ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η Μαίρη Κουτσελίνη ηγείται της Επιτροπής Αξιολόγησης Μαθητή

Αποτελείται από 17 μέλη και θα λάβει υπόψη της τις συναφείς μεταρρυθμίσεις που εφαρμόζονται ήδη στο εκπαιδευτικό μας σύστημα

ΚΥΠΕ

Με την Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Κύπρου, Μαίρη Κουτσελίνη, στο τιμόνι, μπαίνει αμέσως στα βαθιά η 17μελής επιτροπή για τη διαμόρφωση νέας πολιτικής για την αξιολόγηση του μαθητή, τη σύνθεση της οποίας ανακοίνωσε σε δημοσιογραφική διάσκεψη, την Πέμπτη, ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, Κώστας Χαμπιαούρης.

Σημείωσε ότι όροι εντολής της επιτροπής είναι «η διαμόρφωση εγγράφου πολιτικής για την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου και ενιαίου συστήματος αξιολόγησης του μαθητή, η υποβολή συγκεκριμένου σχεδίου δράσης για την υλοποίηση της προτεινόμενης πολιτικής και η υποβολή εισηγήσεων μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2018.

Νοείται ότι η Επιτροπή θα λάβει υπόψη της τις συναφείς μεταρρυθμίσεις που εφαρμόζονται ήδη στο εκπαιδευτικό μας σύστημα όπως είναι οι νέοι Κανονισμοί Λειτουργίας Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα και άλλα.

Την επιτροπή, όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Παιδείας, απαρτίζουν οι ακόλουθοι : Μαίρη Κουτσελίνη, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Κύπρου, Πρόεδρος και μέλη οι, Λεωνίδας Κυριακίδης, Καθηγητής Πανεπιστημίου Κύπρου, Κωνσταντίνος Χρίστου, Καθηγητής Πανεπιστημίου Κύπρου και Μάριος Στυλιανίδης, Πρώτος Λειτουργός Εκπαίδευσης.

Μέλη είναι επίσης οι : Ελένη Κάρνου, Πρώτη Λειτουργός Εκπαίδευσης, Τάσος Μενελάου, Πρώτος Λειτουργός Εκπαίδευσης, Δημήτρης Μικελλίδης, Επιθεωρητής Δημοτικής Εκπαίδευσης, Γιώργο Γιαλλουρίδη, Επιθεωρητής Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ελευθερια Κυριακίδου-Δανού, Επιθεωρήτρια Δημοτικής Εκπαίδευσης και Σπύρος Αντωνέλλος, Επιθεωρητής Μέσης Εκπαίδευσης.

Στην Επιτροπή Αξιολόγησης Μαθητή συμμετέχουν και οι : Γεωργία Νεοφύτου, Επιθεωρήτρια Μέσης Εκπαίδευσης, Σούλα Παπαδιά, Επιθεωρήτρια Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Γιώργος Ιωσηφίδης, Διευθυντής Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, Κώστας Μιχαήλ, Διευθυντής Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης και Χριστίνα Σταύρου, Λειτουργός Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Τέλος, μέλη της Επιτροπής είναι και οι Καλυψώ Απέργη, Λειτουργός Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και Πάμπος Κουτσίδης, Εκπαιδευτικός Μέσης Εκπαίδευσης.

Εκσυγχρονισμός του υφιστάμενου συτήματος αξιολόγησης

Όπως είπε ο κ. Χαμπιαούρης, «επιδιώκοντας τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου συστήματος αξιολόγησης του μαθητή στα δημόσια σχολεία της Κύπρου και κατ’ επέκταση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, υποβλήθηκε τον Ιούνιο του 2016 στον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού από την αρμόδια Ομάδα Εργασίας, η Ενιαία Πρόταση για Εκσυγχρονισμό του Συστήματος Αξιολόγησης του Μαθητή στο Κυπριακό Δημόσιο Σχολείο».

Πρόσθεσε ότι «η πρόταση στηρίζεται σε μια εκτενή ανασκόπηση της διεθνούς εμπειρίας και πρακτικής, μέσα από την οποία εντοπίζονται και αναλύονται οι σύγχρονες τάσεις και αντιλήψεις, αναφορικά με την παρακολούθηση και την αξιολόγηση της προόδου του μαθητή».
Διαπιστώνεται, για παράδειγμα, είπε ο κ. Χαμπιαούρης, «ότι σε αρκετά από τα εκπαιδευτικά συστήματα του ευρωπαϊκού χώρου, αναπτύσσεται μια συγκροτημένη εκπαιδευτική πολιτική για την αξιολόγηση του μαθητή, σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης».

Ανέφερε ότι αυτό γίνεται «με συγκεκριμένες ρυθμίσεις που ξεκαθαρίζουν τις μορφές, τους τρόπους και τη χρήση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης, τα κριτήρια αξιολόγησης, τη διασύνδεση των κριτηρίων με τα αναλυτικά προγράμματα, τις κλίμακες αξιολόγησης, το σύστημα βαθμολόγησης και άλλα».

Ο Υπουργός Παιδείας εξήγησε ότι «πιο συγκεκριμένα, διαπιστώνεται ότι εφαρμόζονται προσεγγίσεις διαγνωστικής, διαμορφωτικής και τελικής αξιολόγησης της προόδου του μαθητή, οι οποίες ποικίλλουν μεταξύ τους ενώ σε αυτές υιοθετούνται είτε περιγραφικές είτε ποσοτικές μορφές αξιολόγησης είτε συνδυασμός και των δύο».

Πρόσθεσε ότι «στην εν λόγω πρόταση, οι πρακτικές που εφαρμόζονται στον ευρωπαϊκό χώρο μελετώνται ιδιαίτερα και γίνονται συγκρίσεις με την υφιστάμενη κατάσταση στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε να εντοπιστούν και να αναλυθούν οι ανάγκες που παρουσιάζονται για βελτίωση».

Όπως είπε ο Υπουργός Παιδείας, «στη βάση των διαπιστώσεων που προέκυψαν, υποβλήθηκε μια ολοκληρωμένη και ενιαία πρόταση για εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου συστήματος τόσο στη Δημοτική (συμπεριλαμβανομένης της Προδημοτικής) όσο και στη Μέση Γενική και Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση».

Ανέφερε ότι «κάποιες από τις εισηγήσεις της πρότασης αξιοποιήθηκαν στο πλαίσιο της διαμόρφωσης των Κανονισμών Λειτουργίας των Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης».

Ωστόσο, συνέχισε, «έχει διαφανεί από τις πρόσφατες συζητήσεις για την εφαρμογή των τετραμήνων στη Μέση Εκπαίδευση, ότι χρειάζεται περαιτέρω μελέτη και υποβολή εισηγήσεων για τον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών αξιολόγησης του μαθητή στα σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης».

Επίσης, στη Δημοτική Εκπαίδευση δεν έχει προωθηθεί ακόμη οποιαδήποτε διαφοροποίηση, η οποία να βελτιώνει τις υφιστάμενες πρακτικές.

Ως εκ των πιο πάνω, είπε ο Κώστας Χαμπιαούρης, «για την ολοκλήρωση της προσπάθειας για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος αξιολόγησης του μαθητή στο κυπριακό δημόσιο σχολείο, απαιτείται η διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης, ενιαίας πολιτικής», την οποία και θα χαράξει η υπό την κ. Κουτσελίνη, 17μελής Επιτροπή.

Καταλήγοντας, ο Υπουργός Παιδείας κρατώντας ανά χείρας την ογκωδέστατη Έκθεση Αξιολόγησης Μαθητή που εκδόθηκε το 2016, είπε ότι «αυτή θα αποτελέσει τροφή προς συζήτηση, δεν μπορεί το θέμα της αξιολόγησης του μαθητή να συνεχίσει να εκκρεμεί, έχει χρόνια που υπάρχει αυτή η κατάσταση».

Για την κ. Κουτσελίνη, ο Υπουργός Παιδείας, είπε ότι «είμαι σίγουρος πως θα δώσει τον καλύτερό της εαυτό όπως το έχει δείξει ο βίος και η πολιτεία της σε όλα τα επίπεδα και το μόνο που έχουν να την χαρακτηρίζουν είναι το άριστα για αυτό και είμαι σίγουρος ότι θα προχωρήσουμε και θα ολοκληρώσουμε και αυτό το θέμα».

Λαμβάνοντας τον λόγο η κ. Κουτσελίνη, ευχαρίστησε τον Υπουργό Παιδείας για την πρόθεσή του να δει συνολικά για όλες τις τάξεις το θέμα της αξιολόγησης καθώς και την προηγούμενη επιτροπή που έκανε μια εξαιρετική δουλειά η οποία θα αξιοποιηθεί.

Πρόσθεσε ότι η προεργασία που έχει γίνει θα αξιοποιηθεί «περισσότερο με πρακτικές εφαρμογές και με συναίνεση, συνεργασία και με την αντίστοιχη άποψη και γνώμη που θα καταθέσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι, να καταλήξουμε σε πρακτικές εφαρμογές οι οποίες να μπορούν να μπουν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης μας το συντομότερο δυνατό».

Η κ. Κουτσελίνη σημείωσε, ωστόσο, ότι «το περιθώριο μέχρι τέλος Οκτωβρίου το 2018 είναι πολύ στενό αλλά μια και έχει γίνει τόσο πολύ καλή δουλειά από την προηγούμενη επιτροπή νομίζω εκείνο το οποίο θα χρειαστεί περισσότερο είναι να συζητήσουμε κάποια πορίσματα και την πρακτική τους εφαρμογή με τα εμπλεκόμενα μέρη».

Εκπρόσωποι των οργανωμένων γονέων που ήταν παρόντες στη δημοσιογραφική διάσκεψη χαιρέτισαν την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στο διορισμό της επιτροπής και να εγκύψει στο σοβαρό αυτό θέμα για τον κάθε μαθητή.

Υπουργός Παιδείας – Πρόεδρος ΠΟΕΔ

Ο Υπουργός Παιδείας δεν θέλησε να σχολιάσει το περιεχόμενο συγκεκριμένης ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Προέδρου της Παγκύπριας Ομοσπονδίας Ελλήνων Δασκάλων (ΠΟΕΔ), Φίλιου Φυλακτού, όταν κλήθηκε να το πράξει.

Δήλωσε, ωστόσο, ότι απηύθυνε πρόσκληση τόσο στην ΠΟΕΔ, όσο και στην ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ να προσέλθουν αύριο στο τραπέζι του διαλόγου και βρίσκεται εν αναμονή της απάντησής τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ
X