ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη

Προτεραιότητα των υπουργείων Παιδείας και Γεωργίας

ΚΥΠΕ

Η εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη αποτελεί προτεραιότητα, τόσο του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, όσο και του Υπουργείου Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, είπε ο Υπουργός Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Καδής, σε χαιρετισμό στα εγκαίνια του Βοτανόκηπου στο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Μαρίνας Στροβόλου.

«Αισθάνομαι ιδιαίτερη χαρά και μεγάλη συγκίνηση που μου δίνεται η ευκαιρία, με αφορμή έναν όμορφο και περιποιημένο βοτανόκηπο, να ξαναβρεθώ ανάμεσα στους αγαπημένους μου μαθητές και στο σχολείο που και εγώ έκανα τα πρώτα μου μαθητικά βήματα. Σήμερα, οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Αγίας Μαρίνας Στροβόλου, μετά από συλλογική δουλειά και μέσα από συστηματική φροντίδα και προσπάθεια, μας παρουσιάζουν τον βοτανόκηπο που δημιούργησαν με αρωματικά φυτά της Κύπρου, στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών δράσεων του σχολείου τους», πρόσθεσε.

Όπως είπε, τα παιδιά, με την καθοδήγηση των δασκάλων τους, συνεργάστηκαν μεταξύ τους και εργάστηκαν με το χώμα, το νερό, τους σπόρους, τον ήλιο και τον αέρα. Παρακολούθησαν τον κύκλο του νερού, τους σπόρους να φυτρώνουν και να μετατρέπονται σε φυτά, το ευεργετικό άγγιγμα του ήλιου πάνω στους βλαστούς.

«Μέσα στα λίγα τετραγωνικά μέτρα που τους δόθηκαν, είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν τα αρωματικά φυτά της Κύπρου και να εκτιμήσουν τον πλούτο της Κυπριακής φύσης. Η σημαντική και αξιόλογη αυτή πρωτοβουλία του σχολείου, έχει ως αποτέλεσμα την επαφή των μαθητών και των εκπαιδευτικών με τη φύση, την εξοικείωσή τους με την καλλιέργεια της γης και την κατανόηση της αξίας που έχει για τον άνθρωπο η προστασία του περιβάλλοντος», πρόσθεσε.

Είπε, επιπρόσθετα, ότι οι μαθητές, μέσα από την εμπλοκή τους στη διαδικασία αυτή, ανέπτυξαν ικανότητες όπως η υπομονή, η επιμονή, η συνέπεια και η επικέντρωση στον στόχο, αλλά καλλιέργησαν και δεξιότητες όπως η ομαδικότητα, ο ακριβής προγραμματισμός των εργασιών, η οργάνωση και ο καταμερισμός αρμοδιοτήτων.

«Παράλληλα, απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις γύρω από την κυπριακή χλωρίδα και την ανάπτυξη των φυτών. Οι μαθητές θα έχουν πλέον στη διάθεσή τους μια υπαίθρια τάξη, όπου θα μπορούν, μέσα στα μονοπάτια της, να διδάσκονται τα μαθήματα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και της Επιστήμης. Σήμερα, βιώνω μια πολύ όμορφη εμπειρία, αφού οι μαθητές που γνώριζα ως Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, μέσα από τη δημιουργία του βοτανόκηπου βαδίζουν στα χνάρια της φύσης, της καλλιέργειας της γης και της προστασίας της, θέματα για τα οποία είμαι πλέον ο αρμόδιος Υπουργός», συμπλήρωσε.

Όπως είπε ο κ. Κάδης, με τη νέα του αρμοδιότητα θα είναι και πάλι δίπλα στους μαθητές και στα σχολεία για να στηρίζει κάθε προσπάθεια υλοποίησης δράσεων που συμβάλλουν στην προστασία της φύσης και του περιβάλλοντος.

«Πρωτοβουλίες όπως η σημερινή, μας γεμίζουν με αισιοδοξία για το μέλλον, αφού οι εμπνευστές και δημιουργοί του βοτανόκηπου, είμαι βέβαιος ότι θα εκτιμούν, θα σέβονται και θα προστατεύουν τη γη μας και θα αποτελούν παράδειγμα για όλους», κατέληξε.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση