ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Πρόγραμμα προώθησης εκπαιδευτικής ένταξης παιδιών τρίτων χωρών στην Κύπρο

Tο εν λόγω Πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται από την Κυπριακή Δημοκρατία και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Ενημερωτική ημερίδα για την παρουσίαση του Προγράμματος «Μέτρα για βελτίωση της κοινωνικής και εκπαιδευτικής ένταξης παιδιών τρίτων χωρών στην Κύπρο», πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στην Δημοσιογραφική Εστία, στην παρουσία του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού Κώστα Καδή.

Ο Υπουργός Παιδείας, σε χαιρετισμό του είπε ότι μέσω του Προγράμματος προωθούνται μέτρα για βελτίωση της κοινωνικής και εκπαιδευτικής ένταξης παιδιών τρίτων χωρών στην Κύπρο και πρόσθεσε ότι το εν λόγω Πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται από την Κυπριακή Δημοκρατία και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης.

Οι δράσεις του, συνέχισε, αποσκοπούν κυρίως στην επιμόρφωση γονέων και εκπαιδευτικών γύρω από θέματα ένταξης παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, καθώς και θέματα διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Επιδιώκει ακόμη την εμπλοκή αρμόδιων φορέων και οργανισμών από Δήμους και Κοινότητες για την επίτευξη των πιο πάνω στόχων.

«Οι δράσεις που υλοποιούνται μέσα από το συγκεκριμένο Πρόγραμμα έχουν ως πυρήνα συγκεκριμένες σχολικές μονάδες και εντάσσονται σε ένα ευρύτερο σχέδιο πολιτικής που εφαρμόζει το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού στο πλαίσιο των στόχων της διαπολιτισμικής αγωγής και εκπαίδευσης», συμπλήρωσε.

Όπως είπε ο κ. Καδής, το σχολικό περιβάλλον, όπως και οι σημερινές κοινωνίες γενικότερα, χαρακτηρίζεται από πολλαπλές μορφές ετερότητας, οι οποίες αναζητούν αναγνώριση, ανοχή και αποδοχή, σεβασμό και προστασία. Τα τελευταία χρόνια η σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού δημιούργησε νέα δεδομένα ως προς τον χαρακτήρα των σχολείων της Κύπρου που γίνεται ολοένα και πιο πολυπολιτισμικός.

«Στις σχολικές τάξεις φοιτούν πλέον παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία, συνεπώς με διαφορετική νοοτροπία- διαφορετικά βιώματα και εμπειρίες. Τα παιδιά αυτά καλούνται να ζήσουν, να προσαρμοστούν και να αλληλεπιδράσουν στην κυπριακή κοινωνία και ιδιαιτέρως στο σχολικό περιβάλλον, όπου περνούν μεγάλο μέρος του καθημερινού τους χρόνου. Για να μπορέσουν να ενδυναμωθούν κοινωνικά και εκπαιδευτικά είναι αναγκαίο να μάθουν να μιλούν και να γράφουν την ελληνική ως δεύτερη γλώσσα. Για την ομαλή προσαρμογή και την όσο το δυνατόν καλύτερη και αποτελεσματική στήριξη αυτών των παιδιών, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού προέβη στη σύσταση Διατμηματικής Επιτροπής, η οποία ανέλαβε την ετοιμασία ενός Κειμένου Πολιτικής, στη βάση του οποίου οι Διευθύνσεις Δημοτικής, Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης καλούνται να αναπτύξουν συγκεκριμένο σχέδιο δράσης», συμπλήρωσε.

Ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει την έκδοση ενημερωτικών οδηγών για γονείς και εκπαιδευτικούς, διοργάνωση συνεδρίων και επιμορφωτικών σεμιναρίων γύρω από θέματα που αφορούν στην ένταξη παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, καθώς και στην ανάπτυξη συνεργασίας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

«Οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών δύναται να παρέχονται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς στο πλαίσιο του θεσμού της Επαγγελματικής Μάθησης και της συνεχούς στήριξης των εκπαιδευτικών αλλά και των σχολικών μας μονάδων γενικότερα. Ως Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε συστηματικά και υπεύθυνα για την προστασία και τη διασφάλιση του ανθρώπινου και δημοκρατικού χαρακτήρα των σχολικών μας μονάδων, αναγνωρίζοντας το δικαίωμα όλων των παιδιών- ανεξάρτητα από τις ιδιαιτερότητές τους- για πρόσβαση στο αγαθό της εκπαίδευσης», σημείωσε.

Η Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου Αθηνά Μιχαηλίδου, στο χαιρετισμό της είπε ότι σκοπός του έργου, το οποίο συντονίζει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, είναι η κοινωνική και εκπαιδευτική ένταξη μαθητών τρίτων χωρών στο κυπριακό σχολείο, μέσω δράσεων, ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών και προώθησης της σχέσης σχολείου και γονέων υπηκόων τρίτων χωρών.

«Ευχαριστούμε ιδιαίτερα όλους όσους συμβάλουν στην επίτευξη του στόχου για ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς και ιδιαίτερα ευχαριστούμε το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού για την συνεχή στήριξη του, στις δράσεις μας αυτές», συμπλήρωσε.

Ακολούθησαν οι παρουσιάσεις των δράσεων του προγράμματος, των αποτελεσμάτων της διάγνωσης αναγκών των εκπαιδευτικών και των γονέων και του υλικού για τον Οδηγό Εκπαιδευτικού στη Διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας ως Δεύτερης.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση