ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η μπάλα στον Αναστασιάδη για την άρση αδιεξόδου

Δεν υποχωρούν οι δύο πλευρές με τα βλέμματα να στρέφονται προς τον Πρόεδρο

Της Μαρίνας Οικονομίδου

Της Μαρίνας Οικονομίδου

economidoum@kathimerini.com.cy

Βδομάδα εντατικού διαλόγου μεταξύ εκπαιδευτικών οργανώσεων και Υπουργείου Παιδείας θεωρείται η τρέχουσα, ωστόσο το χάσμα παραμένει μεγάλο μεταξύ των δύο πλευρών. Ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Χαμπιαούρης βρίσκεται ήδη στο εξωτερικό και με αυτό ως δεδομένο θεωρείται πολύ πιθανόν πως την Τετάρτη δεν θα κατατεθούν επιπλέον προτάσεις που να ικανοποιούν τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι δεν προχωρούν κι αυτοί σε περαιτέρω υποχωρήσεις. Ήδη ΟΕΛΜΕΚ ΟΛΤΕΚ και ΠΟΕΔ έχουν καταθέσει γραπτώς τις εισηγήσεις τους και ξεκινούν κύκλο επαφών με τα κόμματα και συγκεκριμένα με ΑΚΕΛ και ΔΗΚΟ.

Στο παρασκήνιο ωστόσο έγιναν άτυπες επαφές με το Προεδρικό και τους εκπαιδευτικούς με τους τελευταίους να προσβλέπουν σε παρέμβαση του Προέδρου Αναστασιάδη άμα την επιστροφή του από τις Σεϋχέλλες.  Το που θα καταλήξουν οι συνομιλίες των δύο μερών είναι ένα ζήτημα ανοικτό που φέρεται πως θα πάρει περισσότερο χρόνο από το αναμενόμενο.

Η συνάντηση με Πάλμα

Κατά τη διάρκεια της απουσίας του Κώστα Χαμπιαούρη, εκτελών χρέη υπουργού παιδείας αναλαμβάνει ο τέως υπουργός Παιδείας και νυν υπουργός Γεωργίας Κώστας Καδής. Ζήτημα που τίθεται είναι κατά πόσο θα υπάρχουν διαφοροποιήσεις σε θέσεις δεδομένης και της απουσίας τόσο του Υπουργού όσο και του Προέδρου.

Εκπαιδευτικές πηγές εκτιμούν πως δεν τίθεται  άρση του αδιεξόδου. Αναμένεται μάλλον να συντηρηθεί ο διάλογος μέχρι και την επιστροφή του Προέδρου όπου ενδεχομένως να καλέσει τους εκπαιδευτικούς στο Τρόοδος για περαιτέρω συζήτηση του θέματος. Αυτό αναμένεται να γίνει πριν από το υπουργικό συμβούλιο που θα γίνει στην προεδρική εξοχική κατοικία στις 21 Αυγούστου. Το ερώτημα ωστόσο είναι κατά πόσο υπάρχει χρόνος για παράταση μέχρι και τότε καθώς τίθεται το ζήτημα της στελέχωσης.

Στο παρασκήνιο πάντως είχαν συναντηθεί άτυπα οι εκπαιδευτικές οργανώσεις με τον υφυπουργό παρά τω προέδρω Βασίλη Πάλμα, σε χώρο εκτός του Προεδρικού συζητώντας μαζί του τις θέσεις και τις εισηγήσεις τους. Συνάντηση για την οποία ήταν ενήμερος και ο Πρόεδρος Αναστασιάδης και ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Χαμπιαούρης. Ο Βασίλης Πάλμας ξεκαθάρισε στους εκπαιδευτικούς πως η όποια συζήτησή τους, δεν αποτελεί παράλληλη διαπραγμάτευση και συνεπώς ούτε και άδειασμα του υπουργού παιδείας.

Εκπαιδευτικοί κύκλοι εκτιμούν πως η παρέμβαση πλέον θα πρέπει να είναι από τον ίδιο τον Πρόεδρο και όχι από τον Κώστα Χαμπιαούρη, καθώς μόνο εκείνος μπορεί να άρει το αδιέξοδο με στόχο να αποφευχθούν οι απεργίες διαρκείας αλλά και η εκδήλωση διαμαρτυρίας που ετοιμάζουν οι εκπαιδευτικοί την 28η Αυγούστου έξω από το Προεδρικό. Το τι θα γίνει τελικώς είναι ένα ζήτημα ανοικτό, με τον Νίκο Αναστασιάδη ωστόσο να είναι ενήμερος για τις εξελίξεις. 

Οι εισηγήσεις

Μετά την από κοινού συνάντησή τους οι εκπαιδευτικές οργανώσεις έχουν δημοσιοποιήσει τις εισηγήσεις που κατέθεσαν στον υπουργό Παιδείας για να μην τίθεται ζήτημα διαρροής όπως επεσήμαναν και επανέλαβαν τη διαφωνία τους με τα μέτρα του υπουργείου.

Στην επιστολή τους προς τον Κώστα Χαμπιαούρη οι τρεις εκπαιδευτικές οργανώσεις αναφέρουν ότι στις εισηγήσεις τους της 3η Αυγούστου προτείνονται «ισοδύναμα μέτρα εξοικονόμησης εκπαιδευτικών με εκείνα που αποφάσισε το Υπουργικό Συμβούλιο στις 4 Ιουλίου 2018».

Ζήτημα για τους εκπαιδευτικούς όπως υπογράμμισε σε ρεπορτάζ της η «Κ» είναι η πρόνοια με την ποία καταργείται η μείωση του διδακτικού χρόνου στη βάση των ετών υπηρεσίας για τους νεοεισερχόμενους. Πρόνοια που «καταστρατηγεί κατάφωρα τις δεσμευτικές συμφωνίες των δύο πλευρών, Εργοδοτικής Πλευράς και Εκπαιδευτικών Οργανώσεων» όπως αναφέρεται στην επιστολή των εκπαιδευτικών βάσει και της νομικής γνωμάτευσης που είχαν.

Σύμφωνα με τις τρεις εκπαιδευτικές οργανώσεις «μετά και τους πρόσφατους διορισμούς που έγιναν ο αριθμός αυτός ανέρχεται στους τριακόσιους, περίπου, εκπαιδευτικούς». Συνεπώς, όπως αναφέρεται, «επιβάλλεται να ληφθεί και αυτή η παράμετρος υπόψη στις προσπάθειες για εξεύρεση λύσης».

Εισηγήσεις ΟΕΛΜΕΚ

Η ΟΕΛΜΕΚ εισηγείται στην επιστολή της περιορισμό των αποσπάσεων οι οποίες με βάση στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας ανέρχονται για το νέο σχολικό έτος στις 328, εξοικονόμηση αριθμού θέσεων από τους 65 διευθύνοντες των 42 Κρατικών Ινστιτούτων Επιμόρφωσης, μετάταξη μόνιμων εκπαιδευτικών που πλεονάζουν λόγω της νέας δομής του λυκείου, μετά την κατάργηση του ενιαίου λυκείου.

Προτείνει επίσης αναστολή του Προγράμματος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τους Β/Δ, που ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, υιοθέτηση της ίδιας πρακτικής, σε σχέση με τη σύνθεση τμημάτων, στα Αθλητικά και Μουσικά Λύκεια και κάλυψη των πρόωρων αφυπηρετήσεων, οι οποίες σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Μέσης Εκπαίδευσης, υπερβαίνουν τις τριάντα (30), από τον περασμένο Νοέμβριο μέχρι και σήμερα. Μεταξύ άλλων εισηγείται την παροχή κινήτρων για πρόωρη αφυπηρέτηση εκπαιδευτικών

Εισηγήσεις ΟΛΤΕΚ

Η ΟΛΤΕΚ από την άλλη εισηγείται μετάταξη μόνιμων Εκπαιδευτικών που πλεονάζουν λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος από μαθητές, αναστολή του Προγράμματος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τους Β/Δ, που ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, κάλυψη των πρόωρων αφυπηρετήσεων, οι οποίες σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης, είναι τουλάχιστον τρεις, και παροχή κινήτρων για πρόωρη αφυπηρέτηση εκπαιδευτικών.

Εισηγείται επίσης την έγκριση δέκα (10) νέων θέσεων που αποτελούν πρόσθετες ανάγκες για την ομαλή λειτουργία των Ειδικών Σχολείων και την έγκριση είκοσι (20) περίπου θέσεων Εκπαιδευτικών που στελεχώνουν τα ΜΙΕΕΚ, τα οποία ανήκουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Εισηγήσεις ΠΟΕΔ

Εξορθολογισμό των αποσπάσεων που επιτελούν διοικητικό έργο στο Υπουργείο Παιδείας, ο οποίες ανέρχονται στις 201,6 με τις μισές περίπου να προέρχονται από τη Δημοτική Εκπαίδευση εισηγείται η ΠΟΕΔ. Σύμφωνα με την ίδια ο εξορθολογισμός αυτός μπορεί να εξοικονομήσει άμεσα μέχρι και 15 εκπαιδευτικούς στη Δημοτική, Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση. Εισηγείται ακόμα όπως οι 34,8 εκπαιδευτικοί, οι 21 εκ των οποίων της Δημοτικής Εκπαίδευσης, οι υπηρεσίες των οποίων παραχωρούνται σε υπηρεσίες εκτός Υπουργείου Παιδείας αν δεν μπορούν να επιστρέψουν στα σχολεία να μην χρεώνονται στην Εκπαίδευση.

Προτείνει ακόμη αναστολή του προγράμματος επιμόρφωσης, το οποίο θα εφαρμοζόταν σε 30 σχολικές μονάδες με εξοικονόμηση 6 εκπαιδευτικούς και εκφράζει ετοιμότητα να συζητηθούν και άλλα μέτρα εξοικονόμησης στο πλαίσιο του διαλόγου.

Επαφές με κόμματα

Ήδη οι εκπαιδευτικές οργανώσεις ΟΕΛΜΕΚ, ΠΟΕΔ ΟΛΤΕΚ ξεκινούν σήμερα σειρά επαφών με την ηγεσία ΑΚΕΛ και ΔΗΚΟ. Συνάντηση που είχε προγραμματιστεί πριν από την έναρξη διαλόγου κυβέρνησης και εκπαιδευτικών οργανώσεων. Θα πρέπει να σημειωθεί πως αίτημα για συνάντηση έγινε και προς τον ΔΗΣΥ, με τον Πρόεδρο του κόμματος να αναφέρει πως θα ήταν προτιμότερο να ολοκληρωθεί ο διάλογος με το υπουργείο παιδείας και στη συνέχεια να προχωρήσουν στην όποια συνάντηση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίνας Οικονομίδου

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ
X