ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Σε καλό κλίμα άρχισε τελικώς… ο διάλογος στην ΜΕΠΕΥ

Ξεκίνησαν οι συνεδρίες για τα εργασιακά ζητήματα των εκπαιδευτικών μετά την άρση του αδιεξόδου στην Παιδεία

Του Νικόλα Πέτρου

Άρχισε και επίσημα, το μεσημέρι της Πέμπτης 15 Νοεμβρίου, ο εποικοδομητικός διάλογος στην ΜΕΠΕΥ για τα εργασιακά ζητήματα των εκπαιδευτικών τα οποία απασχόλησαν για περίπου τρείς μήνες τον τομέα της παιδείας αλλά και ευρύτερα τον εκπαιδευτικό κόσμο. Η συνεδρία η οποία πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Οικονομικών διήρκησε 3μιση ώρες και είναι στο πλαίσιο της συμφωνίας μεταξύ της Διυπουργικής Επιτροπής και των εκπαιδευτικών οργανώσεων, η οποία έγινε κατά την άρση του αδιεξόδου της τρίμηνης κρίσης που ξέσπασε το περασμένο καλοκαίρι στην παιδεία. Υπενθυμίζεται πως η συμφωνία προνοεί ότι τα σημεία διαφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών θα επιλυθούν ενώπιον της ΜΕΠΕΥ.

Βάση του καταστατικού στη συνάντηση παρευρέθηκαν: τρεις εκπρόσωποι από την ΠΟΕΔ, τρείς από την ΟΕΛΜΕΚ, δύο από την ΟΛΤΕΚ, εκπρόσωποι των Μέσης και Δημοτικής εκπαίδευσης, οι Διευθυντές Μέσης, Τεχνικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης, η Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Παιδείας, ο Πρόεδρος της ΜΕΠΕΥ, αλλά και δύο εκπρόσωποι από τα Υπουργεία Παιδείας και Εργασίας.

Όπως ανέφερε η «Κ» στην Οικονομική έντυπη έκδοση της, στην ημερήσια διάταξη της εν λόγω συνεδρίας καταγράφτηκαν έξι θέματα προς συζήτηση πράγμα που πυροδότησε τις αντιδράσεις του γενικού γραμματέα της ΠΟΕΔ, Χάρη Χαραλάμπους, ο οποίος μέσω ανάρτησης του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατηγόρησε Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας ότι «αντί για διάλογο για όλα τα θέματα, επιθυμούν να συνεχίσουν τον καλοκαιρινό του μονόλογο στην ΜΕΠΕΥ», προειδοποιώντας παράλληλα, πως αυτό θα οδηγήσει ξανά σε αδιέξοδο. Η εν λόγω αντίδραση του κ. Χαραλάμπους προέκυψε λόγω του ότι από την ημερήσια διάταξη απουσίαζε το θέμα της «πίστωσης χρόνου» των εκπαιδευτικών, σημείο το οποίο αποτελούσε κύρια διαφορά μεταξύ των δύο πλευρών κατά την κρίση της παιδείας, αλλά και άλλα 55 θέματα τα οποία είχαν εγγραφεί από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις.

Σε ανάρτηση του μετά το πέρας της συνεδρίας ο κ. Χαραλάμπους, αναφέρει πως «συμφωνήθηκε τελικά ότι στην ατζέντα συμπεριλαμβάνονται και όλα τα θέματα που έθεσαν οι Εκπαιδευτικές Οργανώσεις, αλλά και το επίμαχο θέμα της πίστωσης».

Τα θέματα τα οποία εξετάστηκαν κατά τη συνάντηση της Πέμπτης αφορούν την Πίστωση διδακτικών ωρών που αφαιρέθηκαν από τους εκπαιδευτικούς μετά από απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου την 3η Οκτωβρίου, τον Βιολογικό Παράγοντα των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών, τα καθήκοντα του Υπεύθυνου Τμήματος, την αναδιάρθρωση του διδακτικού χρόνου των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τα χρόνια υπηρεσίας τους, τον συνδικαλιστικό χρόνο, το Σχέδιο πρόωρης αφυπηρέτησης εκπαιδευτικών που συμπλήρωσαν το 60ο έτος για τη Μέση και το 58ο για τη Δημοτική Εκπαίδευση, το Ταμείο Πρόνοιας για εκπαιδευτικούς που δεν καλύπτονται σήμερα από το σχέδιο κρατικής σύνταξης, αλλά και τις αργίες. Σημειώνεται δε, ότι οι εκπαιδευτικές οργανώσεις κατέθεσαν γραπτώς τα επιχειρήματα τους στον πρόεδρο της Επιτροπής και Γενικό Διευθυντή του Υπ. Οικονομικών, Χρίστο Πατσαλίδη, για το κάθε θέμα ξεχωριστά και στη συνέχεια θα καθοριστούν περεταίρω συναντήσεις ούτως ώστε να βρεθεί η χρυσή τομή για αυτά τα ζητήματα.

Μιλώντας στην «Κ» ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Γιάννος Σωκράτους, είπε, πως «έγινε μια συζήτηση σε πολύ καλό κλίμα, κατατέθηκαν οι απόψεις μας για τα διάφορα θέματα που μας απασχολούν. Πρόσθεσε δε, ότι ως ΟΕΛΜΕΚ καταθέσαν έντεκα θέματα πολύ συγκεκριμένα και όπως, είπε, ορισμένα εξ αυτών έχουν συζητηθεί σήμερα και τα υπόλοιπα θα συζητηθούν σε μεταγενέστερη στάδιο.

Στο πλαίσιο της προαναφερόμενης συζήτησης η ΠΟΕΔ έθεσε τα πιο κάτω ζητήματα:

1. τη μείωση του διδακτικού χρόνου των απλών εκπαιδευτικών για εκτέλεση άλλων εξωδιδακτικών καθηκόντων μέσα στο σχολείο.

2. Την αύξηση του διοικητικού χρόνου των

Β. Διευθυντών και Διευθυντών με την αντίστοιχη μείωση του ανάλογου διδακτικού τους χρόνου.

3. Την παραχώρηση 2 διδακτικών περιόδων για τον υπεύθυνο τμήματος σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού, την Προδημοτική και την Ειδική Εκπαίδευση για να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να εκτελούν αποτελεσματικά τα καθήκοντά τους.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Νικόλα Πέτρου

Σχόλια αναγνωστών

Α. Νεοφύτου: Η Άγκυρα να λάβει τα μηνύματα των Βρυξελλών

«Ο ίδιος πήρε το μήνυμα ότι δεν τον θέλουμε αρχηγό του κόμματος? »
ΑΚΑ  |  10:34

Ι. Κασουλίδης στην «Κ»: Hρθε η ώρα για το ταγκό της λύσης

«Για πιο ταγκο και κουρουφεξαλα μιλα ο κασουλιδης οταν ποσω απο τους χορευτες κατευθυνουν τα βηματα ενα ...»
Ντόμπρος Κελαήδης  |  09:24

Ι. Κασουλίδης στην «Κ»: Hρθε η ώρα για το ταγκό της λύσης

«Για πιο ταγκο και κουρουφεξαλα μιλα ο κασουλιδης οταν ποσω απο τους χορευτες κατευθυνουν τα βηματα ενα ...»
Ντόμπρος Κελαήδης  |  09:24

Ι. Κασουλίδης στην «Κ»: Hρθε η ώρα για το ταγκό της λύσης

«Για πιο ταγκο και κουρουφεξαλα μιλα ο κασουλιδης οταν ποσω απο τους χορευτες κατευθυνουν τα βηματα ενα ...»
Ντόμπρος Κελαήδης  |  09:23

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

X