ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Τ/κ οχήματα χωρίς έλεγχο στις ελεύθερες περιοχές

Ταξί με κατεύθυνση προς τη Λάρνακα ενεπλάκη στο σημερινό τροχαίο, θα φανεί αν είναι ασφαλισμένο

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Ένα από τα πάγια προβλήματα στις ελεύθερες περιοχές, από τότε που άνοιξαν τα οδοφράγματα και εντεύθεν, αφορά τη διέλευση ταξί και λεωφορείων από τα κατεχόμενα.

Δεν είναι μέχρι σήμερα λίγες οι φορές που οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί έχουν καταγγείλει το γεγονός, και πιο συγκεκριμένα έχουν κάνει λόγο για ταξί που έρχονται από τα κατεχόμενα τα οποία μεταφέρουν επιβάτες όχι μόνο στις κατεχόμενες αλλά και στις ελεύθερες περιοχές.

Επιπρόσθετα υπήρχαν καταγγελίες που είδαν το φως της δημοσιότητας για ταξί και μικρά λεωφορεία από τα κατεχόμενα περνούν στις ελεύθερες περιοχές καλύπτοντας το «Τ» από τις πινακίδες εγγραφής και στη συνέχεια επιστρέφουν στα κατεχόμενα φορτωμένα τουρίστες που φτάνουν στην Κύπρο από τα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου.

Η είδηση ακόμη ενός τροχαίου σήμερα το πρωί παρά το ΓΣΠ, είχε ως αποτέλεσμα μια ακόμη απώλεια ζωής. Εκ των βασικών αιτιών, θεωρείται, βάσει και των όσων λένε και αστυνομικές πηγές, το σκοτάδι που επικρατεί στους δρόμους κατά το ξημέρωμα. Αυτό είναι ένα θέμα, το οποίο ανέδειξε η «Κ» και εξετάζεται, ωστόσο ανακύπτει και το εξής.

Το εμπλεκόμενο όχημα είναι ταξί με τουρκοκυπριακές πινακίδες, που εκτελούσε δρομολόγιο προς Λάρνακα σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ». Το ερώτημα λοιπόν είναι αν οδηγούσε ο 28χρονος οδηγός με κατεύθυνση τη Λάρνακα για πάρει επιβάτες από το αεροδρόμιο της Λάρνακας για να τους μεταφέρει στα κατεχόμενα ή όχι.

Παράλληλα, άγνωστο παραμένει για την ώρα αν το συγκεκριμένο όχημα είναι ασφαλισμένο ή όχι, με πολλά από τα οχήματα που περνάνε στις ελεύθερες περιοχές από τα κατεχόμενα να μην είναι ασφαλισμένα όπως επιβεβαιώνουν και αστυνομικές πηγές.

Αν είναι ή όχι ασφαλισμένο το όχημα που ενεπλάκη σήμερα στο τροχαίο, αυτό θα διαφανεί τις επόμενες μέρες.

«Πολιτικά θέματα»

Ως προς τα προαναφερόμενα αστυνομικές πηγές, τονίζουν ότι τα ερώτημα του αν «αναγνωρίζονται» στις ελεύθερες περιοχές τα διπλώματα και η ασφάλεια των οδηγών και των αυτοκίνητων που έρχονται από τα κατεχόμενα, απαντάται με το ότι αυτό είναι πολιτικό θέμα.

«Καταγγελίες γίνονται για τροχαίες παραβάσεις (σε τουρκοκυπριακά οχήματα) ωστόσο δεν είναι θέμα της αστυνομίας αλλά πολιτικό» τονίστηκε στην «Κ».

Τον περασμένο Μάρτιο, το θέμα πήρε και πολιτικές διαστάσεις, όταν σχετική με το θέμα των ταξί από τα κατεχόμενα απάντηση του Υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Μάριου Δημητριάδη δόθηκε στη δημοσιότητα.

Οχήματα μη εγγεγραμμένα στο Μητρώο, δεν μπορούν να τύχουν ελέγχου

«Σε ό,τι αφορά στα μη αδειούχα ταξί που δραστηριοποιούνται παράνομα στους αερολιμένες Λάρνακας και Πάφου αναφέρεται ότι οι Επόπτες του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, σε συνεργασία με την Αστυνομία, διεξάγουν καθημερινά ελέγχους με στόχο τον εντοπισμό των πειρατών στο επάγγελμα του οδηγού ταξί, όταν διαπιστώνεται ότι ιδιωτικά οχήματα μεταφέρουν παράνομα πελάτες. Το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κάλεσε γραπτώς τους κατόχους των οχημάτων αυτών όπως σταματήσουν την παράνομη ενέργειά τους και τους ενημέρωσε ότι σε περίπτωση μη συμμόρφωσής τους θα εξεταστεί η δυνατότητα ποινικής δίωξής τους», τονιζόταν μεταξύ άλλων στην απάντηση του Υπ. Μεταφορών.

Πρόσθετα, αναφέρεται ότι από τις 28 Νοεμβρίου, 2014 τέθηκε σε ισχύ το συνημμένο Διάταγμα, σύμφωνα με το οποίο η μεταφορά επιβατών επί μισθώσει με όχημα που δεν είναι εφοδιασμένο με άδεια οδικής χρήσης ρυθμίζεται εξώδικα. Ωστόσο, για να εφαρμοστεί το Διάταγμα θα πρέπει οι Επόπτες του Τμήματος Οδικών Μεταφορών να εντοπίσουν τον παράνομο ιδιώτη τη στιγμή που πληρώνεται από τον επιβάτη.

«Συνεπώς, το φαινόμενο της μεταφοράς επιβατών με ιδιωτικά οχήματα είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί λόγω της αδυναμίας στοιχειοθέτησης των καταγγελιών, αφού οι μεταφερόμενοι επιβάτες θα πρέπει να δώσουν σχετική μαρτυρία ότι για τη μεταφορά τους κατέβαλαν κόμιστρο», αναφέρεται σχετικά.

Επιπρόσθετα και ως προς τα ταξί από τις κατεχόμενες περιοχές, τα οποία πραγματοποιούν παράνομα δρομολόγια στις ελεύθερες περιοχές σημειώνεται από τον κ. Δημητριάδη στην απάντησή του, ότι η ρύθμιση της μεταφοράς επιβατών από τις κατεχόμενες περιοχές με μη εγγεγραμμένα οχήματα δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων αλλά στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Εξωτερικών.

Ωστόσο, σημειώνεται ότι, εφόσον τα εν λόγω οχήματα δεν είναι εγγεγραμμένα στο Μητρώο του Εφόρου Μηχανοκινήτων Οχημάτων, δεν μπορούν να τύχουν ελέγχου ούτε να καταγγελθούν από τους Επόπτες του Τμήματος Οδικών Μεταφορών και την Αστυνομία.»

Αυτοκίνητα από τις ελεύθερες περιοχές στα κατεχόμενα

Τονίζεται συναφώς πως βάσει των Περι Μηχανοκίνητων Οχημάτων & Τροχαίας Κινήσεως Νόμο δεν υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη για οχήματα που περνούν στα κατεχόμενα. Υπάρχει κάλυψη Έναντι Τρίτου σε όλες τις χώρες που έχουν υπογράψει Πολυμερή Συμφωνία Εγγύησης (Αυστρία, Βέλγιο, Ελβετία, Τσεχία, Γερμανία, Δανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Γαλλία, Φινλανδία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Κροατία, Ιταλία, Ιρλανδία, Ισλανδία, Λουξεμβούργο, Νορβηγία, Ολλανδία, Πορτογαλλία, Σουηδία, Σλοβακία, Σλοβενία, Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία, Μάλτα, Πολωνία, Ανδόρα, Βουλγαρία και Ρουμανία).

Ωστόσο, κατά τη διέλευση αυτοκινήτου προς τα κατεχόμενα, ζητείται από τον οδηγό να πληρώσει ένα ποσό για ασφάλιση, που συνάδει με συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ώστε να υπάρχει κάλυψη.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση