ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αναστασιάδης: Έργα για σχολεία αξίας πέραν των 100 εκ. ευρώ

Μία ολιστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, σε ποικίλους τομείς και κατευθύνσεις

ΚΥΠΕ

Την τελευταία πενταετία έχουν ανεγερθεί 17 σχολικές μονάδες, 61 σχολεία ανακαινίστηκαν ενώ έγιναν 634 μικρότερης κλίμακας έργα συνολικής αξίας πέραν των 100 εκατομμυρίων ευρώ, δήλωσε σήμερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης, προσθέτοντας πως άλλα 46 έργα αξίας 50 εκατ. ευρώ βρίσκονται υπό εξέλιξη.

Σε χαιρετισμό του στην τελετή εγκαινίων της της αίθουσας πολλαπλής χρήσης της Τεχνικής Σχολής Παραλιμνίου, η οποία είναι αφιερωμένη στη μνήμη των εκ Παραλιμνίου θυμάτων της αεροπορικής τραγωδίας της 14ης Αυγούστου 2005, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης ανέφερε ότι το συγκεκριμένο έργο «αποτελεί μία ακόμα απόδειξη του ενδιαφέροντος που επιδεικνύει η Πολιτεία με τη συνδρομή και των συγγενών των θυμάτων της τραγωδίας, στο πλαίσιο της πολιτικής για παιδαγωγικό ανασχεδιασμό των σχολικών μονάδων, ώστε κάθε μια από αυτές να καταστεί ένας απόλυτα σύγχρονος, ασφαλής και λειτουργικός χώρος, όπου τα παιδιά μας θα απολαμβάνουν την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας και τη χαρά της μάθησης».

Ο σχολικός χώρος, συνέχισε, «αναγνωρίζεται ως το θεμέλιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς ο τρόπος που διαμορφώνεται, τόσο εσωτερικά όσο και υπαίθρια, επηρεάζει καθοριστικά την ποιότητα μάθησης των παιδιών.

Η απόφαση για αναβάθμιση της Τεχνικής Σχολής Παραλιμνίου αποκτά πρόσθετη αξία, αφού συμβάλλει αποτελεσματικά στην προετοιμασία των νέων μας, έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας, και κυρίως στον τομέα της τουριστικής βιομηχανίας, με δεδομένο μάλιστα ότι στην περιοχή, ο τουρισμός ακμάζει και αυξάνεται συνεχώς» είπε και σημείωσε πως «η περιοχή φιλοξενεί πέρα του ενός τρίτου του τουριστικού ρεύματος της πατρίδας μας».

Αφού είπε πως «η ανέγερση της συγκεκριμένης αίθουσας είχε καταστεί αναγκαία μετά και τη ραγδαία αύξηση του μαθητικού πληθυσμού της περιοχής», ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ανέφερε ότι «πρόκειται για ένα χώρο που θα αξιοποιείται για τη διοργάνωση ποικίλων δραστηριοτήτων, όχι μόνο από την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα του συγκεκριμένου σχολείου, αλλά και ευρύτερα από οργανωμένους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς της περιοχής».

Από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων μου, πρόσθεσε ο Πρόεδρος, «είχα εστιάσει μαζί με τους συνεργάτες μου σε μία ολιστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, σε ποικίλους τομείς και κατευθύνσεις. Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, σχεδίασε και ήδη εφαρμόζει μια σειρά από μεταρρυθμίσεις που αναβαθμίζουν συνολικά το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης».

Είπε ακόμα ότι «κύριο μέλημα της Κυβέρνησης ήταν να εξαλείψουμε στρεβλώσεις του παρελθόντος, εδώ και δεκαετίες, και να δημιουργήσουμε μια πιο ποιοτική και αποτελεσματική παιδεία» και ανέφερε ενδεικτικά ότι «εφαρμόσαμε πολιτικές για τον αξιοκρατικό διορισμό των εκπαιδευτικών που θα διδάσκουν στα σχολεία μας αλλά και για τη στήριξη τους καθ’ όλη τη διάρκεια της υπηρεσίας τους στο εκπαιδευτικό σύστημα και εκσυγχρονίσαμε το περιεχόμενο των μαθημάτων που διδάσκονται στα σχολεία μας καθώς και το ίδιο το σχολικό πρόγραμμα, όπως επίσης και τις μεθόδους διδασκαλίας, αξιοποιώντας την εμπειρογνωμοσύνη εκατοντάδων πανεπιστημιακών, τεχνοκρατών και έμπειρων εκπαιδευτικών».

Επίσης, συνέχισε «πετύχαμε με νομοθετικές ρυθμίσεις, την έγκαιρη και αποτελεσματική στελέχωση των σχολικών μας μονάδων, έχουμε εισάξει μια σειρά από πολιτικές και καινοτομίες που αποσκοπούν στο να δώσουν σε κάθε παιδί τη δυνατότητα να αποδώσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του, εφαρμόσαμε για πρώτη φορά ή διευρύναμε πετυχημένους θεσμούς που αγκαλιάστηκαν από την κοινωνία, όπως τα ολοήμερα, τα θερινά και τα ανοικτά σχολεία και προωθήσαμε στη Βουλή των Αντιπροσώπων και ψηφίστηκαν από αυτή νέοι Κανονισμοί, που εκσυγχρονίζουν συνολικά τη λειτουργία των σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων και των Τεχνικών Σχολών».

Ως αποτέλεσμα των εν λόγω πολιτικών και παρά τις οικονομικές δυσκολίες, συνέχισε, «κατά τη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας έχουν ολοκληρωθεί 17 ανεγέρσεις σχολικών μονάδων, 61 άλλα σχολεία ανακαινίστηκαν, ενώ έγιναν και 643 μικρότερης κλίμακας έργα, συνολικής αξίας πέραν των 100 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόσθετα, βρίσκονται υπό εξέλιξη άλλα 46 έργα, μεταξύ των οποίων και 9 νέες σχολικές μονάδες, συνολικής αξίας 50 εκατομμυρίων ευρώ».

Αναφερόμενος ειδικά στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, η οποία όπως είπε «σε πανευρωπαϊκό επίπεδο αναγνωρίζεται ως μια ισχυρή συνιστώσα του εκπαιδευτικού συστήματος που στηρίζει την ανάπτυξη και προετοιμάζει τους νέους για την είσοδό τους στην ενεργό επαγγελματική ζωή» ο Πρόεδρος Αναστασιάδης είπε πως «ότι έχει εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο και βρίσκεται σε εφαρμογή ολοκληρωμένος Στρατηγικός Σχεδιασμός, με τα αποτελέσματα των δράσεων του να είναι ήδη ορατά».

Συγκεκριμένα, σημείωσε, «οι κλάδοι και οι ειδικότητες που προσφέρουν οι Τεχνικές Σχολές αναθεωρήθηκαν σύμφωνα με τις ανάγκες και τις προοπτικές της κυπριακής οικονομίας, το ποσοστό της πρακτικής εξάσκησης στον χώρο εργασίας αυξήθηκε, τα Ωρολόγια και Αναλυτικά Προγράμματα αναδομήθηκαν και εκσυγχρονίστηκαν, η διαδικασία των εξετάσεων για πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση εξορθολογίστηκε ενώ υιοθετήθηκαν μέτρα και δράσεις για διαφώτιση του κοινού και αντιμετώπιση της προκατάληψης που υπήρχε πάντοτε για τη Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση».

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας «εξαιρετικής σημασίας θεωρείται και η δημιουργία νέων εργαστηρίων και γενικότερα η ανάπτυξη νέων υποδομών όπως και η επέκταση υφιστάμενων, ώστε να φιλοξενήσουν νέα προγράμματα και επιπρόσθετους μαθητές. Έχουν αρχίσει οι εργασίες για την ανέγερση της νέας Τεχνικής Σχολής Αγίου Λαζάρου στην Αραδίππου, σε αντικατάσταση της υφιστάμενης, ενώ παράλληλα αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες για τη δημιουργία ειδικά διαμορφωμένων κτηριακών εγκαταστάσεων και σε άλλες επαρχίες, όπως στην Πάφο, στη Λεμεσό όπου υπάρχει Τεχνική Σχολή αλλά προχωρούμε με την ανέγερση Ανωτέρας Τεχνικής Σχολής μετά την κατάργηση του ΑΤΙ».

Εξήγησε πως η ανέγερση Ανωτέρας Τεχνικής Σχολής «αποτελεί δωρεά ενός φίλου Ρώσου επιχειρηματία, ο οποίος θα δαπανήσει το ποσό των 10 εκατομμυρίων ευρώ προκειμένου στις αρχές του έτους να προχωρήσουμε στην προκήρυξη προσφορών, αλλά και στην επανάκτηση αυτού που έχουμε απωλέσει ως αποτέλεσμα της αναβάθμισης του ΑΤΙ στο ΤΕΠΑΚ κάτι που ήταν αναγκαίο, αλλά εξίσου αναγκαία είναι και η ύπαρξη μιας ανώτερης τεχνικής σχολής διότι σήμερα τα τεχνικά επαγγέλματα και γενικότερα η οικονομία του τόπου το απαιτεί».

Πρόσθεσε πως αυτός «είναι ένας θεσμός που αγκαλιάζεται από πολλούς διότι 80% των αποφοίτων μετα-λυκειακών ινστιτούτων εργοδοτούνται άμεσα. Γι’ αυτό αποδίδουμε ιδιαίτερη σημασία στην τεχνική εκπαίδευση και θα συνεχίσουμε να αποδίδουμε».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ
X