ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Μεσολαβητικό ρόλο για την κρίση στις δημόσιες συγκοινωνίες λαμβάνει η ΠΟΒΕΚ

Zητεί «τη σύγκληση της υπό αναφορά Αρχής το συντομότερο για να συζητήσουμε και ανταλλάξουμε απόψεις γύρω από το θέμα»

ΚΥΠΕ

Δύο επιστολές απέστειλε στο Υπουργείο Μεταφορών η Παγκύπρια Οργάνωση Βιοτεχνών Επαγγελματιών Καταστηματαρχών (ΠΟΒΕΚ). Η μία ημερομηνίας 10/12/2018 έχει ως θέμα της «Τα οικονομικά προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί από την αρχή της λειτουργίας του συστήματος Ανάθεσης στους φορείς και οι σημερινές απεργιακές κινητοποιήσεις των λεωφορειούχων».

Η δεύτερη είναι αντίγραφο αυτής που στις 12/12/2016 εστάλη στον τότε Υπουργό Μεταφορών, Μάριο Δημητριάδη. Αφορούσε αποκλειστικά την απεργία των λεωφορείων ΟΣΥΠΑ Πάφου. Τις επιστολές υπογράφει ο Κεντρικός Οργανωτικός Γραμματέας της Γενικής Συνομοσπονδίας της ΠΟΒΕΚ, Κυριάκος Μουστάκας.

Στην 1η επιστολή με ημερομηνία 10/12/2018 η ΠΟΒΕΚ ως εκ των μελών της Συμβουλευτικής Αρχής Μεταφορών ζητεί «τη σύγκληση της υπό αναφορά Αρχής το συντομότερο για να συζητήσουμε και ανταλλάξουμε απόψεις γύρω από το θέμα».

Σημειώνει ότι «είναι οξύμωρο ένα σύστημα το οποίο λειτουργεί για οκτώ χρόνια τώρα με όλα τα τρωτά του να θαφτεί και να μην βοηθηθεί να φτάσει στο τέρμα που είναι ακόμη ενάμιση χρόνος».

«Ελπίζουμε ότι το 2020 δεν θα γίνει το ίδιο λάθος» αναφέρει η ΠΟΒΕΚ για να προσθέσει ότι «το κόστος ανά χιλιόμετρο έχει επιφορτίσει την ευθύνη αποκλειστικά στο κράτος με πολύ υψηλό κόστος και αδυναμία σωστού ελέγχου καθώς επίσης απαλλάσσει τις εταιρείες από το επιχειρηματικό ρίσκο».

Επίσης, συνεχίζει η ΠΟΒΕΚ στην επιστολή της, «δημιουργεί και οικονομικό κόστος τέτοιο που αν δεν υπήρχε το κόστος αυτό θα μπορούσε να δοθεί στις εταιρείες και να μην φτάναμε σε αυτό το σημείο».

«Η φιλοσοφία του κόστος ανά χιλιόμετρο αντί κόμιστρο ανά χιλιόμετρο, έχει μετατραπεί ως αντικίνητρο για την λειτουργία των εταιρειών, πράγμα το οποίο γνωρίζουμε καλά ότι και εσείς συμφωνείτε, γι’ αυτό θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα συμφωνήσετε και στην τοποθέτηση που λέει ότι το επιχειρηματικό ρίσκο πρέπει να το έχει μόνο το κράτος» αναφέρει η ΠΟΒΕΚ.

Προσθέτει ότι «ως η μόνη πλέον αυτοκινητιστική οργάνωση που ήταν εμπλεκόμενη από την αρχή της προώθησης της Ανάθεσης, θέλει με την επιστολή της αυτή να δηλώσει παρόν για να βοηθήσουμε και τις δύο πλευρές για επίλυση της διαφοράς τους, παρά το ότι οι οκτώ φορείς που έχουν αναλάβει την Ανάθεση μεταφοράς των επιβατών δεν μας έχουν εμπλέξει σε αυτό το στάδιο των διαφορών τους με το Υπουργείο Μεταφορών, αφού έχουμε την δυνατότητα με βάση την εμπλοκή μας και τις γνώσεις μας να βοηθήσουμε αμφίδρομα».

Καταλήγοντας η ΠΟΒΕΚ εκφράζει την προσδοκία της» όπως η τοποθέτησή της αυτή ληφθεί σοβαρά υπόψη από το Υπουργείο Μεταφορών ώστε να πράξει τα δέοντα, δηλαδή να πληρώσει όλους τους λεωφορειούχους, αφού με τον τρόπο που έχει αναλάβει την ευθύνη ελέγχου για το κόστος χιλιομέτρου, ουσιαστικά οι λεωφορειούχοι αυτοί είναι υπάλληλοι του Υπουργείου και έχουν συλλογική σύμβαση η οποία πρέπει να τιμηθεί με τα καθοριζόμενα ποσά των συμβάσεων».

Η επιστολή κοινοποιείται, μεταξύ άλλων, στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Συγκοινωνιών & Έργων, στις Συνδικαλιστικές Οργανώσεις ΠΕΟ, ΣΕΚ, ΔΕΟΚ και σε ΟΣΕΛ Λτδ, ΕΜΕΛ Λτδ, Ο.ΣΥ.ΠΑ. Λτδ, Λεωφορεία Λάρνακος Ζήνωνας Λτδ, Ο.Σ.Ε.Α., Λ.Λ.Λ.Α. Υπεραστικά Λεωφορεία Λτδ, Π.Ε.Α.Λ. "ΤΥΛΛΗΡΙΑΣ" Λτδ, Δήμος Λευκωσίας και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση