ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Επιστολή Ομάδας Πρωτοβουλίας Γονέων Παιδιών με Αναπηρίες προς τον Υπ. Παιδείας

«Απροετοίμαστο το Υπουργείο για την όποια λήψη αποφάσεων και μέτρων σε ό,τι αφορά τα παιδιά με αναπηρίες»

ΚΥΠΕ

Επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας Κώστα Χαμπιαούρη απέστειλε η Ομάδα Πρωτοβουλίας Γονέων και Φίλων Παιδιών με Αναπηρίες.

"Ενα μήνα μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, απευθυνόμαστε σε εσάς ενόσω υπάρχουν παιδιά τα οποία βρίσκονται ακόμα και εκτός της εκπαίδευσης, στα σπίτια τους, λόγω (α) της μη λήψης αποφάσεων από την ΕΕΕΑΕ, ή της (β) μη έγκαιρης ενημέρωσης των γονιών τους σχετικά, ή ακόμα και λόγω (γ) του ότι έχουν μεν, ληφθεί αποφάσεις σε πρώτο ή και σε δεύτερο βαθμό, από την ΚΕΕΑΕ, αλλά είναι ελλιπείς, ανεπαρκείς, ασαφείς και δεν ανταποκρίνονται στα όποια πρότυπα δικαιωμάτων, ενιαίας, συμμετοχικής και πραγματικά συμπεριληπτικής εκπαίδευσης των παιδιών στην εκπαίδευση, αλλά αντιθέτως διαιωνίζουν την ανασφάλεια και τον αποκλεισμό των παιδιών, σε μεγάλη η μικρότερη κλίμακα" αναφέρουν στην επιστολή τους.

Υπενθυμίζουν στην επιστολή ότι την κατάσταση αυτή του αποκλεισμού ή της παρεμπόδισης της φοίτησης πολλών παιδιών μετέφεραν και κατήγγειλαν στον ίδιο τον Υπουργό με την επιστολή τους στις 10/9/2018 αλλά και σε άλλες περιπτώσεις, μία από τις οποίες ήταν η συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού στις 19/9/2018.

Οπως αναφέρουν στην εν λόγω συνεδρίαση "και με την παραδοχή της Προϊστάμενης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας πληροφορηθήκαμε πόσο απροετοίμαστο ήταν το Υπουργείο για την όποια λήψη αποφάσεων και μέτρων σε ό,τι αφορά τα παιδιά με αναπηρίες όσο και για το βασικό εμπόδιο που παρεμβάλλεται για τη λήψη ορθών νομικά αποφάσεων που είναι το οικονομικό".

Σημειώνοντας ότι φαίνεται πως κριτήριο δεν είναι τα συμφέροντα των παιδιών και το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση χωρίς διάκριση λόγω αναπηρίας και χωρίς εμπόδια, αλλά το συμφέρον και ειδικότερα το οικονομικό συμφέρον του Υπουργείου, αναφέρουν ότι "είναι πλέον πασιφανές ότι το ίδιο κριτήριο διέπει και τις αποφάσεις που λαμβάνονται από τις Επιτροπές του Υπουργείου (ΕΕΕΑΕ και ΚΕΕΑΕ), γεγονός που εξηγεί και τις ελλείψεις και εκπτώσεις στην ποιότητα της εκπαίδευσης που τα παιδιά μας λαμβάνουν όποια και εάν είναι η απόφαση του πλαισίου και υπηρεσιών φοίτησής τους".

"Συνεπώς θεωρούμε ότι οι αποφάσεις αυτές λήφθηκαν ή πρόκειται να ληφθούν σε λανθασμένη βάση και σε βάρος των παιδιών αλλά και των διεθνών συμβάσεων που η Δημοκρατία οφείλει να σέβεται και να τηρεί όπως τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες και τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού" προστίθεται στην επιστολή.

Αναφέρουν επίσης ότι "ενόψει όλων των πιο πάνω και με έμφαση στις ως άνω παραδοχές εκ μέρους του Υπουργείου, δεν μπορούμε παρά να θεωρήσουμε ως νομικά επισφαλείς τις αποφάσεις που λήφθηκαν από τις ΕΕΕΑΕ και ΚΕΕΑΕ σχετικά με τις περιπτώσεις που σας αναφέρουμε στην επιστολή μας ημερ. 10/9/2018, ενώ, μοναδική κατάλληλη λύση θεωρούμε αναπόφευκτα την πλήρη αναθεώρηση και επανεξέταση όλων των αποφάσεων των ΕΕΕΑΕ και ΚΕΕΑΕ που λήφθηκαν για τις περιπτώσεις αυτές, στην ορθή νομική τους βάση, με σκοπό τη διάνοιξη του δρόμου που θα επιτρέψει σε όλα τα παιδιά να φοιτήσουν ισότιμα με τα άλλα παιδιά και να δημιουργήσουν στη ζωή τους το μέλλον που δικαιούνται".

"Σε αυτή την κατεύθυνση της αναθεώρησης των αποφάσεων, αναμένουμε ότι τουλάχιστον στις περιπτώσεις όπου οι οικογένειες και τα παιδιά με αναπηρίες ζητούν αλλαγή πλαισίου και φοίτηση των παιδιών στο γενικό πλαίσιο φοίτησης, το αίτημα τους αυτό ικανοποιηθεί κατά τρόπο ολοκληρωμένο βάσει και του άρθρου 24 και των Συστάσεων και του Γενικού Σχολίου της Επιτροπής του ΟΗΕ. Για τις λοιπές περιπτώσεις, όπου οι γονείς έχουν ήδη δεχθεί τη φοίτηση των παιδιών τους σε ειδικές μονάδες, το ελάχιστο που οφείλει το Υπουργείο να προβεί στην άμεση και εξύψωση του επιπέδου εκπαίδευσης που λαμβάνουν παρέχοντας τους υπηρεσίες ατομικής βοήθειας/συνοδείας, εξατομικευμένης υποστήριξης, εύλογων προσαρμογών, ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος και προετοιμασίας τους για φοίτηση στη γενική τάξη με όλες τις αναγκαίες διαφοροποιήσεις, προσαρμογές και μέτρα πλήρους συμμετοχής τους στην εκπαίδευση" αναφέρεται.

Η επιστολή κοινοποιήθηκε στον Πρόεδρο και τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού και την
Επίτροπο Προστασίας Δικαιωμάτων Παιδιού.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση