ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μεγάλες φουρτούνες στα θαλάσσια αθλήματα

Σε κινητοποιήσεις κατέρχονται οι ιδιοκτήτες σε ένδειξη διαμαρτυρίας – Ζητούν κρατική στήριξη για να αποφύγουν τις χρεοκοπίες

Αδυνατούν να καταβάλουν το τέλος για την άδεια χρήσης της παραλίας που ανέρχεται σε μερικές χιλιάδες οι ιδιοκτήτες Μέσων Θαλάσσιων Αθλημάτων. Όπως σημειώνει στην «Κ», ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Θαλάσσιων Αθλημάτων, Δημήτρης Χ’’ Δημητρίου, οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα λόγω και της κρίσης του κορωνοϊού, ενώ οι περισσότερες παραμένουν κλειστές εν μέσω καλοκαιρινής περιόδου καθώς η μείωση του τουρισμού επιδρά αρνητικά στις εργασίες τους. Στην Κύπρο λειτουργούν γύρω στις 57 επιχειρήσεις θαλάσσιων αθλημάτων που σύμφωνα με τον κ. Χ’’ Δημητρίου βρίσκονται σε δεινή οικονομική θέση. Όπως τονίζει, ορισμένες επιχειρήσεις λειτουργούν από πέρυσι με 90-95% μείωση των εσόδων τους. Όπως υποστηρίζει ο Σύνδεσμος Θαλάσσιων Αθλημάτων, τοπική αρχή ζήτησε το 100% του τέλους για την άδεια χρήσης της παραλίας εν μέσω μίας δύσκολης περιόδου.

Οι άδειες που λήγουν το 2019 έχουν παραταθεί μέχρι το τέλος του 2020 ενώ, σύμφωνα με τον Χ’’ Δημητρίου, οι τοπικές αρχές δεν έχουν ακόμη προχωρήσει σε προκήρυξη προσφορών λόγω καθυστέρησης των διαδικασιών από την κρίση του κορωνοϊού.

Μάλιστα, οι ιδιοκτήτες μέσων θαλάσσιων αθλημάτων αποφάσισαν να κατέλθουν σε κινητοποιήσεις με αρχή την ερχόμενη Δευτέρα έξω από τα Υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών καθώς, όπως υποστηρίζουν, δεν έχουν καμία ανταπόκριση σχετικά με τα αιτήματά τους αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Όπως ανέφερε στην «Κ» ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Θαλάσσιων Αθλημάτων, ο κλάδος ταλανίζεται από ετσιθελικές συμπεριφορές των τοπικών αρχών και από μη εφαρμογή βασικών προνοιών του περί προστασίας παραλιών νόμου όπως η μη έγκαιρη κήρυξη προσφορών όπως προβλέπει η νομοθεσία, η τροποποίηση και η μετακίνηση σημείων παροχής διευκολύνσεων σε επικίνδυνες περιοχές και ακατάλληλες για τον σκοπό αυτό, ενώ από πλευράς της Κεντρικής Επιτροπής Παραλιών παρουσιάζεται παντελής απουσία και άρνηση επιτήρησης και επίβλεψης της ομοιόμορφης εφαρμογής της νομοθεσίας από τους Δήμους και κοινότητες.

«Σημειώνουμε την από πλευράς Υπουργείου Εσωτερικών μη ανάληψη εποπτικού και καθοδηγητικού ρόλου ως οφείλει καθώς και την μη εξέταση πάγιων αιτημάτων, από πλευράς Υπουργείου Οικονομικών, που αφορούν μείωση του ΦΠΑ σε επίπεδα όπου βρίσκονται άλλες τουριστικές επιχειρήσεις, επιστροφή του φόρου κατανάλωσης καυσίμων που χρησιμοποιούνται για τις εργασίες μας που είναι ευρωπαϊκή οδηγία. Άλλοι συναφείς κλάδοι όπως π.χ. οι καταδύσεις, οι ενοικιάσεις σκαφών αναψυχής τυγχάνουν επιστροφής φόρου κατανάλωσης. Σε τι διαφέρουμε εμείς;», διερωτάται ο κ. Χ’’ Δημητρίου. «Ζητήσαμε τη στήριξη του κλάδου μας που εξαρτάται απόλυτα από τον τουρισμό με μείωση του ΦΠΑ και επιστροφή του φόρου κατανάλωσης καυσίμων: Απάντηση καμία.

Ζητήσαμε την παρέμβαση της Πολιτείας για να σταματήσουν οι αυθαιρεσίες κάποιων τοπικών αρχών που λειτουργούν ως πραγματικά «φέουδα»: Ανταπόκριση καμία. Ζητήσαμε από τις τοπικές αρχές τη στήριξή τους και τη μείωση των ετήσιων τελών της άδειας μας στην παραλία: Ουδεμία απάντηση», αναφέρει ο Σύνδεσμος που ζητεί, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία ενός ενιαίου σχεδίου χρήσης των παραλιών για την ασφάλεια και την υγεία τόσο των παρόχων όσο και των χρηστών των υπηρεσιών.

3 επιχειρήσεις στον ίδιο δίαυλο

Επιπλέον, όπως υποστηρίζει ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Θαλάσσιων Αθλημάτων, στο Παραλίμνι, τίθεται ζήτημα επικινδυνότητας για τρεις ή και τέσσερις επιχειρήσεις θαλάσσιων αθλημάτων στο ίδιο σημείο της παραλίας Βρύση και κατ’ επέκταση στον ίδιο δίαυλο. Πρόκειται για απόφαση της τοπικής αρχής στην οποία οι ιδιοκτήτες θαλάσσιων αθλημάτων αντιδρούν έντονα, σημειώνοντας ότι «με την ανοχή και ανυπαρξία της Κεντρικής Επιτροπής Παραλιών μετακινούνται και στοιβάζονται πόστα θαλάσσιων αθλημάτων, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ασφάλεια και η υγεία των επιχειρηματιών».

«Με αυτήν την απόφαση, οποιοσδήποτε θέλει να κάνει θαλάσσιο άθλημα, κινδυνεύει», αναφέρει ο κ. Χ’’ Δημητρίου. Σύμφωνα με τον ίδιο, στο σημείο «ΒΡΥΣΗ Α» στον Πρωταρά ο μεγάλος αριθμός σκαφών, η στενότητα του χώρου, η ύπαρξη βράχων και υφάλων σε μικρό βάθος και οι συνθήκες ανταγωνισμού που συνεπάγονται δημιουργούν μια πολύ επικίνδυνη κατάσταση.

Παρόμοια πρόταση γίνεται και σε ό,τι αφορά στην παραλία «ΑΡΣΙΝΟΗ» στην Πόλη Χρυσοχούς με την οποία διαφωνούν οι ιδιοκτήτες θαλάσσιων αθλημάτων, ο δίαυλος ξεκινά στην ακτή με πλάτος 70 μέτρα αλλά λόγω των κυματοθραυστών το πλάτος περιορίζεται στα 40 μέτρα μόνο. Στον χώρο προτείνεται η τοποθέτηση τριών επιχειρήσεων για παροχή διευκολύνσεων θαλάσσιων αθλημάτων.

«Η πέραν της μίας επιχείρησης τοποθέτηση στον ίδιο δίαυλο εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους και υψηλή επικινδυνότητα λόγω μεγάλου αριθμού σκαφών και συνθηκών ανταγωνισμού», εξηγούν οι ιδιοκτήτες θαλάσσιων αθλημάτων, τονίζοντας ότι θα έπρεπε να τηρούνταν οι αποστάσεις κατά μήκος της παραλίας.

Ο Σύνδεσμος έχει καταθέσει για το συγκεκριμένο θέμα στο Υπουργείο Εσωτερικών σχετική μελέτη επικινδυνότητας, το οποίο απέρριψε την ένσταση καθώς «κατατέθηκε εκπρόθεσμα».

Επιπλέον, όπως υποστηρίζουν, η τοπική αρχή δεν κατέθεσε μελέτη καταλληλόλητας και επικινδυνότητας για τα σημεία που προτείνονται ενώ δεν έχει διεξαχθεί οποιαδήποτε σχετική έρευνα.

Καταλήγοντας, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Θαλάσσιων Αθλημάτων υπογραμμίζει ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει αυξητική τάση στα θαλάσσια ατυχήματα, αφήνοντας αιχμές για τον τρόπο με τον οποίο διενεργούνται σήμερα οι έλεγχοι από την Λιμενική Αστυνομία.

Έντυπη Έκδοση 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση