ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

ΠΣΕΜ: Εξέφρασε στον Υπ. Παιδείας την αντίθεση της για τις εξετάσεις τετράμηνων

«Δυστυχώς αποδείχτηκε για ακόμα μια φορά ότι η άποψη των μαθητών δεν λαμβάνεται υπόψη»

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Συνάντηση πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης, μεταξύ της Γραμματείας της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών, του υπουργού Παιδείας, Κώστα Χαμπιαούρη και του Διευθυντή Μέσης Εκπαίδευσης, Κυπριανού Λούη. Κατά την εν λόγω συνάντηση η ΠΣΕΜ εξέφρασε τους προβληματισμούς και τις απόψεις της για διάφορα ζητήματα που απασχολούν τους μαθητές. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΠΣΕΜ αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι έθεσαν στον Υπουργό την αντίθεση τους για την εφαρμογή των εξετάσεων ανά τετράμηνο, οι οποίες θα μπουν σε εφαρμογή την ερχόμενη σχολική χρονιά, ενώ προσθέτουν πως ο κ. Χαμπιαούρης με έντονο τρόπο τους απάντησε ότι οι εξετάσεις θα εφαρμοστούν έστω και αν οι μαθητές διαφωνούν.

Αυτούσια η ανακοίνωση της ΠΣΕΜ:

«Πραγματοποιήθηκε χθες, Πέμπτη 8 Νοεμβρίου συνάντηση μεταξύ της νέας Γραμματείας της ΠΣΕΜ με τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού, κ. Κώστα Χαμπιαούρη και το Διευθυντή Μέσης Εκπαίδευσης, κ. Κυπριανό Λούη. Στα πλαίσια της συνάντησης η ΠΣΕΜ έθεσε τους προβληματισμούς και τις απόψεις της στον Υπουργό για τα ζητήματα που απασχολούν τους μαθητές αυτή την περίοδο και επίσης ανέπτυξε τις διαχρονικές θέσεις του οργανωμένου μαθητικού κινήματος σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα. Πρ

Συγκεκριμένα, θέσαμε στον Υπουργό την αντίθεση μας για την εφαρμογή των εξετάσεων ανά τετράμηνο, οι οποίες θα μπουν σε εφαρμογή τη σχολική χρονιά 2019-2020. Θεωρούμε ότι η εφαρμογή αυτού του μέτρου θα ενισχύσει τον εξατασιοκεντρικό χαρακτήρα του σχολείου και θα προωθήσει τη βαθμοθηρία δημιουργώντας και άλλες αρνητικές επιδράσεις όπως η αύξηση του άγχους στους μαθητές, ενίσχυση της παραπαιδείας και δημιουργία ενός σχολείου για λίγους και εκλεκτούς. Λυπούμαστε να αναφέρουμε, ότι ο κ. Υπουργός με έντονο τρόπο μας ανέφερε ότι οι εξετάσεις θα εφαρμοστούν έστω και αν οι μαθητές διαφωνούν. Δυστυχώς αποδείχτηκε για ακόμα μια φορά ότι η άποψη των μαθητών που εκφράστηκε μέσω ψηφισμάτων, δημοψηφίσματος και συλλογών υπογραφών δεν λαμβάνεται υπόψη, όπως επίσης και η άποψη των καθηγητών μας που επίσης διαφωνούν με τις εξετάσεις ανά τετράμηνο.

Επιπρόσθετα συζητήσαμε το ζήτημα της βίας και παραβατικότητας στα σχολεία και της ασφάλειας των μαθητών σε συνδυασμό και με τις πρόσφατες αντιδράσεις για τις τριήμερες εκδρομές των μαθητών. Τονίσαμε πως τα φαινόμενα βίας και παραβατικότητας δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με εισαγωγή καμερών ασφαλείας στα σχολεία και με ψηλά κάγκελα ούτε με την καταστολή. Θέσαμε την άποψη μας για ενίσχυση της πρόληψης και της διαπαιδαγώγησης των μαθητών μέσω προγραμμάτων και ειδικών μαθημάτων στα σχολεία καθώς αυτό το φαινόμενο έχει συγκεκριμένα αίτια όπως η κοινωνική ανισότητα, η κοινωνική περιθωριοποίηση κλπ. Καταθέσαμε επιπλέον την άποψη μας για δημιουργία ενός ανθρώπινου και δημοκρατικού σχολείου που θα μας καλλιεργεί την κριτική σκέψη, την ολόπλευρη μόρφωση, πολιτιστικές και αισθητικές αξίες που θα δημιουργούν αντιστάσεις στους μαθητές απέναντι σε συμπεριφορές παραβατικότητας και χρήσης ουσιών. Καταθέσαμε επίσης την πρόταση μας για τη διεξαγωγή τριήμερων εκδρομών και ζητήσαμε να μελετηθεί και να γίνει συζήτηση για να θεσμοθετηθούν αυτές οι εκδρομές και να διασφαλιστεί η οικονομική διαφάνεια και η ασφάλεια των μαθητών.

Επιπρόσθετα, θέσαμε την κάθετη διαφωνία μας με το να δέχονται απουσίες όσοι συμμαθητές μας συμμετέχουν σε δραστηριότητες της ΠΣΕΜ και ζητήσαμε να αναθεωρηθεί αυτή η πρόνοια των κανονισμών λειτουργίας καθώς είναι τεράστιο πλήγμα για το συνδικαλισμό των μαθητών. Θεωρούμε ότι η επιβολή απουσιών στους μαθητές που συμμετέχουν σε δραστηριότητες της ΠΣΕΜ αποτελεί κίνηση φίμωσης του Μαθητικού Κινήματος, ώστε να μην βγαίνει στους δρόμους να αγωνίζεται και να διεκδικεί.

Στα πλαίσια της συνάντησης αναφέραμε το ρόλο των Κεντρικών Μαθητικών Συμβουλίων στη διαμόρφωση των εσωτερικών κανονισμών όπως επίσης και το "κυνηγητό" για την στολή και την εξωτερική εμφάνιση. Αναφέραμε στον κ. Υπουργό την ανάγκη να ασχοληθεί το Υπουργείο και οι Διευθύνσεις των σχολείων με τα πραγματικά προβλήματα των μαθητών και της μόρφωσης τους.

Τέλος, επαναλάβαμε στον κ. Υπουργό ότι ως η οργανωμένη φωνή των μαθητών θέλουμε από την πολιτεία να λαμβάνει υπόψη τις απόψεις και τους προβληματισμούς μας. Επαναλάβαμε την θέση μας για ουσιαστικό και εποικοδομητικό διάλογο ώστε να ξεπεραστούν τα προβλήματα της παιδείας και να δημιουργήσουμε ένα ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο που θα παρέχει ολόπλευρη μόρφωση και ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές.»

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση