ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Διεύθυνση ειδικής εκπαίδευσης ζητούν οι γονείς

Κατέθεσαν προτάσεις σε υποψηφίους για την Προεδρία της Δημοκρατίας και στο Υπουργείο Παιδείας

Η ειδική εκπαίδευση στην Κύπρο είναι ένας από τους τομείς που χρήζει βελτίωσης, με το γεγονός αυτό να είναι αποδεκτό από όλους τους αρμόδιους φορείς, αφού η νομοθεσία η οποία ισχύει σήμερα χρονολογείται από το 2001. Έτσι, η ένταξη των παιδιών με αναπηρία στο γενικό σχολείο αποτελεί την επίσημη πολιτική του κράτους και συνδυάζει φοίτηση στη γενική τάξη και εξατομικευμένη παροχή ειδικής εκπαίδευσης σε ειδικές τάξεις ή σε ειδικές μονάδες.

Εξακολουθεί δε να υπάρχει και η επιλογή της φοίτησης σε ειδικό σχολείο. Στο πλαίσιο ευρύτερων αλλαγών στην ειδική εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται ήδη σε διαβούλευση για δημιουργία νομοθεσίας ως προς τους κανόνες λειτουργίας, ενώ τις δικές της προσπάθειες κάνει και η Συνομοσπονδία Συνδέσμων Γονέων Δημοτικής Εκπαίδευσης, έχοντας ήδη διενεργήσει παγκύπρια έρευνα μεταξύ των συνδέσμων και έχοντας καταγράψει τα προβλήματα που υπάρχουν ώστε να υιοθετηθούν οι προτάσεις της στη νέα νομοθεσία που θα προκύψει. Μέσα από τη διαδικασία αυτή οι γονείς, όπως υποστηρίζουν, έχουν αποκωδικοποιήσει τα δεδομένα που έχει ενώπιόν τους για να μπορέσουν μέσα από διάλογο με όλους τους αρμόδιους φορείς να πετύχουν τα καλύτερα αποτελέσματα διδασκαλίας και μάθησης για τα παιδιά αυτά.

Έχοντας ως στόχο και την άσκηση πίεσης ενόψει και των προεδρικών εκλογών, οι γονείς έχουν καταθέσει προς τους υποψηφίους προέδρους τις εν λόγω προτάσεις, ενώ τονίζεται η αναγκαιότητα αλλαγής της νομοθεσίας άμεσα. Υποστηρίζουν πως η υφιστάμενη είναι αναχρονιστική εφόσον στις περισσότερες χώρες η νομοθεσία για την ειδική εκπαίδευση εκσυγχρονίζεται κάθε δύο με τρία χρόνια, «στην Κύπρο συνεχίζουμε να έχουμε την ίδια νομοθεσία εδώ και 17 χρόνια», όπως λένε.

Διεύθυνση ειδικής εκπαίδευσης

Προτεραιότητα για τους γονείς είναι η δημιουργία Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης η οποία θα χειρίζεται τα θέματα των ειδικών μονάδων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και θα υπάγεται απευθείας στον υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού. Μιλώντας στην «Κ» για τη συγκεκριμένη πρόταση ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Μορφάκης Σολομωνίδης, τόνισε ότι αυτή η πρόταση έχει ως στόχο να βρίσκονται πιο εύκολα λύσεις στα προβλήματα που θ’ ανακύπτουν. Όπως εξήγησε, «ζητείται η δημιουργία της διεύθυνσης αυτής ώστε ν’ ασχολείται μόνο με τα θέματα ειδικής εκπαίδευσης. Στην ουσία θα λάβει τον ρόλο που έχουν σήμερα τα επαρχιακά γραφεία ειδικής εκπαίδευσης με τη μόνη ουσιώδη διαφορά, να είναι ότι πλέον θα υπάρχει ένας επικεφαλής, ο οποίος θα μπορεί να δίνει οδηγίες για να προχωρούν πιο γρήγορα οι διαδικασίες». Ο κ. Σολομωνίδης ανέφερε ότι μέσα από την πρόταση αυτή, οι διαδικασίες θα γίνουν ευκολότερες αφού θα υπάρχει πλέον αρμόδια διεύθυνση η οποία θα λύνει τα προβλήματα χωρίς αυτά να χάνονται στο βεβαρημένο πρόγραμμα των ήδη υπαρχουσών διευθύνσεων. «Οι οργανωμένοι γονείς δεν θέλουν να διαχωρίσουν τους μαθητές της ειδικής εκπαίδευσης αλλά να κάνουν τη ζωή τους στον σχολικό χώρο πιο εύκολη. Από τη στιγμή που θα υπάρξει νέα νομοθεσία θα πρέπει να υπάρξει και νέα διεύθυνση η οποία θα κινείται πιο ευέλικτα και να επιλύει καθημερινά τα προβλήματα που υπάρχουν» είπε καταληκτικά ο Μορφάκης Σολομωνίδης.

Συνοδοί και εξοπλισμός

Παράλληλα με τις εισηγήσεις τους για τη δημιουργία διεύθυνσης ειδικής εκπαίδευσης οι οργανωμένοι γονείς θέτουν στο τραπέζι των συζητήσεων και άλλες θέσεις τόσο για το πώς πρέπει να επιλέγονται οι σχολικοί βοηθοί όσο και για τις κτηριακές εγκαταστάσεις και τον σχολικό εξοπλισμό. Για τους σχολικούς βοηθούς οι γονείς ζητούν όπως καθοριστούν προσόντα πρόσληψης ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών, αλλάζοντας παράλληλα οι διαδικασίες πρόσληψης με τη νέα Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης να έχει τον απόλυτο έλεγχο. Ταυτόχρονα, ζητούν όπως διενεργηθεί έρευνα σε όλες τις κτιριακές εγκαταστάσεις των ειδικών μονάδων και τάξεων και όπου υπάρχουν προβλήματα να καθοριστεί πρόγραμμα αναβάθμισής τους με ειδικό εξοπλισμό. Όπως υποστηρίζουν οι γονείς, η υποστηρικτική τεχνολογία κρίνεται ως πολύ σημαντική αφού θα επιτρέψει στον μαθητή με αναπηρία να έχει πρόσβαση στην επικοινωνία και στην εκπαίδευση.

Πιλοτικό πρόγραμμα

Με τις προτάσεις αυτές να έχουν ήδη δοθεί όπως προαναφέρθηκε στους υποψηφίους για την Προεδρία της χώρας αλλά και στο Υπουργείο Παιδείας, οι γονείς συνεχίζουν εντατικά και το πιλοτικό πρόγραμμα που ξεκίνησαν από το περασμένο Σεπτέμβριο με τα λεωφορεία για μετάβαση παιδιών με ειδικές ανάγκες σε σχολικές εκδρομές. Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «Κ» το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα το οποίο για τη φετινή σχολική χρονιά λειτουργεί στα δημοτικά σχολεία της Λευκωσίας, φαίνεται να έχει αποφέρει καρπούς με τους μαθητές με ειδικές ανάγκες να ακολουθούν επί το πλείστον τους συμμαθητές τους στις εκπαιδευτικές εκδρομές. Έτσι, από την έναρξη της σχολικής χρονιάς μέχρι και σήμερα από τις 146 εκδρομές που έγιναν από σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, έχουν χρησιμοποιηθεί συνολικά 68 λεωφορεία για μεταφορά παιδιών με κινητικές αναπηρίες, με την εταιρία η οποία έχει αναλάβει αυτό το πρόγραμμα να έχει τη δυνατότητα κάλυψης σε μια μέρα, τις ανάγκες μέχρι και έξι σχολείων. Στις εισηγήσεις των οργανωμένων γονέων περιέχεται και η πρόταση όπως αυτό το πρόγραμμα γίνει θεσμός κατά την επόμενη χρονιά σε όλα τα σχολεία της Κύπρου.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση