ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Φυλακτού: Το ΙΝΓΚ έχει καταστεί αυτόνομο ακαδημαϊκό κέντρο διεθνούς εμβέλειας

Τον Σεπτέμβριο θα γίνει εισδοχή 35 νέων φοιτητών, ενώ παράλληλα 27 διδακτορικοί φοιτητές συνεχίζουν τις σπουδές τους

Συνέντευξη στον ΣΤΕΛΙΟ ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ

Την εξέλιξη του Ινστιτούτου Νευρολογίας και Γενετικής σε ακαδημαϊκό κέντρο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναλύει σε συνέντευξή του ο γενικός διευθυντής της Σχολής Μοριακής Ιατρικής Κύπρου δρ Λεωνίδας Φυλακτού. Παράλληλα σημειώνει ότι το μεγαλύτερο επίτευγμα της σχολής είναι η πορεία καινοτομίας στην εκπαίδευση της νέας γενιάς επιστημόνων στην Κύπρο.

Πότε ιδρύθηκε η Σχολή Μοριακής Ιατρικής Κύπρου και ποιος είναι ο σκοπός της δημιουργίας της;

Το 2011 χτίζοντας πάνω στη συσσωρευμένη εμπειρία του Ινστιτούτου Νευρολογίας και Γενετικής Κύπρου (ΙΝΓΚ) στην παροχή έρευνας και ιατρικών υπηρεσιών στους κλάδους της Νευρολογίας, της Γενετικής και των Βιοϊατρικών Επιστημών, ιδρύθηκε η Σχολή Μοριακής Ιατρικής Κύπρου (ΣΜΙΚ) η οποία δημιουργήθηκε με βάση διεθνή πρότυπα. Φέτος προχωρούμε στην έβδομη εισδοχή φοιτητών. Από την ίδρυση του Ινστιτούτου το 1990, εκτός από τους σκοπούς της παροχής έρευνας και ιατρικών υπηρεσιών, υπήρχε και ο σκοπός της παροχής εκπαίδευσης στους τομείς που ειδικευόμαστε. Γι’ αυτό τον λόγο το ΙΝΓΚ ήταν πάντοτε ενεργό στην εκπαίδευση επιστημόνων μέσω συνεργασιών με μεταπτυχιακά προγράμματα άλλων διεθνών και τοπικών πανεπιστημίων. Στα εργαστήριά μας φιλοξενούσαμε συνεχώς μεταπτυχιακούς φοιτητές και έτσι το στοιχείο της εκπαίδευσης μέσα από την πρακτική εξάσκηση υπήρχε ανέκαθεν. Κύριος σκοπός μας είναι η προετοιμασία της νέας γενιάς επιστημόνων σε πραγματικές συνθήκες εργασίας.

–Ποιους τίτλους σπουδών προσφέρει σήμερα η συγκεκριμένη Σχολή και πόσο σημαντικό θεωρείτε το γεγονός ότι η Σχολή αυτή έχει ενταχθεί στο ΙΝΓΚ;

Τα μεταπτυχιακά προγράμματα προσφέρονται στους κλάδους της Ιατρικής Γενετικής (MSc και PhD), Μοριακής Ιατρικής (MSc και PhD), Νευροεπιστήμης (MSc και PhD), καθώς και στη Βιοϊατρική Έρευνα (MSc). Οι φοιτητές εντάσσονται στις ερευνητικές ομάδες του ΙΝΓΚ και παράλληλα παρακολουθούν διαλέξεις μαθημάτων κοινού κορμού και μαθημάτων επιλογής. Οι ερευνητικές διατριβές των φοιτητών εκπονούνται στα εργαστήρια του Ινστιτούτου, δίνοντάς τους πολύτιμη εμπειρία σε πραγματικές εργαστηριακές συνθήκες. Με τη λειτουργία της Σχολής, το ΙΝΓΚ έχει καταστεί πλέον αυτόνομο ακαδημαϊκό κέντρο διεθνούς εμβέλειας, που ενισχύει το ερευνητικό έργο της Κύπρου. Απώτερος σκοπός είναι η βελτίωση και η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των ασθενών. Για έναν επιστήμονα, ερευνητή το να έρχεται αντιμέτωπος καθημερινά με τον σκοπό για τον οποίο δουλεύει είναι το μεγαλύτερο κίνητρο.

–Γνωρίζουμε ότι το ΙΝΓΚ και εσείς προσωπικά προβήκατε σε σημαντικές ανακαλύψεις, ποια είναι η συμβολή μεταπτυχιακών φοιτητών σε αυτές τις έρευνες;

Οι φοιτητές εντάσσονται στις ερευνητικές ομάδες του Ινστιτούτου και ο κάθε φοιτητής έχει τον ακαδημαϊκό και ερευνητικό του σύμβουλο, ούτως ώστε να πάρει την αναγκαία καθοδήγηση αλλά να έχει και το περιθώριο να δουλέψει αυτόνομα για να αναπτύξει τις δεξιότητες του ερευνητή. Έχουν γίνει αξιόλογες έρευνες από τους φοιτητές ειδικά σε διδακτορικό επίπεδο, όπου η φοίτηση είναι τετραετής και παρέχεται η ευκαιρία για έρευνες εις βάθος από τις οποίες απορρέουν σημαντικά ευρήματα για τις διάφορες ασθένειες τις οποίες μελετούμε. Διαθέτουμε τις κλινικές που ασχολούνται με τη Νευρολογία και τα εργαστηριακά τμήματα που ασχολούνται ερευνητικά και διαγνωστικά με συχνές αλλά και σπάνιες ασθένειες, οι οποίες προσβάλλουν τον Κύπριο πολίτη. Έτσι οι φοιτητές μελετούν θέματα στις διατριβές τους στα οποία μπορούν έμπρακτα να βελτιώσουν τη ζωή των συνανθρώπων μας.

–Πόσους φοιτητές έχει σήμερα η Σχολή; Μπορούν να ενταχθούν και φοιτητές και από άλλες χώρες εκτός από την Κύπρο;

Οι φοιτητές, όπως είπαμε, φιλοξενούνται από τα εργαστήρια του Ινστιτούτου. Για να γίνεται σωστή δουλειά από πλευράς Ινστιτούτου με τις αρμοδιότητες των Τμημάτων όσον αφορά την έρευνα και τα διαγνωστικά, αλλά και από πλευράς επίβλεψης των φοιτητών, δεχόμαστε ένα περιορισμένο αριθμό φοιτητών κάθε χρόνο. Τον Σεπτέμβριο θα έχουμε την εισδοχή 35 νέων φοιτητών, ενώ παράλληλα έχουμε και 27 διδακτορικούς φοιτητές που συνεχίζουν τις σπουδές τους. Ήδη από την πρώτη χρονιά λειτουργίας της Σχολής μέχρι και σήμερα, έχουμε αιτήσεις και φοιτητές από αρκετές χώρες, όπως Ελλάδα, Ρωσία, Ισραήλ, Λιβύη, Συρία, Ινδία, Λίβανος, Αίγυπτος, Νιγηρία και Αυστραλία.

–Ποια είναι τα επιτεύγματα της Σχολής Μοριακής Ιατρικής Κύπρου τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της και ποιες προοπτικές υπάρχουν για το μέλλον;

Το μεγαλύτερο επίτευγμά μας είναι η πορεία καινοτομίας στην εκπαίδευση της νέας γενιάς επιστημόνων στην Κύπρο. Το όραμά μας ήταν και συνεχίζει να είναι μια πρωτοποριακή Σχολή, η οποία προετοιμάζει τους φοιτητές μέσα από πραγματικές συνθήκες εργασίας πλάι στο έμπειρο προσωπικό του Ινστιτούτου. Ο συνδυασμός των ακαδημαϊκών γνώσεων μαζί με την πρακτική εξάσκηση στα εργαστήρια είναι πραγματικά ένα προνόμιο για τους φοιτητές μας και είμαστε περήφανοι που μπορούμε να προσφέρουμε αυτή την ευκαιρία σε φοιτητές. Οι φοιτητές έχουν φέρει μια νέα ενέργεια και πνοή μέσα στα εργαστήριά μας και συνεισφέρουν στην αύξηση του ερευνητικού έργου το οποίο δημοσιεύεται σε αξιόλογα επιστημονικά περιοδικά. Αυτό αποτελεί σημαντικό επίτευγμα για το ΙΝΓΚ αλλά και για την Κύπρο. Έχουμε απόφοιτους μας σε μεταδιδακτορικές θέσεις σε μερικά από τα πιο αξιόλογα εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα του κόσμου, συμπεριλαμβανομένων και των κορυφαίων της Αγγλίας, Oxford Genomics Centre – Wellcome Centre for Human Genetics, Oxford University, Imperial College London, UCL και King’s College London. Πέραν αυτού, μέσα από συνεργασίες της Σχολής και του ΙΝΓΚ, καθηγητές, φοιτητές και απόφοιτοι της Σχολής έχουν φιλοξενηθεί στο Harvard Medical School και στο Πανεπιστήμιο του Yale στις ΗΠΑ ανάμεσα σε άλλα. Με αυτό τον τρόπο η σχολή βάζει γερές βάσεις για διεθνοποίηση, κατατάσσοντας την Κύπρο ως μια σημαντική οντότητα στην παγκόσμια ερευνητική κοινότητα των βιοϊατρικών επιστημών.

*Από το Αφιέρωμα: «Στους πρυτάνεις ο λόγος»

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ
X