ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τμηματικά η κατασκευή του νέου δρόμου Πάφου-Πόλης

Πρώτα η κατασκευή μέχρι το Στρουμπί και μετά βλέπουμε η κατεύθυνση που έχει δοθεί

Του Απόστολου Τομαρά

Του Απόστολου Τομαρά

tomarasa@kathimerini.com.cy

Στον προϋπολογισμό του 2018 θα συμπεριληφθεί η κατασκευή του πρώτου τμήματος του νέου αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς ένα έργο το κόστος του οποίου κρίνεται ως ιδιαίτερα υψηλό και για το λόγο αυτό η κατασκευή του θα προχωρήσει τμηματικά. Για την εξέλιξη αυτή οι τοπικοί φορείς είναι ενήμεροι από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Η λύση που αναζητήθηκε και στην οποία έχει καταλήξει η κυβέρνηση είναι να προχωρήσει σε πρώτη φάση με ένα αρκετά δύσκολο κομμάτι το δρόμου αυτό μέχρι το Στρουμπί. Ήδη το υπουργικό συμβούλιο έχει εγκρίνει την μελέτη του έργου ενώ το κόστος κατασκευής που υπολογίζεται στα 60 εκατ. ευρώ θα συμπεριληφθεί στο προϋπολογισμό του 2018. Οι οδηγίες που έχουν δοθεί για το πρώτο τμήμα είναι να γίνει μια ήπια χάραξη ενός δρόμου με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και όχι στα πρότυπα αυτοκινητόδρομου.

Οι κατευθυντήριες γραμμές για ένα έργο το οποίο χρονίζει δόθηκαν από τον ίδιο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας τόσο προς την πλευρά του Υπουργείου Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων όσο και προς τους τοπικούς παράγοντες και φορείς. Εδώ και αρκετό διάστημα λένε οι πληροφορίες πως επικρατούσε προβληματισμός για την βιωσιμότητα του έργο με ταυτόχρονη αναζήτηση υπαλλακτικών λύσεων.Σημαντικός παράγοντας που λειτούργησε στο να γίνουν δεύτερες σκέψεις η κοστολόγηση του έργου στα 300 εκατ. ευρώ που κρίθηκε ιδιαίτερα υψηλό. Με αυτά τα δεδομένα κλείδωσε η βελτίωση του οδικού τμήματος από την Πάφο έως στο Στρουμπί που κρίνεται ως επικίνδυνο. Η κατεύθυνση είναι να γίνει μια οδική παράκαμψη μέχρι το Στρουμπί. Στις αποφάσεις που λήφθηκαν σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε η απουσία έργων υποδομής σε μια περιοχή υποβαθμισμένη.

Τι λέει ο Γενικός Ελεγκτής

Ο Οδυσσέας Μιχαηλίδης οι αρνητικές απόψεις του οποίου για το σύνολο του έργου προκάλεσαν έντονη δημόσια συζήτηση, θεωρεί πως και με τον τρόπο αυτό, δηλαδή της τμηματικής κατασκευής, δεν διαφοροποιούνται τα δεδομένα που κρίνουν, κατά την άποψή του, το όλο έργο μη βιώσιμο. Σε επικοινωνία που είχαμε με τον Γενικό Ελεγκτή μας ανάφερε ότι αντί του συνόλου κατασκευής του έργου αποφασίσθηκε να προχωρήσει το μισό του μισού με ένα κόστος που με βάση τις μελέτες που έχουν γίνει θα ανέλθει στα 80 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Τομαρά

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση

X