ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Αυξάνονται οι μαθητές που επιλέγουν τις Τεχνικές και Επαγγελματικές Σχολές

Ο κ. Μαρκάτζιης αναφέρει τις αλλαγές που θα υπάρξουν στα ΜΤΕΕ

ΚΥΠΕ

Οι μαθητές και μαθήτριες που επιλέγουν τη Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση παρουσιάζουν σταθερή αύξηση τα τελευταία χρόνια, ανέφερε ο Διευθυντής της Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΜΤΕΕ) Ηλίας Μαρκάτζιης, σε συνέντευξη του στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΚΥΠΕ), σημειώνοντας ότι φέτος αλλάζει ο τρόπος σκέψης και ολόκληρη η κουλτούρα εκπαίδευσης.

Η αλλαγή, όπως ανέφερε, συνίσταται στη μέτρηση των αποτελεσμάτων, ξεφεύγοντας από την απλή τήρηση των διαδικασιών, έτσι ώστε οι μαθητές να επιτυγχάνουν το μέγιστο αποτέλεσμα σύμφωνα με τις δυνατότητές τους.

Σε ερώτηση πόσες Τεχνικές Σχολές θα λειτουργήσουν και πόσοι μαθητές θα φοιτήσουν φέτος σε σχέση με άλλες χρονιές, ο κ. Μαρκάτζιης, είπε ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες που επιλέγουν Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΜΤΕΕ) παρουσιάζουν σταθερή αύξηση τα τελευταία χρόνια.

«Συγκεκριμένα, το 2011 το ποσοστό των μαθητών και μαθητριών της ΜΤΕΕ, περιλαμβανομένου του Συστήματος Μαθητείας, έφθανε μόλις το 11% του συνολικού αριθμού των παιδιών που φοιτούσαν στο Δεύτερο Κύκλο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Μέσα σε 6 χρόνια το ποσοστό αυτό αυξήθηκε και έχει φτάσει το 21%. Φέτος για πρώτη φορά μετά από 6 χρόνια παρατηρείται μια σταθεροποίηση στα ίδια επίπεδα με την περσινή σχολική χρονιά», πρόσθεσε.

Αναφερόμενος στις Τεχνικές Σχολές που λειτουργούν καθώς και στις Εσπερινές Τεχνικές Σχολές, καθώς στον αριθμό μαθητών στο κάθε ένα, είπε ότι στις Τεχνικές Σχολές (Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση): Α’ Τεχνική Σχολή Λευκωσίας, Β’ Τεχνική Σχολή Λευκωσίας, Τεχνική Σχολή Μακάριος Γ’, Α’ Τεχνική Σχολή Λεμεσού, Β’ Τεχνική Σχολή Λεμεσού, Γ’ Τεχνική Σχολή Λεμεσού, Τεχνική Σχολή Λάρνακας, Τεχνική Σχολή Αγίου Λαζάρου Λάρνακας, Τεχνική Σχολή Παραλιμνίου, Περιφερειακή Τεχνική και Γεωργική Σχολή Αυγόρου, Τεχνική Σχολή Πάφου, Λύκειο και Τεχνική Σχολή Πόλης Χρυσοχούς, Απεήτειο Γυμνάσιο Αγρού, φοιτούν 4.487 μαθητές και μαθήτριες περιλαμβανομένου του Συστήματος Μαθητείας.

Στις Εσπερινές Τεχνικές Σχολές: Εσπερινή Τεχνική Σχολή Λευκωσίας, Εσπερινή Τεχνική Σχολή Λεμεσού, φοιτούν 260 εκπαιδευόμενοι μέχρι σήμερα – οι εγγραφές ολοκληρώνονται τον Οκτώβριο-, στα Βραδινά και Απογευματινά Τμήματα – δια βίου επαγγελματική εκπαίδευση: Λευκωσία, Λεμεσό, Λάρνακα, Πάφο, φοιτούν 1.200 εκπαιδευόμενοι περίπου – οι εγγραφές ολοκληρώνονται τον Οκτώβριο, στις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΜΙΕΕΚ): Κεντρικό Λευκωσίας, Παράρτημα Λεμεσού, Παράρτημα Λάρνακας, Παράρτημα Πάφου, φοιτούν 345 σπουδαστές.

Ερωτηθείς ποιες είναι οι προτιμήσεις των μαθητών και μαθητριών σε σχέση με κλάδους και ειδικότητες, ο κ. Μαρκάτζιης είπε ότι τα τελευταία τέσσερα με πέντε χρόνια παρατηρείται μια τάση προτίμησης σε προγράμματα σπουδών με θέμα τις Ξενοδοχειακές Σπουδές, τη Μηχανολογία, την Κομμωτική και τα Ηλεκτρονικά.

«Βέβαια η ζήτηση είναι αυξημένη σε όλους τους κλάδους και τις ειδικότητες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια», σημείωσε.

Απαντώντας σε ερώτηση σε ποιο στάδιο βρίσκεται η προετοιμασία της νέας χρονιάς, ο κ. είπε ότι τα νέα αναλυτικά προγράμματα της Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης αναπτύσσονται με βάση τις απαιτήσεις που τίθενται στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Ακαδημαϊκών Μονάδων για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ECVET).

«Η προσπάθεια για την ανάπτυξη των Αναλυτικών Προγραμμάτων στη συγκεκριμένη μορφή θα ολοκληρωθεί σε ένα περίπου χρόνο όμως κατά τη φετινή σχολική χρονιά υπάρχουν στη διάθεση των εκπαιδευτικών της Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης τα νέα αναλυτικά προγράμματα για το Α’ και Β’ Έτος Σπουδών, τα οποία λειτουργούν σύμφωνα με τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα. Για το Γ΄ Έτος θα αξιοποιηθούν τα υφιστάμενα Αναλυτικά Προγράμματα», συμπλήρωσε.

Ερωτηθείς αν τα βιβλία θα βρίσκονται στα σχολεία έγκαιρα, ο κ. είπε ότι κατά 99% έχουν παραδοθεί και έχουν ετοιμαστεί για διανομή στους μαθητές.

«Δεν θα υπάρξουν προβλήματα με την έναρξη της σχολικής χρονιάς», υπογράμμισε.

Σε ερώτηση αν οι εκκρεμότητες με τους εκπαιδευτικούς έχουν διευθετηθεί ή μπορεί να προκύψει αναταραχή στα σχολεία με το ξεκίνημα της χρονιάς, ο κ. είπε ότι η στελέχωση έχει ολοκληρωθεί και δεν πρόκειται να υπάρξουν οποιαδήποτε προβλήματα.

Ερωτηθείς τι αλλάζει φέτος στην Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και σε ποιο βαθμό η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση επηρεάζει τη Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, ο κ. Μαρκάτζιης είπε ότι φέτος αλλάζει ο τρόπος σκέψης και ολόκληρη η κουλτούρα εκπαίδευσης.

«Ξεφεύγουμε από την απλή τήρηση των διαδικασιών και μπαίνουμε στη μέτρηση των αποτελεσμάτων.Δεν αρκεί πλέον για μας να τηρούνται απλώς οι θεσμοθετημένες διαδικασίες.Στόχος μας είναι η συνεχής αναζήτηση τρόπων και διαδικασιών έτσι ώστε ο κάθε μαθητής και μαθήτρια να επιτυγχάνει το μέγιστο αποτέλεσμα σύμφωνα με τις δυνατότητές του/της», πρόσθεσε.
Σημείωσε, επίσης, ότι τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα και τα νέα Προγράμματα Σπουδών εφαρμόζονται για δεύτερη χρονιά.

«Όπως έχει αναφερθεί αυτά βασίζονται στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Ακαδημαϊκών Μονάδων για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ECVET)», συμπλήρωσε.

Ανέφερε, ακόμη, ότι το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ακαδημαϊκών Μονάδων για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ECVET) στοχεύει στη διευκόλυνση της επικύρωσης και της αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων και γνώσεων που αποκτήθηκαν σε διαφορετικά συστήματα και χώρες – ώστε να μπορούν να προσμετρώνται στα επαγγελματικά προσόντα των ατόμων, στην ενθάρρυνση της μετακίνησης μεταξύ διαφόρων χωρών και μαθησιακών πλαισίων, στην ενίσχυση της συμβατότητας μεταξύ των διαφόρων συστημάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΚ) που λειτουργούν σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς και μεταξύ των προσόντων που αυτά προσφέρουν και στην αύξηση των δυνατοτήτων απασχόλησης των αποφοίτων ΕΕΚ, καθώς και στη διασφάλιση προς τους εργοδότες ότι για τη χορήγηση τίτλων ΕΕΚ απαιτούνται συγκεκριμένες δεξιότητες και γνώσεις.

«Το γεγονός αυτό προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως ευελιξία και καλύτερη στόχευση στα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.Μέσα από τις καινοτομίες αυτές μεγιστοποιείται το μεγάλο πλεονέκτημα της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης – η ισορροπημένη εκπαίδευση που προσφέρει στους νέους τόσο την απαιτούμενη πνευματική ανάπτυξη αλλά και την απαραίτητη πρακτική προετοιμασία για τη ζωή», πρόσθεσε.

Απαντώντας σε ερώτηση ποιους στόχους έθεσαν ως Διεύθυνση Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για τη νέα χρονιά, είπε ότι σε ό,τι αφορά τη Δευτεροβάθμια Τεχνική Εκπαίδευσης πρώτος στόχος είναι η βελτίωση και η μέτρηση της ποιότητας σε όλους τους τομείς.

«Όπως έχει αναφερθεί προηγουμένως, δεν αρκεί η στείρα μηχανιστική διδασκαλία.Θα πρέπει η κάθε Τεχνική Σχολή να αναπτύξει μηχανισμούς, έτσι ώστε μέσα από δημιουργικότητα και συνεχή προβληματισμό να αντιμετωπίζεται το κάθε πρόβλημα ξεχωριστά και να επιτυγχάνονται τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα για όλους τους μαθητές και μαθήτριες», ανέφερε.

Ο δεύτερος στόχος, συνέχισε, είναι η σύνδεση και η δυνατότητα διακίνησης μεταξύ των διαφορετικών προγραμμάτων που προσφέρονται από τη Διεύθυνση Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης μέσα από τις δυνατότητες που δημιουργούνται με την αξιοποίηση του Συστήματος Ακαδημαϊκών Μονάδων για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ECVET).

Σε ερώτηση πόσοι σπουδαστές φοιτούν στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και ποιοι οι στόχοι για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά, ο κ. Μαρκάτζιης είπε ότι τα Μεταλυκειακά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης έχουν αναγνωριστεί ως σχολές Ανώτερης Εκπαίδευσης διετούς διάρκειας.

«Φέτος θα φοιτήσουν 340 περίπου σπουδαστές σε τέσσερις διαφορετικές επαρχίες (Λευκωσία, Λεμεσός, Λάρνακα και Πάφος). Τα Μεταλυκειακά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης αρχίζουν φέτος τη λειτουργία τους, αξιοποιώντας όλους τους μηχανισμούς που έχουν δημιουργηθεί με βάση τις απαιτήσεις για την πιστοποίησή τους ως Σχολές Ανώτερης Εκπαίδευσης, διετούς διάρκειας», σημείωσε.

Ο κύριος στόχος, συνέχισε ο κ. Μαρκάτζιης, που έχει τεθεί για φέτος έχει σχέση με το μεγάλο στοίχημα της πιστοποίησης.

«Έχει πλέον ανοίξει ο δρόμος για μια ποιοτική Ανώτερη Επαγγελματική Εκπαίδευση και θα πρέπει να γίνουν όλα τα απαραίτητα έτσι ώστε το εγχείρημα να πετύχει και να αναπτυχθεί ακόμα πιο πολύ. Επιπρόσθετα, θέλουμε κατά τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά να πιστοποιηθούν νέα προγράμματα σπουδών από τον Φορέα Διασφάλισης της Ανώτερης Εκπαίδευσης σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας», κατέληξε.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση