουν το παιδί.

Για μας αυτό το ενδικτικό, είναι μια νίκη, μια επιβεβαίωση ότι το να φοιτήσει ο Νικόλας σε κανονική τάξη Γυμνασίου, παρόλα τα κενά που του άφησε η ημιτελής του φοιτηση στο Δημοτικό ήταν η σωστή απόφαση.

Ήταν ένα ταξίδι γνώσης για τον ίδιο, έμαθε για τα κύταρα,τον ανθρώπινο οργανισμό , για το ηλιακό σύστημα , για την προιστορία, τους Αιγυπτιους, τους Αθηναίους, για την Δημοκρατία !.. Κάθε φορά που διαβάζαμε (πάντα με βίντεο ή εικόνες) άνοιγε διάπλατα τα μάτια του και προσπαθούσε να ρουφίσει γνώσεις. Πάντα πήγαινε χαρούμενος στο σχολείο , πάντα με ενθουσιασμό στα διαγωνίσματα, στις εξετάσεις, ήθελε να τον ρωτήσουν για να δείξει ότι έμαθε , ότι μπορεσε και αυτός επιτέλους να μάθει !!

Αυτή την νίκη την ωφείλουμε στον ατομικό μας συνοδό ο οποίος ενδιαφέρθηκε να περάσει στον Νικόλα , όλα όσα λέγονταν στην τάξη . Ο Constantinos Malekkides, τον οποίο ευχαριστούμε πολύ , δεν αρκέστηκε στα καθηκοντα του συνοδού με τα οποία προσλήφθηκε ( επικοινωνία -σιτηση -τουαλέτα ) αλλά κάθε λεπτό στην τάξη επεξηγούσε στον Νικόλα τί λεγόταν και του έδειχνε φωτογραφίες για να μάθει πρώτα την νοηματική και μετά όπου ήταν δυνατόν λεξιλόγιο. Ηταν ο διερμηνέας του , χωρίς να αμοίβετε μάλιστα γι αυτό.Ήταν το μέσο του για να επικοινωνήσει με το περιβάλλον του , για πρώτη φορά , ολόκληρη την σχολική μέρα ( και όχι μόνο δύο ώρες ) ,ήταν η πρόσβασή του στην σχολική κοινότητα.

Τέρμα τώρα , δεν θα ξαναέρθουμε αντιμέτωποι με τις εισηγήσεις σας, ειδικές μονάδες , ειδικά σχολεία , είμαστε μαθητές της Β Γυμνασίου με το σπαθί μας , γιατί όταν μας το επιτρέψετε , κι εμείς μπορούμε να μάθουμε ! Φτάνει να μας το επιτρέψετε.
Όταν τα σχολεία απευθυνθούν σε όλους τους μαθητές τότε όλοι οι μαθητές μπορούν να μάθουν !

ΥΓ. Τα παιδιά στο σχολείο μας ήταν όλα εξαιρετικά , όλα από διάφορες εθνικότητες και θρησκείες , όλα με την δική τους πονεμένη Ιστορία ,αλλά με μια καρδιά τεράστια και με σεβασμό προς την διαφορετικότητα. Σας ευχαριστούμε για την υπέροχη χρονιά»

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση

X