ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η σκυτάλη στον Πρόεδρο για άρση του αδιεξόδου στην Παιδεία

Πραγματοποιήθηκαν διαδοχικές συναντήσεις με τον Υπουργό, κατέθεσαν υπόμνημα με τις θέσεις τους οι εκπαιδευτικοί

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Κρίσιμη χαρακτηρίζεται η νέα συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις που θα πραγματοποιηθεί το πρωί της Πέμπτης στο Προεδρικό Μέγαρο, με στόχο την άρση του αδιεξόδου στο χώρο της παιδείας. Μετά και τις συνεχιζόμενες διαβουλεύσεις μεταξύ του Υπουργού Παιδείας και των εκπαιδευτικών οργανώσεων, πλέον η σκυτάλη βρίσκεται στα χέρια του Προέδρου ο οποίος καλείται να αξιολογήσει το διάλογο που αποφάσισαν να ξεκινήσουν μετά τη συνάντηση της 27ης Ιουλίου. Η συνάντηση του Προέδρου με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις θα πραγματοποιηθεί στις 11:00 το πρωί.

Την Τετάρτη οι εκπαιδευτικές οργανώσεις είχαν διαδοχικές συναντήσεις με τον Υπουργό Παιδείας στον οποίο παρέδωσαν υπόμνημα με τις θέσεις τις κάθε οργάνωσης ξεχωριστά. Κώστας Χαμπιαούρης και εκπαιδευτικές οργανώσεις, όπως δήλωσαν θα παρευρεθούν στη συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας με καλή διάθεση.

Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών οργανώσεων εξέφρασαν την αισιοδοξία τους ότι θα βρεθεί η χρυσή τομή και η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει ομαλά. Από την πλευρά του ο Υπουργός Παιδείας, δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τις οργανώσεις που αποδέχθηκαν την πρόσκλησή του και προσήλθαν στο τραπέζι του διαλόγου.

Το υπόμνημα στον Πρόεδρο

Όσον αφορά το υπόμνημα που παρέδωσαν στον Υπουργό οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, το οποίο αποτελείται από είκοσι σελίδες, αναμένεται να μελετηθεί από τον Κώστα Χαμπιαούρη, και ο ίδιος θα το παραδώσει στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Η κάθε οργάνωση παρουσίασε 6-8 προτάσεις οι οποίες όπως δηλώνουν οι ίδιοι έχουν ως στόχο την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την συνεπακόλουθη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των μαθητών.

Αναλυτικά οι θέσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων

Θέσεις ΠΟΕΔ:

1. Αποσπάσεις Εκπαιδευτικών: Ο εξορθολογισμός των Αποσπάσεων που επιτελούν διοικητικό έργο στο Υπουργείο Παιδείας (201,6 από τις οποίες οι μισές περίπου προέρχονται από τη Δημοτική Εκπαίδευση) μπορεί να εξοικονομήσει άμεσα μέχρι και 15 εκπαιδευτικούς στη Δημοτική, Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση, κάτι που αναλογεί με μείωσή τους κατά 15%. Εξοικονόμηση: 15 εκπαιδευτικοί.

2. Παραχώρηση Υπηρεσιών: Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε ενώπιον μας οι παραχωρήσεις εκπαιδευτικών σε υπηρεσίες εκτός του Υπουργείου Παιδείας ανέρχονται σε 34,8 εκπαιδευτικούς από τους οποίους οι 21 προέρχονται από τη Δημοτική Εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί, εάν κρίνεται ότι δεν μπορούν για οποιουσδήποτε λόγους να επιστρέψουν στα σχολεία, δεν θα πρέπει να χρεώνονται στην Εκπαίδευση και ως εκ τούτου επιβάλλεται στη θέση τους να διοριστεί ανάλογος αριθμός εκπαιδευτικών. Εξοικονόμηση: 21 εκπαιδευτικοί.

3. Πρόγραμμα Επιμόρφωσης: Η πιλοτική εφαρμογή του Προγράμματος Επιμόρφωσης που έχει σταδιακά αρχίσει να εφαρμόζεται στα σχολεία και για τη φετινή χρονιά θα εφαρμοζόταν σε 30 μόνο σχολικές μονάδες στις οποίες συμφωνήθηκε να παραχωρηθεί, για τις ανάγκες του προγράμματος, επιπλέον χρόνος 1/5 σε κάθε σχολική μονάδα που εντάσσεται στο πρόγραμμα, εισηγούμαστε να ανασταλεί για τη νέα σχολική χρονιά εξοικονομώντας 6 εκπαιδευτικούς που θα διορίζονταν για τον σκοπό αυτό. Νοείται ότι τα 30 αυτά σχολεία θα εφαρμόσουν σε σχέση με την επιμόρφωση του προσωπικού τους, ό,τι ισχύει στις υπόλοιπες 500 περίπου σχολικές μονάδες οι οποίες εφαρμόζουν το Πρόγραμμα Βελτίωσης και Ανάπτυξης της Σχολικής Μονάδας. Εξοικονόμηση: 6 εκπαιδευτικοί.

4. Διάφορες άλλες εξοικονομήσεις: Είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε και κάποια άλλα μέτρα τα οποία δύναται να εξοικονομήσουν, μικρό μεν, αλλά σημαντικό υπό τις περιστάσεις αριθμό εκπαιδευτικών, επιτυγχάνοντας έτσι τον αριθμό που η Διεύθυνση Δημοτικής μας έχει καθορίσει ως ανάγκη εξοικονόμησης για τη νέα σχολική χρονιά. Τις ενδεχόμενες αυτές εισηγήσεις για επιπλέον εξοικονομήσεις θα τις θέσουμε στον διάλογο που θα προσκληθούμε τις επόμενες μέρες. Εξοικονόμηση: 10 εκπαιδευτικοί.

Τέλος η ΠΟΕΔ καλεί το Υπουργεί όπως προχωρήσει σε παρουσίασει του προγραμματισμού για την άμεση τροχοδρόμηση μέτρων και δημιουργία υποστηρικτικών δομών για τη Δημοτική, Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση, που θα δίνουν λύσεις σε χρονίζοντα ζητήματα, τα οποία ταλανίζουν το δημόσιο σχολείο και παρακωλύουν το εκπαιδευτικό έργο, όπως

-  Αντιμετώπιση της αποκλίνουσας / παραβατικής συμπεριφοράς.

- Αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού.

- Παροχή ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

- Εκπαίδευση μαθητών με μεταναστευτική βιογραφία.

- Θέματα Ασφάλειας και Υγείας στα σχολεία.

Θέσεις ΟΕΛΜΕΚ:

1. Αποσπάσεις Εκπαιδευτικών: Είναι τεράστιος ο αριθμός των 328,2 εκπαιδευτικών λειτουργών που είναι αποσπασμένοι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. Δυστυχώς, το Υπουργείο δεν μας προσκόμισε περισσότερα στοιχεία για το πού είναι αποσπασμένοι οι εν λόγω εκπαιδευτικοί, ούτε συγκριτικά στοιχεία με την προηγούμενη σχολική χρονιά. Τα στοιχεία αυτά είναι σημαντικά για τον διάλογο, προκειμένου να καταθέσουμε πιο συγκεκριμένες εισηγήσεις για τον περιορισμό των αποσπάσεων, οι οποίες αυξήθηκαν σημαντικά τα δύο τελευταία χρόνια. Ειδικότερα, αναφέρουμε ότι ο συνολικός αριθμός αποσπάσεων τη σχολική χρονιά 2016-17 ανερχόταν στους 245 εκπαιδευτικούς, ενώ με βάση τα στοιχεία που μας δόθηκαν πρόσφατα από το ΥΠΠ για τις αποσπάσεις της νέας σχολικής χρονιάς ο αριθμός αυτός ανέρχεται στους 328. Σημειώνουμε δε ότι τον Οκτώβριο του 2018 θα πληρωθούν σαράντα τρεις (43) μόνιμες θέσεις Λειτουργών Εκπαιδευτικού Προγραμματισμού.

2. Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης (ΚΙΕ): Με δεδομένο ότι υπάρχουν σαράντα δύο (42) ΚΙΕ Παγκύπρια με εξήντα πέντε (65) διευθύνοντες, να εξεταστεί η εξοικονόμηση ενός αριθμού θέσεων από αυτόν τον τομέα.

3. Μετάταξη μόνιμων Εκπαιδευτικών που πλεονάζουν λόγω των εκπαιδευτικών αναγκών που προέκυψαν από την εφαρμογή του νέου Ωρολογίου Προγράμματος και της νέας Δομής του Λυκείου, μετά την κατάργηση του Ενιαίου Λυκείου. Νοείται ότι από την όποια μετάταξη δεν θα επηρεάζονται τα εργασιακά δικαιώματα των εν λόγω εκπαιδευτικών.

4. Αναστολή του Προγράμματος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τους Β/Δ, που ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

5. Υιοθέτηση της ίδιας πρακτικής, σε σχέση με τη σύνθεση τμημάτων, στα Αθλητικά και Μουσικά Λύκεια.

6. Κάλυψη των πρόωρων αφυπηρετήσεων, οι οποίες σύμφωνα με στοιχεία που μας δόθηκαν από τη Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης, υπερβαίνουν τις τριάντα (30) (από τον περασμένο Νοέμβριο μέχρι και σήμερα).

7. Θεωρούμε αναγκαία την έγκριση πρόσθετων νέων θέσεων για υφιστάμενες πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, όπως ο τομέας της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Ενδεικτικά σημειώνουμε ότι σύμφωνα με στοιχεία που μας δόθηκαν στο πλαίσιο του διαλόγου, ο τομέας της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης παρουσιάζει σημαντική αύξηση αναγκών για τη νέα σχολική χρονιά (περίπου σαράντα (40) νέες θέσεις εκπαιδευτικών), οι οποίες και θα πρέπει να διατεθούν από το κράτος.

8. Σχέδιο Πρόωρης Αφυπηρέτησης Εκπαιδευτικών: Παροχή κινήτρων για πρόωρη αφυπηρέτηση εκπαιδευτικών (βλ. κατάργηση σχετικών επιβαρύνσεων).

Θέσεις ΟΕΛTΕΚ:

1. Μετάταξη μόνιμων Εκπαιδευτικών που πλεονάζουν λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος από τους μαθητές/-τριες. Νοείται ότι από την όποια μετάταξη δεν θα επηρεάζονται τα εργασιακά δικαιώματα των εν λόγω εκπαιδευτικών.

2. Αναστολή του Προγράμματος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τους Β/Δ, που ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

3. Κάλυψη των πρόωρων αφυπηρετήσεων, οι οποίες σύμφωνα με στοιχεία που μας δόθηκαν από τη Διεύθυνση Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης, είναι τουλάχιστον τρεις (3).

4. Σχέδιο Πρόωρης Αφυπηρέτησης Εκπαιδευτικών: Παροχή κινήτρων για πρόωρη αφυπηρέτηση εκπαιδευτικών (βλ. κατάργηση σχετικών επιβαρύνσεων).

5. Έγκριση δέκα (10) νέων θέσεων που αποτελούν πρόσθετες ανάγκες για την ομαλή λειτουργία των Ειδικών Σχολείων.

6. Έγκριση είκοσι (20) περίπου θέσεων Εκπαιδευτικών που στελεχώνουν τα ΜΙΕΕΚ, τα οποία ανήκουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση