ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Διαπιστώνουν διακρίσεις στην εργοδότηση τους οι εκπαιδευτικοί των ολοήμερων

Φαίνεται να παρατηρούν υποβάθμιση της υπηρεσίας τους από το υπουργείο Παιδείας

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Σε ίδρυση σωματίου για την διαφύλαξη των εργασιακών τους δικαιωμάτων όπως αναφέρουν προχώρησαν οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι απασχολούνται στα προαιρετικά ολοήμερα σχολεία.

Όπως επισημαίνουν σε ανακοίνωση τους ο σκοπός του Παγκύπριου Συνδέσμου Παιδαγωγών Προαιρετικών Ολοήμερων Σχολείων (ΠΑΣΥΠΠ.Ο.Σ.) είναι η οργάνωση των εκπαιδευτικών που απασχολούνται στα Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία, με απώτερο στόχο την προάσπιση των συμφερόντων και τη διεκδίκηση των εργασιακών τους δικαιωμάτων. Με πρωταρχικό μέλημα τους να είναι η εύρυθμη λειτουργία του θεσμού του προαιρετικού δημόσιου σχολείου και η βελτίωση των εργασιακών συνθηκών των εκπαιδευτικών.
Ιστορικό Εργοδότησης τους.

Οι εκπαιδευτικοί των Προαιρετικών Ολοήμερων Σχολείων (Π.Ο.Σ) του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, μετατράπηκαν από το 2013 από μισθωτοί σε αυτοεργοδοτούμενοι, υπογράφοντας συμβόλαια Αγοράς Υπηρεσιών. Τονίζοντας ότι το σύστημα αυτό είχε πολλές αρνητικές πτυχές όπως:
•Η απώλεια εισοδημάτων καθώς ως αυτοτελώς εργαζόμενοι οι εκπαιδευτικοί των ΠΟΣ υποχρεούνται να καταβάλλουν το 14,6% των πενιχρών εισοδημάτων τους στις Κοινωνικές Ασφαλίσεις.
•Η απώλεια δικαιώματος στο Ανεργιακό Επίδομα. Αυτό συνεπάγεται την απώλεια εισοδημάτων κατά τις περιόδους όπου τα σχολεία παραμένουν κλειστά (Χριστούγεννα, Πάσχα, καλοκαιρινούς μήνες).
•Η απώλεια του δικαιώματος για Επίδομα Ασθενείας.
•Η καθυστέρηση στην καταβολή των αποδοχών. Απαράδεκτο θεωρείται το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί καλούνται να καταβάλουν τις εισφορές τους προς τις Κοινωνικές Ασφαλίσεις μέσα σε χρονοδιαγράμματα, η πάροδος των οποίων συνεπάγεται και επιβολή προστίμων, προτού ακόμα γίνει η καταβολή των μισθών τους.
•Η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια που προκαλείται στους εκπαιδευτικούς αφού δεν γνωρίζουν αν θα έχουν δουλειά την επόμενη σχολική χρονιά. Να σημειωθεί ότι οι εκπαιδευτικοί πληροφορούνται για την εργοδότηση τους η οποία ξεκινά τον Οκτώβριο μόλις λίγες μέρες προηγουμένως.

Επίσης όπως σημειώνουν κάθε, κάθε 3 χρόνια συντάσσεται νέα προκήρυξη για την εργοδότηση των εκπαιδευτικών με νέους όρους, με αποτέλεσμα κάποιοι εκπαιδευτικοί να εργοδοτούνται και άλλοι να μένουν άνεργοι.

Η αλλαγή του καθεστώτος εργοδότησης των εκπαιδευτικών στα ΠΟΣ είναι απαράδεκτη επισημαίνει σε ανακοίνωση του ο νεοσύστατος σύνδεσμος, καθώς υπάρχει άμεση σχέση εργοδότη – εργοδοτούμενου μεταξύ των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα ΠΟΣ και του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.

Η προσφορά εργασίας των εκπαιδευτικών των ΠΟΣ αναφέρουν αποτελεί συνέχεια του πρωινού σχολείου και δεν διαφέρει από εκείνη που προσφέρεται από τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στη Δημόσια Δημοτική εκπαίδευση, καθώς σύμφωνα και με επίσημα έγγραφα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, στα Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία:

«Το πρόγραμμα είναι συνέχεια του πρωινού και διέπεται από την ίδια φιλοσοφία και τις παιδαγωγικές αρχές»
«Το πρωινό αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα παραμένουν ως έχουν και λειτουργούν με βάση τους ισχύοντες κανονισμούς λειτουργίας των δημοτικών σχολείων».

Σημειώνουν δε ότι εκτός από το ότι η φιλοσοφία και τα Αναλυτικά Προγράμματα στα ΠΟΣ ταυτίζονται με αυτά του πρωινού σχολείου, το γεγονός ότι το ΠΟΣ αποτελεί τύπο Δημόσιου σχολείου συνέχεια του πρωινού αποδεικνύεται και από το ότι η διοίκηση των ΠΟΣ ανατίθεται στους αντίστοιχους Διευθυντές των πρωινών σχολείων.

Ακόμη, ευθύνη διεύθυνσης αλλά και ώρες διδασκαλίας ανατίθενται όπως υποστηρίζουν σε μόνιμο προσωπικό του εκάστοτε ΠΟΣ έτσι ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια του πρωινού με το απογευματινό σχολείο. Για τη διεκδίκηση των εργασιακών τους δικαιωμάτων οι εκπαιδευτικοί των προαιρετικών ολοήμερων σχολείων έχουν προσφύγει δικαστικώς με το όλο ζήτημα να βρίσκεται ενώπιον της δικαιοσύνης και να αναμένεται ότι το καλοκαίρι του 2018 το δικαστήριο θα αποφανθεί για τη νομιμότητα του υφιστάμενου καθεστώτος.

Εκτός από το θέμα της εργοδότησης, οι εκπαιδευτικοί αυτοί φαίνεται να παρατηρούν υποβάθμιση της υπηρεσίας τους, τονίζοντας ότι με το Νέο Σύστημα Διορισμών στην Εκπαίδευση, διαπιστώνουν ότι δεν υπάρχει καμία πρόνοια για τη μοριοδότηση της εμπειρίας των συναδέλφων τους παρόλο που οι περισσότεροι εργάζονται για τουλάχιστον 8 χρόνια.

Δυσμενής διάκριση προς αυτούς διακρίνουν και στο γεγονός ότι η αντίστοιχη προϋπηρεσία Ελλαδιτών εκπαιδευτικών οι οποίοι εργάζονται σε Ολοήμερα σχολεία της Ελλάδας αναγνωρίζεται. Καταλήγοντας την ανακοίνωση τους οι εκπαιδευτικοί των προαιρετικών ολοήμερων σχολείων τονίζουν την επιτακτική ανάγκη άμεσης επανεξέτασης της εργοδότησης τους με στόχο την αποκατάσταση της ηθικής τάξης και τη δίκαιη ρύθμιση των παραπάνω θεμάτων.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση