ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Προδρόμου: Τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά

Έτοιμο το σύστημα για να ξεκινήσει η σχολική χρονιά

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Την πεποίθηση ότι τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά τη νέα σχολική χρονιά εξέφρασε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίας του Υπουργικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε στην προεδρική κατοικία στο Τρόοδος.

Όπως ανέφερε ο κ. Προδρόμου, κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, έγινε πλήρης ενημέρωση από τον Υπουργό Παιδείας και στη βάση της ενημέρωσης αποφασίστηκε η πορεία που θα πρέπει να ακολουθήσει στη συνέχεια η Κυβέρνηση και ο Υπουργός.

«Ο στόχος παραμένει και είναι η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και των ίδιων των εκπαιδευτικών και των συνθηκών που επικρατούν στα σχολεία και ταυτόχρονα το να μπορέσει η Κυβέρνηση να ανταποκριθεί σε ανάγκες που υπάρχουν και καταγράφονται και στις οποίες αναφέρθηκε ο Πρόεδρος στη συνάντηση που είχε με τους οργανωμένους γονείς και τις εκπαιδευτικές οργανώσεις στις 27 Ιουλίου. Ανάγκες που έχουν να κάνουν με την ενίσχυση της ασφάλειας και της υγείας στον χώρο του σχολείου, με ειδικά προγράμματα για την αντιμετώπιση της αποκλίνουσας συμπεριφοράς και της παραβατικότητας, με άλλα προγράμματα για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων είτε για παιχνιδότοπους στην προδημοτική εκπαίδευση είτε για κτηριακές εγκαταστάσεις είτε για εκσυγχρονισμό εγκαταστάσεων και εργαστηρίων, όπως και για μια σειρά από άλλα προγράμματα και δράσεις που πρέπει να αναπτυχθούν στην εκπαίδευση», δήλωσε.

Πρόσθεσε δε πως «με τις αποφάσεις εξορθολογισμού που θα ληφθούν και με τον συνδυασμό αυτών των προτάσεων με το σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών και τη δυνατότητα να αντικατασταθούν απαλλαγές που υπάρχουν σήμερα είτε με ευκαιρίες ανέλιξης των εκπαιδευτικών είτε και με κάποια ειδικά επιδόματα σε κάποιες περιπτώσεις, θα δημιουργηθούν νέα περιθώρια πολιτικής, πάντα για βελτίωση των συνθηκών για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά, με τελικό στόχο ένα καλύτερο δημόσιο σχολείο».

Κατά τη σημερινή συνεδρία εξετάστηκε σε ποια κατάσταση βρίσκεται το πρόγραμμα με τα αντισταθμιστικά μέτρα για τις κοινότητες της περιοχής στο Μαρί, και σε ποιο στάδιο είναι και πώς θα επιταχυνθεί η υλοποίηση της συμφωνίας για την ανάπτυξη στις περιοχές των Βρετανικών Βάσεων. Επίσης έχουν εγκριθεί πρόσθετες θέσεις για βοηθούς και συνοδούς παιδιών με ειδικές ανάγκες στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Σε ερώτηση ο κ. Προδρόμου είπε ότι «ο Υπουργός Παιδείας έχει καλέσει τις εκπαιδευτικές οργανώσεις σε διάλογο. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι τις προηγούμενες μέρες υπήρχε κώλυμα, ανανέωσε την πρόσκληση. Αύριο είναι η πρόσκληση για τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και μεθαύριο προγραμματίζεται ακόμη μια συνάντηση. Θεωρούμε ότι με τον διάλογο, με την υποβολή προτάσεων μπορούν να βρεθούν λύσεις, επαναλαμβάνοντας ότι οι αποφάσεις που είχαν ληφθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο στις αρχές Ιουλίου είχαν σκοπό τον εξορθολογισμό του συστήματος και με κανένα τρόπο δεν πρόκειται να επιβαρύνουν τους εκπαιδευτικούς. Η αντιπρόταση της Κυβέρνησης είναι μια συνολική προσέγγιση για να δοθούν ευκαιρίες ανέλιξης μέσα από ένα αξιοκρατικό σύστημα, όπου οι εκπαιδευτική που έχουν εξωδιδακτικό έργο θα βλέπουν να ανταμείβονται αλλά ταυτόχρονα θα υπάρχει και συζήτηση για το αντί να χάνονται τόσες πολλές ώρες διδακτικού χρόνου να υπάρχουν κάποια ειδικά επιδόματα που θα αποτελούν κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς. Αυτά, όμως, θα πρέπει να συζητηθούν. Ελπίζουμε ότι τις επόμενες μέρες θα μπορέσει να γίνει συγκεκριμένη συζήτηση για να ακούσουν και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις τους προσανατολισμούς της Κυβέρνησης».

Ερωτηθείς είπε ότι «τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικότατα. Εδώ και μέρες έχει ανακοινωθεί ότι το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας έχει λάβει όλες τις πρόνοιες, έχει μετρήσει όλες τις ανάγκες και είναι πανέτοιμο το σύστημα για να ξεκινήσει η σχολική χρονιά».

Σε παρατήρηση δημοσιογράφου πώς θα ανοίξουν τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, ο Εκπρόσωπος διερωτήθηκε «πώς θα βοηθούσε είτε τους εκπαιδευτικούς είτε τα σχολεία να μην παρουσιαστούν (οι εκπαιδευτικοί) στα θρανία με την αρχή του σχολικού έτους». Σε ερώτηση αν υπάρχουν κόκκινες γραμμές για την Κυβέρνηση στον διάλογο με τους εκπαιδευτικούς, ο Εκπρόσωπος είπε ότι «δεν πρόκειται για διάλογο μεταξύ αντιπάλων ή ανταγωνιστών για να υπάρχουν κόκκινες γραμμές».

Πρόσθεσε ότι η προσπάθεια είναι «όλο αυτό το σύστημα μέσα από το οποίο χάνουμε χιλιάδες ώρες διδασκαλίας να εξορθολογιστεί».

Είπε ακόμη ότι «υπάρχει το περιθώριο για να γίνει γόνιμος διάλογος και για τον συνδικαλιστικό χρόνο και για τις απαλλαγές που υπήρχαν σε ώρες λόγω αρχαιότητας και για τις απαλλαγές λόγω εξωδιδακτικών καθηκόντων μέσα στο σχολείο. Ψύχραιμα και πολιτισμένα, χωρίς αφορισμούς, μέσα από διάλογο, η Κυβέρνηση νιώθει – και αυτή είναι η κατεύθυνση που έχει ο Υπουργός Παιδείας με πολύ εξειδικευμένες και μετρημένες προτάσεις – ότι μπορούν να βρεθούν λύσεις συναινετικά. Τα όσα ακούγονται το τελευταίο διάστημα δεν τιμούν κανένα και η άποψη της Κυβέρνησης και του Προέδρου είναι ότι έχοντας πάντοτε πολύ ψηλά σε εκτίμηση τους εκπαιδευτικούς, θεωρώντας ότι είναι ο πρώτος μας συνεργάτης στο πολύ σημαντικό θέμα της μόρφωσης των παιδιών, θέλουμε να βοηθήσουμε και το έργο των εκπαιδευτικών, με πρόσθετες δράσεις μέσα στα σχολεία. Όμως, πρέπει να δημιουργηθούν τα περιθώρια για αυτό.

Ο εξορθολογισμός αυτό σημαίνει: Αναγνωρίζοντας τη συμβολή των εκπαιδευτικών, ταυτόχρονα να δημιουργήσουμε περιθώρια για προγράμματα που θα βελτιώνουν το δημόσιο σχολείο, άρα και τον χώρο εργασίας των εκπαιδευτικών».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ
X