ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Χαμπιαούρης: Δεν κλείνουμε τις πόρτες του διαλόγου

Εισηγείται στους εκπαιδευτικούς να έρθουν με αντιπροτάσεις και εποικοδομητικές εισηγήσεις

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Ανοικτός στο θέμα του διαλόγου για επίλυση των θεμάτων της παιδείας, δήλωσε πως είναι ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Χαμπιαούρης αναφέροντας σε δηλώσεις του στο ΡΙΚ πως, οι εκπαιδευτικοί «να έρθουν με αντιπροτάσεις, να κάνουν τις δικές τους εποικοδομητικές εισηγήσεις και εμείς είμαστε ανοικτοί στον διάλογο να συνεχίσουμε αυτή την προσπάθεια. Δεν κλείνουμε τις πόρτες του διαλόγου ούτε είμαστε αυθαίρετοι και απόλυτοι σε αυτά τα οποία έχουμε πει».

Για την πορεία διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών οργανώσεων ανέφερε πως «οφείλω να πω ότι έχω παρακολουθήσει την χθεσινή πορεία και σε μια δημοκρατική κοινωνία τέτοιου είδους εκδηλώσεις είναι απολύτως σεβαστές και αποτελούν δικαίωμα του κάθε πολίτη να εκφράζεται και να περνά τα δικά του μηνύματα. Το δημόσιο σχολείο χρειάζεται εξορθολογισμό, ποιοτική αναβάθμιση ούτως ώστε να στηρίξουμε τον μαθητή, τον εκπαιδευτικό. Αυτή είναι η φιλοσοφία πάνω στην οποία επενδύουμε. Εμείς δεν προσωποποιούμε το θέμα και οφείλω να πω επίσης ότι όλοι πρέπει να καθίσουμε στο τραπέζι του διαλόγου, να βάλουμε την συλλογική μας σοφία κάτω για να μπορέσουμε να δώσουμε λύσεις σε αυτά τα προβλήματα τα οποία υφίστανται εδώ και χρόνια. Κάποιοι για κάποιους λόγους απέφευγαν να μπουν στο διάλογο και αναφέρομαι συγκεκριμένα στους συνδικαλιστές για να μπορέσουν να δοθούν λύσεις»

Ο Υπ. Παιδειας είπε παράλληλα πως «ο προκάτοχος μου τους είχε καλέσει πολλές φορές να έρθουν να συζητήσουν. Ας υιοθετήσουμε την θέση τους ότι ο υπουργός Παιδείας δεν ήταν τόσο διαλλακτικός και τόσο δημοκρατικός στον διάλογο. Τι έχουν να πουν όταν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αφιέρωσε περίπου επτά ώρες να συνομιλεί μαζί τους, για να μπορέσει να δώσει λύση σε αυτό το πρόβλημα. Τι ποιο δημοκρατικό υπάρχει; Όταν ο ανώτατος άρχοντας αυτού του τόπου αφιέρωσε επτά ώρες. Ξέρετε πολλούς άλλους Προέδρους που κάνουν κάτι τέτοιο; Και ξέρετε τι μας έλεγαν; Στην πρώτη συνάντηση των Ιούλιο, δεν κατάλαβαν ποιες ήταν οι αποφάσεις με αποτέλεσμα να κάνουν εισηγήσεις για μέτρα εντελώς αντιπαιδαγωγικά».

«Είχαμε πει ότι συζητούμε και τα τέσσερα μέτρα τα οποία είχε λάβει το Υπουργικό Συμβούλιο μαζί με όλα άλλα μέτρα και να βρεθούν κάποια αντισταθμίστηκα μέτρα για να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε το πρόβλημα και να μπούμε σε έναν εντατικό διάλογο από τον Σεπτέμβρη με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Αντί να φέρουν μέτρα πάνω στις απαλλαγές που παίρνουν οι εκπαιδευτικοί και πάνω σε αυτά που συναποφασίστηκαν τον Ιούλιο στο Προεδρικό παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, μας έφεραν μέτρα όπως για παράδειγμα να κλείσουμε μικρά σχολεία στην ύπαιθρο. Να αφαιρέσουμε χρόνο ενισχυτικό που δίνουμε σε μικρά σχολεία ή σε περιοχές που υπάρχουν ευάλωτες ομάδες πληθυσμού. Μας είπαν να μην κάνουμε επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών για να γλιτώσουμε δασκάλους και καθηγητές. Μας είχαν βάλει στο τραπέζι το θέμα τις πρόωρης αφυπηρέτησης» σημείωσε.

Σχέδιο αξιολόγησης

«Τα θέματα που συζητούμε σήμερα, που έχουν να κάνουν με το σχέδιο αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου, γιατί εδώ είναι το πρόβλημα» ανέφερε ο κ. Χαμπιαούρης τονίζοντας παράλληλα πως «μπορεί να έχουμε αυτές τις απαλλαγές που λένε ότι βοηθούν στο δημόσιο σχολείο, βλέπουμε όμως τα αποτελέσματα. Δεν υπάρχει σωστή αξιολόγηση και λογοδοσία».

«Οι απαλλαγές γίνονταν διαχρονικά για να περάσουν κάποιες άλλες πολιτικές. Αυτή την στιγμή μετά από τις υποδείξεις του Γενικού Ελεγκτή και τις μελέτες που έχουν γίνει διαπιστώνουμε ότι αυτό το μοντέλο δεν μας βγαίνει και πρέπει να γίνουν κάποιες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα. Παίρνουν απαλλαγές οι εκπαιδευτικοί και απαλλάσσονται από τον διδακτικό χρόνο, ενώ βρίσκονται στο σχολείο. Ενώ λένε ότι αυτός ο θεσμός είναι καλό μέτρο, δεν έχουμε αποτελέσματα. Και τι ποιο σοφό από αυτό που είπε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Εάν κάποιος θέλει να πραγματοποιεί εξωδιδακτικό έργο, να συνδεθεί με ένα σύστημα μοριοδότησης στα πλαίσια τις αξιολόγησης του εκπαιδευτικού για να μπορέσει να αποτελέσει και κίνητρο και να βοηθήσει στην επαγγελματική του ανέλιξη».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση